Toon posts:

Internetdelen combinatie Usb-modem met Ethernet-modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Sorry, ik zie dat ik m'n topic niet heb afgemaakt, stom !)

Hallo,

Momenteel wordt er verbinding gemaakt met het internet via een Speedtouch 330 USB modem.
Nu heb ik in deze pc ook nog een netwerkkaartje zitten. Is het mogelijk om aan dit netwerkkaartje
een Wireless router te pluggen zodat andere pc's via een draadloosnetwerk gebruik kunnen maken van het internet waarmee de usb-modem is verbonden?

Even schematisch.

[INTERNET]
|
|
[USB MODEM]
|
|
[PC]
|
[ETHERNET + WIRELESS ROUTER]
|
O
|
[PC + WIFI USB DONGLE]

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:19 . Reden: geen topic ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Ja

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:10

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

T is alleen makkelijker denk ik om je USB modem weg ta halen en daar een wireless router neer te zetten... werkt makkelijker, moet je alleen in jouw pc ook een wifi kaartje stoppen :)

@ HyperioN.:
Kort maar krachtig zullen we maar zeggen :D

[ Voor 15% gewijzigd door Spike_wolf op 20-04-2006 20:21 ]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

waarom denk je dat dit niet gaat lukken dan? Ik bedoel alles maakt toch een "verbinding" in jouw schema??

Verwijderd

Topicstarter
In de splitter van de binnenkomende adsl lijn zit alleen een aansluiting voor de USB-modem modem, geen ethernet. En je hebt dus te maken met 2 netwerken.. de usb-modem en die van de ethernetkaart.. en hoe zet ik dan die deling op ?

• Ruler Of Death
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 11:39

Ruler Of Death

Waiting for you

als het goed is heeft die router ook zo'n zelfde aansluiting als die usb-modem

edit:
en dan kun je in die router alle inloggegevens van de adsl-verbinding instellen

[ Voor 39% gewijzigd door Ruler Of Death op 20-04-2006 20:35 ]

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-03 21:33

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ruler Of Death schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:34:
als het goed is heeft die router ook zo'n zelfde aansluiting als die usb-modem

edit:
en dan kun je in die router alle inloggegevens van de adsl-verbinding instellen
Dan moet 'ie ook maar net een modemrouter hebben. Er worden nog altijd zat routers verkocht zonder ingebouwd modem.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, het is een SMC SMCWBR14-G dus alleen 1 wan en 4 lan aansluitingen

• Ruler Of Death
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-03 11:39

Ruler Of Death

Waiting for you

op de pc met de usb-modem moet je dan de 'wizard netwerk instellen' uitvoeren (die vind je in configuratiescherm -> Netwerk- en Internet-verbindingen). in die wizerd de optie 'Deze computer maakt rechtstreeks verbinding met het internet, andere computers maken via deze computer verbinding met internet' aanvinken.

ik denk dat de netwerkkabel van je ethetnetkaart naar de wan-poort moet (weet ik niet helemaal zeker)

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Hallo Tweakers,

Ik zit met hetzelfde probleem als NickZo, ik heb 1 PC die verbinding maakt met het internet via het gevreesde groene monster, de Speedtouch USB modem :(

Nu zijn er nog 2 PC's die ik ook op internet aan wil sluiten. In de internet PC zitten 2 netwerkkaarten die dus allebei beschikbaar zijn (door USB). Direct een cross-kabel trekken van beide andere PC's naar mijn internet PC werkt niet, omdat er maar 1 netwerkkaart tegelijk gebruikt kan worden? Het gaf in ieder geval problemen, en wanneer ik mijn internet verbinding wil delen word ook gevraagd voor welk netwerk ik dit wil doen. (Ik heb zowel 2 cross-kabels als 3 normale utp kabels om naar de andere pc's te trekken)

Het enige dat ik hier nog heb liggen is een router. Helaas is er geen uiteindelijk antwoord hoe NickZo dit nu opgelost heeft, vandaar dat ik mijn vraag hier stel. Misschien kan iemand me helpen hiermee?

Chris
Pagina: 1