Toon posts:

Enorme hoge stem via microfoon

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds vandaag heb ik iets vreemds ontdekt. Op Teamspeak zaten we gewoon te praten en toen ging ik praten en één zei dat ik een hoge stem had. Ik dacht, leuke grap. Maar toen werd het door anderen opgemerkt. Zelf heb ik het opgenomen en nagekeken, en het klopte. Ik heb nu een versneld en een verhoogd stemmetje. Ik heb de opname op internet gezet: http://media.putfile.com/FETeamspeak

Mvg,
Eke

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
"Weet iemand hoe dit komt?"

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
haha.. OF je hebt het gewoon zelf versneld, OF je hebt last van een UITERST zeldzaam probleem dat ik maar 1 keer heb meegemaakt (in de vele, vele pc's die ik onder handen gehad heb in mijn jaren op de TD) en dat was een Compaq die (dankzij de verkeerde driver) alle geluid (mp3/wav/etc.) in alle gevallen (mediaplayer/windows zelf/winamp/etc.) te snel afspeelde.
Ik heb het zelfs ooit hier eens gepost maar kan het niet meer vinden zo snel -> Gevonden!.

Met "live" geluid is dit "haast" onmogelijk, want dat zou betekenen dat het geluid sneller gaat dan jij praat en dus zou het uit de toekomst komen... Ik zeg "haast", want het zou natuurlijk kunnen "opstropen" en dus eerst met vertraging kunnen aankomen en dan pas (te snel) afspelen.

[ Voor 49% gewijzigd door RobIII op 21-04-2006 00:14 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Tis niet onmogelijk. :) Anders waren ze niet op TeamSpeak aan het zeiken over mijn hoog en snel stemmetje. :P Over de micro: Ik heb de headset van de game SOCOM, van Logitech afkomstig. Ik gebruik hem al 2 jaar en werkte tot eergisteren uitstekend.

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
heb het laatst ook gehad bij een klant je kunt testen om bij configuratiescherm --> geluid en.... --> luidsprekerinstellingen (geavanceerd) --> (tab) prestaties --> Hardwareversnelling aan de instellingen te schuiven en kijken of het werkt (bij mij iig wel)

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
bij teamspeak worden toch codecs gebruikt om het geluid te versturen, wellicht dat daar iets mis gaat?

Mijn rig

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

bekend probleem (voor mij). Heb dit gezien bij een aantal Dell Dimensions. Oplossing voor mij was om toendertijd de drivers van de geluidskaart te updaten.

• :murb:
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-02 09:43

:murb:

@murb.nl

Misschien levert de maker van de geluidschip, of bord, er een 'leuk' panel bij waarbij je soms ook realtime geluid kunt shiften (dit kan dus ook live). Even kijken of je die instelling kunt vinden bij een 'effect controls' bord. Wel eens gewoon geprobeert geluid op te nemen met soundrecorder (programmaatje dat standaard bij windows wordt geleverd?)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
murb schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:38:
Misschien levert de maker van de geluidschip, of bord, er een 'leuk' panel bij waarbij je soms ook realtime geluid kunt shiften (dit kan dus ook live). Even kijken of je die instelling kunt vinden bij een 'effect controls' bord. Wel eens gewoon geprobeert geluid op te nemen met soundrecorder (programmaatje dat standaard bij windows wordt geleverd?)
Realtime "shiften" kan niet (heb ik al uitgelegd), "pitchen" daarentegen wel. Dan klinkt je stem dubbel zo hoog, maar is 'ie niet dubbel zo snel, en dat is de opname van TS wél.

[ Voor 13% gewijzigd door RobIII op 21-04-2006 15:40 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1