HDD kapot?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:55
Toen ik zonet mijn laptop aandeed, kreeg ik ineens die balk met ìììì` (je weet wel, voor als hij iets moet laden). Het duurde ongeveer 5 minuten eer die balk vol was. Toen kreeg ik het Windows XP logo, maar in een flits een BSoD en restartte de pc. Weer hetzelfde.
In veilige modus ook hetzelfde.

Ik heb nu die HDD in zo'n externe case geplaatst, maar de disk verschijnt niet in Deze Computer oid. Hij spint echter wel.

Er staat belangrijke data op, maar heb wel een backup van een paar dagen oud.

Hoe krijg ik dit ding weer levend?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Gebruik je die externe casing vaker en weet je ook dat hij werkt? Maw: Dat je hem nu niet ziet, weet je zeker dat dat niet aan de case ligt maar aan de disk?

Het kan overigens goed zijn dat hij wel herkend wordt maar geen driveletter toegekend krijgt. In dat geval kun je hem zelf een driveletter toekennen in disk management (start > uitvoeren > 'diskmgmt.msc').

Ik verwacht niet dat hij fysiek kapot is, dan zou hij het win XP logo ook niet meer laten zien. Ik gok dus dat je nog best het een en ander kan terughalen. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• maarud
de schijf is erg langzaam, hij verscheen eerst niet in Schijfbeheer, maar nu wel :?

Het duurt eeuwen voor ik de mappen te zien krijg in Deze Computer, en na een tijdje krijg ik een foutmelding:
E:/ is niet toegankelijk
Kan de opdracht niet uitvoeren vanwege een fout in een I/O apparaat

ik weet wel zeker dat het aan de disk ligt, in de laptop werkt hij ook al niet goed. De case gebruik ik alleen in noodgevallen (nu dus)

[ Voor 20% gewijzigd door maarud op 20-04-2006 22:43 ]

• Smoothcrimineel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
ik had dat ook met een presario 2500. toetsenbord eraf gerukt en een externe erop gezet. Toen bootte die weer normaal.

• maarud
Ik heb de Drive Fitness tool van Hitachi gebruikt, daarmee geboot en hem de hdd laten scannen. Hij vond veel bad sectors. Die heb ik laten repareren en met resultaat dat ik dit bericht nu op de laptop zit te typen! (Of te wel, hij doet het weer!!!)

Verwijderd

En je data?

• maarud
toen hij de bad sectors had gevonden, kon ik kiezen voor Erase of Repair.

Erase is om alles te wissen en opnieuw te beschrijven, Repair repareert alleen de bad sectors. De data die de desbetreffende sector dan nog bevat, gaat dan verloren.

Ik heb dus voor Repair gekozen, wnat ik wil zo min mogelijk data kwijt. Gelukkig staat alles er nog op, daar ben ik dus erg blij mee.!

Verwijderd

het lijkt me wel wel dat het verstandig is,een nieuwe schijf te halen,die schijf dieje nu hebt,lijkt me toch niet meer betrouwbaar |:(

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
I agree , als ik bad sectors op een schijf zie dan vraag ik ofwel garantie aan ofwel gooi ik em weg (uit elkaar halen en schijfjes aan een koordje aan het plafond) want die schijven zijn dan echt onbetrouwbaar

Out of the box? What box? There is no box.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mcandor schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 00:49:
toen hij de bad sectors had gevonden, kon ik kiezen voor Erase of Repair.

Erase is om alles te wissen en opnieuw te beschrijven, Repair repareert alleen de bad sectors. De data die de desbetreffende sector dan nog bevat, gaat dan verloren.

Ik heb dus voor Repair gekozen, wnat ik wil zo min mogelijk data kwijt. Gelukkig staat alles er nog op, daar ben ik dus erg blij mee.!
kopieer al je data dan maar gauw naar een andere schijf! Een disk die eenmaal bad sectors heeft/had, is sowieso stervende: is slechts een kwestei van tijd voor je weer bad sectors hebt! En misschien is je data dan niét te recoveren B)

• maarud
Het kan misschien wel gekomen zijn doordat ik de laptop onder de bank schuif, en een centimeter laat vallen. Misschien heeft de schijf daardoor een te grote tik gehad oid....

edit: Snelle reactie :P
De belangrijke data (alleen maar bedrijfsdocumenten en facturen) staan nu allemaal op een usb-stick, dus als er nu iets gebeurt verlies ik geen data (behalve dan Windows, maar dat iinstaleer je er zo weer op)

[ Voor 41% gewijzigd door maarud op 22-04-2006 10:56 ]

Pagina: 1