Toon posts:

[XP Home] Ping commando binnen command.com werkt niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweaker/pingfoutmelding.JPG

Sinds ik geforceerd WinXP home heb (licentie wise) heb ik een probleem. Ten eerste kwam ik er al achter dat cmd sowieso foutmeldingen oplevert in home maar dit zal een noob feitje zijn, via command.com geeft "ping" of "ping welke willekeurige website ook" ook foutmeldingen...

Waar ligt het aan, hoogstwaarschijnlijk zal het een noob probleempje zijn maar kan er nu zo snel, ook na zoeken, niet achterkomen...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Heb je al geprobeerd om windows eroverheen te installeren? Want ik gok dat er een aantal files corrupt zijn.
Werkt 'cmd' ook niet goed btw?

Verwijderd

Ik gok dat je een virus te pakken hebt.
CMD en PING zouden gewoon moeten werken, ook in XP Home.

Verwijderd

Pas ook gezien.

Enkele details bij mij toen:
het uitvoeren van regedit lukte ook niet bij mij.
cmd.exe werkte ook niet, command.com werkt wel.
msconfig gaf een verwijzing naar een outlook.exe welke ik niet eens geinstalleerd heb.
Om precies te zijn c:\program files\outlook\oultook.exe in HKLM\SW\MS\windows\currentversion\run

Nadat ik hitmanpro even gedraaid had, werkte alles weer naar behoren.
Maar is inderdaad meer een windows als een netwerkprobleempje. Ik vermoed spyware

Lijkt wel of iets het 32-bits gedeelte uitgescahkeld is :S

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:46 ]

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 15:11

dijkmane

biertje ?

is inderdaad iets van spyware o.i.d.
kennis had zelfde, nadat PC enkele weken heftig was gemisbruikt door stel pubers die vanalles hadden aangeklikt, gedownload, etc.

schone install gedaan

specs : wil je niet weten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:44:
Pas ook gezien.

Enkele details bij mij toen:
het uitvoeren van regedit lukte ook niet bij mij.
cmd.exe werkte ook niet, command.com werkt wel.
msconfig gaf een verwijzing naar een outlook.exe welke ik niet eens geinstalleerd heb.
Om precies te zijn c:\program files\outlook\oultook.exe in HKLM\SW\MS\windows\currentversion\run

Nadat ik hitmanpro even gedraaid had, werkte alles weer naar behoren.
Maar is inderdaad meer een windows als een netwerkprobleempje. Ik vermoed spyware

Lijkt wel of iets het 32-bits gedeelte uitgescahkeld is :S
Hitmanpro erover heen gehaald, lost het probleem niet op. Herkende wel wat dingetjes.

Gaf nu bij opnieuw opstarten aan dat er geen firewall geinstalleerd was, wilde windows firewall weer aanzetten, kreeg toen de vaagste foutmelding ooit:

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweaker/vagefoutmelding.JPG

8)7

Enige wat ik me kan bedenken is dat er bij de uninstall van norton security center (ja, stom geweest, fout programma :P) het ding er voor gezorgd heeft (zat namelijk een firewall in) dat windows een beetje ver#$kt is... Het sneue is helaas dat deze install nog geen 2 weken oud is en dat ik echt geen vreemde dingen ermee gedaan heb. Op dit moment staat AVG free edition erop samen met alle progjes van hitman pro, alles gecheckt en verschoond, ook via online scanners van norton en mcafee vind hij niets meer...

Je zegt ook dat het lijkt of het 32 bit systeem is uitgeschakeld, hoe kun je zien op hoeveel bits windows werkt? Het kan toch helemaal niet standaard lager werken dan 32, misschien die dos emulator maar blijf het vaag vinden. De foutmelding uit de TS is er nog steeds en cmd werkt nog steeds niet. Regedit werkt bij start>uitvoeren ook niet :/

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-03 22:54

silverstorm

tearing me apart

WinSockRepair al eens gedraait?

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

alle onnodige osptart dingen (mbv hijackthis..) killlen.
CD erin -> windows repair draaien. (al je instellngen blijven dan intact)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Koffie
  • Laatst online: 15-03 15:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > WOS

Of je hebt iets van pyware/virus OF de fysieke files (cmd.exe , ping.exe) zijn corrupt. Probeer deze files eens even vanaf de CD opnieuw erop te zetten ?

edit : in plaats van rigoreus Windows opnieuw te installeren zou je kunnen volstaan om de laatste SP eropte (her)installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Koffie op 22-04-2006 09:15 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:52:
Je zegt ook dat het lijkt of het 32 bit systeem is uitgeschakeld, hoe kun je zien op hoeveel bits windows werkt? Het kan toch helemaal niet standaard lager werken dan 32, misschien die dos emulator maar blijf het vaag vinden.
32bits.
Alleen heeft CMD.exe een 16bits VDM nodig als je 16bits coded appjes wil gebruiken en die wil nog wel eens stuk gaan door spy/malware infecties.
[google=16-bits subsystem error]
[search=16-bits subsystem fouten]
De foutmelding uit de TS is er nog steeds en cmd werkt nog steeds niet. Regedit werkt bij start>uitvoeren ook niet :/
Regedit.exe is een 32bits app, dus als die niet gestart kan worden heb je bijna zeker een infectie.
SP2 installeren zou ik dan ook niet doen, want geheid dat je dan pas echt in de problemen komt omdat je PC niet eens meer wil doorstarten door die infectie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
sfc /scannow al geprobeerd? Iets minder rigoreus dan de repairinstall die hierboven wordt genoemd :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:31:
sfc /scannow al geprobeerd? Iets minder rigoreus dan de repairinstall die hierboven wordt genoemd :)
Nee nog niet, hoe doen we dit?

Daarbij wordt ik echt moe van die spyware progjes. :O

Tnx voor de reacties! Ga het stuk voor stuk morgenmiddag eens af...

• Wildfire
  • Laatst online: 00:45

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:49:
[...]

Nee nog niet, hoe doen we dit?

Daarbij wordt ik echt moe van die spyware progjes. :O

Tnx voor de reacties! Ga het stuk voor stuk morgenmiddag eens af...
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 20:49:
Ga het stuk voor stuk morgenmiddag eens af...
bespaar je de moeite.
Maak een veilige backup van je documenten e.d. en volg het Nuke & Pave scenario.
Verse installatie, aangezien je deze pas 2, 3 weken hebt zit er nog niet veel verlies aan.

Doe je dat niet weet je nooit zeker of je alle rootkits/trojans/loggers echt van je systeem afhebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Kun je een screenshot maken van je opstartgegevens in msconfig?

Bij mij stond er een verwijzing die niet klopt. ICM met het draaien van hitmanpro leverde bij mij de oplossing. Hitmanpro heb je al geprobeerd. Wellicht heb jij ook een rare verwijzing
Pagina: 1