Toon posts:

Hoe meet ik de temperatuur van mijn GeForce 6600?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.501 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht is het een 'makkelijk probleem', maar ik kan het niet vinden in de search, faq, etc.

Ik wil dus weten hoe ik de temperatuur van mijn videokaart kan meten. Het enige dat ik hierover kan vinden is dat sommige videokaarten geen temperatuur sensor hebben en dat er vaak software bijgeleverd wordt om de temperatuur te meten.

Ik heb op de bijgeleverde CD gekeken en op de site van AOpen gezocht, maar ik kan niks vinden. Hoe meet ik de temperatuur van mijn videokaart? Het betreft een AOpen Aeolus Geforce 6600-DV256...

Alvast bedankt!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:12

Outerspace

Admin General Chat
Volgens mij kan dat gewoon met RivaTuner. Zie namelijk ook deze review.

Voor meer informatie wijs ik je door naar: http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=2379

[ Voor 34% gewijzigd door Outerspace op 20-04-2006 19:56 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Speedfan :?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik thuis ben van m'n werk ga ik het proberen! Bedankt alvast!

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

MBM5 is ook een mogelijkheid dacht ik.

Anders eventueel zoeken op coolbits, dan vind je een regkey waarmee je het ook kan aflezen bij eigenschappen van je beeldscherm

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 08:46
Speedfan geeft niet de temperatuur aan van mijn 6600gt (de nivia control panel binnen windows wel,zonder registry aanpassingen)

[ Voor 5% gewijzigd door ultimasnake op 21-04-2006 10:31 ]

Verwijderd

Zit dat niet gewoon bij de geavanceerde eigenschappen ?

Rechter muisknop bureaublad -> Eigenschappen -> Tabblad Instellingen -> Geavanceerd -> Bovenin naar het Nvidia logo -> Linker schuifmenu "Temperatuurinstellingen?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Moet je wel coolbits geinstalleerd hebben, anders vind je die niet :P

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:35:
Moet je wel coolbits geinstalleerd hebben, anders vind je die niet :P
Ah dat wist ik niet? Ik heb de tab van Temperatuur er ook gewoon instaan als ik coolbits er niet op heb staan? Zal wel aan mij liggen :) Maar dan moet het waarschijnlijk via Coolbits.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:43

MaDLiVe

.-Observer-.

Mmm, ik heb een msi geforce 6600 (pci-e) en kan deze temp tab nergens vinden. Geen enkel progsel leest mijn temp uit. What is wrong?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
Zoals ook in de eerste post staat: sommige videokaarten hebben simpelweg geen temperatuursensor

Verwijderd

als ej een goede airflow in je kast hebt hoef je je geen zorgen te maken over de temp van je vga kaart.

Verwijderd

(AOpen Aeolus Geforce 6600-DV256) ik heb deze kaart ook gehad en kon gewoon in de nvidia configuratie mijn temp zien.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 15:44 ]

• Outerspace
  • Laatst online: 00:12

Outerspace

Admin General Chat
Ik snap niet dat jullie over mijn post heen kijken :? Daar staat een heel mooi linkje met de uitleg hoe je de temperatuurconfiguratie kan inschakelen met Windows ;)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, bij mij staat er geen tabblad temperatuurinstellingen tussen :'( (wel andere zaken als kleurfrequentie, klokfrequentieinstellingen, ed.)

Ik heb het trouwens nodig omdat ik mijn vga koeler ga vervangen (wegens tikkend geluid), en ik graag wil weten wat het resultaat is...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:43:
(AOpen Aeolus Geforce 6600-DV256) ik heb deze kaart ook gehad en kon gewoon in de nvidia configuratie mijn temp zien.
Hoi vaconati,
Waar heb jij dit kunnen vinden? Ik heb precies dezelfde videokaart, maar bij mij staat ie er niet tussen. Ook met Speedfan wordt ie niet weergegeven...!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Of coolbits bij de 6600 serie de temp unlocked weet ik niet, maar bij mijn 6600TV van XFX kon ik die zonder problemen zien bij de eigenschappen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Die temps zitten native in de nvidia driver zover ik weet. Zelfs op Linux met de nvidia drivers daarvoor kan ik het mooi in een grafisch schermpje bekijken :)
Zal wel iets van de laatste drivers zijn.. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:34:
als ej een goede airflow in je kast hebt hoef je je geen zorgen te maken over de temp van je vga kaart.
en wat als je een kapotte koeler hebt? ;o
maar het is al gezegd denk ik... zal wel geen temp sensor opzitten (was ook het geval bij 9800pro van mn brothah...)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste drivers geprobeerd...geen verschil.

Tja, dan ga ik de nieuwe koeler er maar opzetten zonder te meten (verschil nieuw-oud). Mijn nieuwe zalman VF700 ALCU kan op silent-mode (1350 rpm) en normal-mode (2650 rpm). Zou de silent-mode genoeg koelen?

Configuratie
AOpen 600B behuizing
Asus A8N-sli Deluxe
Aopen geforce 6600 256mb pci-e
2x 512 ddr3200 (dual)
4x harddisk (2x sata, 2x ide)
2x dvd-rom(brander)
Enermax liberty 500w voeding.
1 casefan 92mm

Ik heb tot nu toe nooit problemen kwa koeling gehad... Maar is de silent-mode genoeg ter vervanging van mijn standaard vga koeler?

Verwijderd

ik heb een 6600gt met een zalman vf700-cu
kaart loopt op 580/1200 en met 12v mode was ie idle 30 graden en stressed 50 graden
met 5v mode is ie idle 35 graden en stressed 56 ongeveer

Ik denk dat de alcu niet heel veel minder koelt en 56 graden is echt nog niet te warm... dus ik denk dat 5v mode echt wel genoeg is... (correct me if im wrong natuurlijk)

Verwijderd

Bij veel kaarten is de temperatuursensor disabled in de bios. (vraag me niet waarom)

Met het programma NiBiToR kun je je bios bewerken om de temperatuursensor te enablen. Hierna stond hij bij mij ook in het NVidia control panel. Het is me nog niet gelukt om hem in speedfan te krijgen, iemand een oplossing?

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Je kunt ook een Hardcano 13 van Thermaltake kopen en dan die sensoren aansluiten op je videokaart. Dan heb je nog 3 sensoren over ook :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• Ultraman
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Let voortaan even op de datum Sp33dFr34k ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.