Exchange server op blacklist bij xs4all

Pagina: 1
Acties:
  • 1.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik heb voor mijn zwager een Exchange 2003 server draaien (provider is Speedlinq). Draaide al een tijd prima. Totdat hij mailde dat hij een mailtje naar mijn xs4all adres terug kreeg.
ikke@xs4all.nl op 19-4-2006 22:20
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
<server.thuis.local #5.7.1 smtp;554 5.7.1 user chose to block <ip adres mailserver>with dynablock.njabl.org. See: <http://www.xs4all.nl/bl?ip=<ip adres mailserver>&l=dynablock.njabl.org>>
Tot voor kort werkte het allemaal prima,hij kon gewoon mailtjes sturen naar het xs4all domein.

De link in het mailtje stuurt je naar het xs4all domein waar het volgende staat:
Uw email is geblokkeerd door het XS4ALL spamfilter.

De ontvanger van het bericht heeft ervoor gekozen om e-mail te blokkeren op basis van een aantal zwarte lijsten, oftewel 'blacklists'. De mailserver (<hostname> die het bericht heeft afgeleverd bij de mailserver XS4ALL is opgenomen in de zwarte lijst dynablock.njabl.org.

De beheerder van de zwarte lijst heeft de volgende informatie beschikbaar over deze mailserver (in het engels): Dynamic/Residential IP range listed by NJABL dynablock - http://njabl.org/dynablock.html.

U kunt het beste aan de beheerder van de mailserver vragen om de mailserver van deze zwarte lijst te laten verwijderen. Hoe dat moet, is verschillend voor elke blacklist. Meer informatie over dynablock.njabl.org is hier te vinden.

Als u geen gebruik maakt van de SMTP server van uw internetprovider, probeer het bericht dan opnieuw te versturen via deze SMTP server.
Neem contact op met de helpdesk van uw provider voor meer informatie.

Uw mailserver kan op meerdere zwarte lijsten staan. OpenRBL kan een overzicht geven van alle zwarte lijsten die uw server opgenomen hebben. klik hier voor een overzicht.
Ik heb via dat NJABL Dynablock geprobeerd dat ip adres te verwijderen, alleen hij meldt steeds dat dat IP niet in de lijst voorkomt. Ook mailen naar verschillende adressen bouncen steeds.

Wat zijn mijn opties om mail vanaf die server weer te doen aankomen bij XS4ALL? Inmiddels heb ik abuse@xs4all.nl al een mail gestuurd met woorden van gelijke strekking, benieuwd of ik hier iets van hoor.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 20-04-2006 22:19 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Het gaat om dit adres/hostname:
dynamischadres.dsl.speedlinq.nl
Dit wordt gezien als een dynamisch-adres, dat is de reden dat de mail geblokked wordt bij de meest zelf-respecterende providers.

Oplossing: mail smarthosten via de smtp-server van de provider.

[ Voor 5% gewijzigd door GraveR op 20-04-2006 22:20 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
GraveR schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:16:
Het gaat om dit adres/hostname:
Zou je die hostname ff willen editen om privacy redenen? Ik had die ff over het hoofd gezien ;)
Oplossing: mail smarthosten via de smtp-server van de provider.
Had ik ook al aan gedacht ja, ik denk dat ik dat ff ga proberen

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-02 10:48

McMiGHtY

- burp -

Of zorgen dat de Header die de Exchange server meestuurd dezelfde is als het domain naam waar vanaf gemaild word. En zorg dan gelijk dat je een RDNS Record krijgt met de juiste gegevens erin.

NEW - Het Grote - 2026 Tweakers Social Ride- Topic!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:59

Arno

PF5A

Dat werkt niet, een DNSBL werkt op basis van IP adressen of reeksen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

XS4all bellen. Waarschijnlijk staat je server een Open Relay te zijn.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Baviaan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:29:
XS4all bellen. Waarschijnlijk staat je server een Open Relay te zijn.
Ten eerste denk ik niet dat het een open relay is. Het gaat om Exchange 2003 wat standaard vrij dicht staat. Sinds Exchange 5.5 heeft Microsoft dit wel opgelost. Deze server draait nu al zeker een half jaar en de connecties op de SMTP connecties zijn normaal.

En dan nog kan XS4all niets voor mij betekenen aangezien deze server bij een andere provider draait

Ik heb net de smarthost ingesteld op de exchange server. Nu krijg ik echter bij alle mail de volgende fout;
You do not have permission to send to this recipient. For assistance, contact your system administrator.
<domain.nl #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Unable to relay for ikke@xs4all.nl>

[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 20-04-2006 22:45 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:59

Arno

PF5A

Pak j ewel de smarthost van JOUW isp ? :P Eventueel [ip.ad.dr.es] opgeven.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Arno schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:53:
Pak j ewel de smarthost van JOUW isp ? :P Eventueel [ip.ad.dr.es] opgeven.
Ik pak de smarthost van Speedlinq, de provider waar deze server draait.

mail.speedlinq.nl (of moet daar de gebruikersnaam nog bij van de abonnee,die heb ik nog even niet) ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a5146a5f2e40c90faa69048e591144be/full.jpg

Edit 22:58
Wat ik verandert heb weet ik niet meer (heb al zoveel zitten klikken) maar mail komt weer aan op mn xs4all adres. Misschien snaait hij nu wel de smarthost

[ Voor 29% gewijzigd door Gunner op 20-04-2006 23:00 . Reden: Het werkt? :? ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Je kan ev in de headers van de bij XS4all aangekomen mail zien via welke server(s) de mail heeft gelopen.

Ik werk zelf ook altijd met een smarthost want bij Chello staat je IP haast altijd wel op 1 of andere blacklist :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1