Ik heb voor mijn zwager een Exchange 2003 server draaien (provider is Speedlinq). Draaide al een tijd prima. Totdat hij mailde dat hij een mailtje naar mijn xs4all adres terug kreeg.
De link in het mailtje stuurt je naar het xs4all domein waar het volgende staat:
Wat zijn mijn opties om mail vanaf die server weer te doen aankomen bij XS4ALL? Inmiddels heb ik abuse@xs4all.nl al een mail gestuurd met woorden van gelijke strekking, benieuwd of ik hier iets van hoor.
Tot voor kort werkte het allemaal prima,hij kon gewoon mailtjes sturen naar het xs4all domein.ikke@xs4all.nl op 19-4-2006 22:20
U beschikt niet over de juiste machtigingen om e-mail naar deze geadresseerde te verzenden. Neem contact op met de systeembeheerder voor meer informatie.
<server.thuis.local #5.7.1 smtp;554 5.7.1 user chose to block <ip adres mailserver>with dynablock.njabl.org. See: <http://www.xs4all.nl/bl?ip=<ip adres mailserver>&l=dynablock.njabl.org>>
De link in het mailtje stuurt je naar het xs4all domein waar het volgende staat:
Ik heb via dat NJABL Dynablock geprobeerd dat ip adres te verwijderen, alleen hij meldt steeds dat dat IP niet in de lijst voorkomt. Ook mailen naar verschillende adressen bouncen steeds.Uw email is geblokkeerd door het XS4ALL spamfilter.
De ontvanger van het bericht heeft ervoor gekozen om e-mail te blokkeren op basis van een aantal zwarte lijsten, oftewel 'blacklists'. De mailserver (<hostname> die het bericht heeft afgeleverd bij de mailserver XS4ALL is opgenomen in de zwarte lijst dynablock.njabl.org.
De beheerder van de zwarte lijst heeft de volgende informatie beschikbaar over deze mailserver (in het engels): Dynamic/Residential IP range listed by NJABL dynablock - http://njabl.org/dynablock.html.
U kunt het beste aan de beheerder van de mailserver vragen om de mailserver van deze zwarte lijst te laten verwijderen. Hoe dat moet, is verschillend voor elke blacklist. Meer informatie over dynablock.njabl.org is hier te vinden.
Als u geen gebruik maakt van de SMTP server van uw internetprovider, probeer het bericht dan opnieuw te versturen via deze SMTP server.
Neem contact op met de helpdesk van uw provider voor meer informatie.
Uw mailserver kan op meerdere zwarte lijsten staan. OpenRBL kan een overzicht geven van alle zwarte lijsten die uw server opgenomen hebben. klik hier voor een overzicht.
Wat zijn mijn opties om mail vanaf die server weer te doen aankomen bij XS4ALL? Inmiddels heb ik abuse@xs4all.nl al een mail gestuurd met woorden van gelijke strekking, benieuwd of ik hier iets van hoor.
[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 20-04-2006 22:19 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC