P4P800 herkent harde schijven niet meer...

Pagina: 1
Acties:

• PzYkO
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Hallo,

ik heb vandaag een nieuw mobo gekocht, nl de Asus P4P800 SE...
ik heb dit mobo gekozen omdat ik een poos terug een nieuwe HT-technologie processor had gekregen, maar mijn oude mobo kan daar niet mee werken waardoor mn pc op de helft van zn eigenlijke snelheid liep... na wat research ben ik bij deze betaalbare mobo aangekomen...

na aansluiting van alle apparaten enz kwam ik tot de ontdekking dat windows niet meer opstart, dus ik naar de BIOS toe, geen gededecteerde harde schijven =S

ik heb nu zo'n beetje alles geprobeerd, andere IDE-kabels, omwisselen op de connectoren, master/slave instellingen gecontroleerd...

ik weet t nu echt niet meer |:( , heeft een van jullie misschien een idee wat het is en hoe ik t kan oplossen??

groeten,
Wilfred

Yesterday starts today...!!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-02 00:22
de p4p800 had dacht ik een 865p chipset. Deze herkent geen SATA II schijven... Je moet dus even de jumper achter op je hardeschijf(en) verzetten... Als het goed is doet hij het dan wel.

BTW: als je de search had gebruikt had je tientallen topics kunnen vinden over deze problemen.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• PzYkO
maar het gaat niet om de SATA schijven, juist om de PATA... =S

hij heeft de 865PE chipset...

en ik heb gezocht, en heb wel een topic gevonden, alles geprobeerd wat er stond, maar er nog niet uitgekomen, drm heb ik maar een eigen topic aangemaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door PzYkO op 20-04-2006 20:10 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Heb je ze toegevoegd aan de RAID controller die erin zit? Selecteer daar in RAID 0+1 en het werkt prima (heb ik beneden op de PC ook gedaan).

Disclaimer: aan dit bericht worden geen rechten ontleend met betrekking tot verlies van data.

[ Voor 28% gewijzigd door webfreakz.nl op 20-04-2006 20:11 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• PzYkO
er zitten geen RAID controllers op, het is nl niet de Deluxe versie, maar de SE...

• PzYkO
nou, ik heb de winkelier even gebeld, ze hebben gezege dat ik terug kan komen met het bord en dat ze zelf ook denken dat er iets niet goed is met het mobo...

iig bedankt voor de hulp!!

**slotje**

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• sajoku
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
PzYkO schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:12:
er zitten geen RAID controllers op, het is nl niet de Deluxe versie, maar de SE...
Ik heb hier de SE versie en hier heb ik gewoon RAID.

Er zit in de bios overigens wel een optie of hij bijvoorbeeld moet booten dmv raid/sata etc. Miss even het boekje doorspitten?
Pagina: 1