Toon posts:

Nieuw mobo of compleet nieuwe PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit op het moment met een soort van dillemma en jullie kunnen mij daarvast wle bij helpen.

Ik heb op het moment net een nieuwe videokaart gekocht X1600 Pro 512 MB AGP.
Nou ben ik er telaat achter gekomen dat mijn slot slechts AGP 4x is (AGP is vaak backwards compatible dus dit moet lukken) Maar is dit nou een enorme ''downclock'' van mijn Graka.
Ik heb op het moment de volgende PC:
2.8 GHz P4 Socket 478
1024MB DDR Ram
160 GB IDE.

Kan ik nou het beste een nieuw mobo kopen met s478 en AGP. Of kan ik het beste een nieuwe pc kopen met s775 en AGP.
Ik vind op zich mijn pc niet echt heel slecht voor de games op het moment (ik gebruik mijn pc voor alleen games) maarja hoelang zou mijn systeem nog mee gaan als ik slechts ene nieuw mobo koop?

Alvast bedankt vor de reactie

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wanneer heb je die X1600 gekocht en waar?

Als je een beetje coulante hardwareboer hebt wil hij die X1600 wel terugnemen (mits je de doos e.d. nog hebt) als je inruil daarvoor een sloot nieuwe hardware bij hem koopt.

Zelf zou ik niet blijven voorthobbelen om een AGP kaart (hoewel de prestaties best ok zullen zijn). Omdat je in mijn ogen sneller een videokaart vervangt dan een moederbord, loop je wanneer je je videokaart dan wil vervangen sowieso tegen problemen aan.

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus zeg maar het hele probleem ik kan hem niet terug brengen.
Dus ik ben opzoek naar een nieuwe mobo of ander systeem, want als ik deze kaart 2de hands zou verkopen bieden ze er max 70 euro voor en voor zoveel geld wil ik hem niet kwijt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het verschil tussen AGP4x en 8x is minder dan 5%, je AGP4x slot is zeker geen bottleneck voor die kaart.

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor de hulp.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Wat ga je nou doen :P

Droogkloot.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga waarschijnlijk gewoon mun pctje houden en dan over een maand een nieuw mobo en Proc kopen

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-05 18:40

Ben1985

Tatatata!

Over een maand je mobo en cpu upgraden heeft qua performance voor je graka niet zoveel nut, want, zoals PilatuS al zei, agp 8x levert weinig tot geen snelheidswinst op. Als ik jou was zou ik voorlopig dit nog houden met die x1600 en later upgraden naar een mobo met pci x16, anders moet je 2x een mobo aanschaffen wil je later je graka weer upgraden, aangezien agp er nu toch echt wel uit gaat.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Dennist4
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09-2025
Ben1985 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 13:25:
Over een maand je mobo en cpu upgraden heeft qua performance voor je graka niet zoveel nut, want, zoals PilatuS al zei, agp 8x levert weinig tot geen snelheidswinst op. Als ik jou was zou ik voorlopig dit nog houden met die x1600 en later upgraden naar een mobo met pci x16, anders moet je 2x een mobo aanschaffen wil je later je graka weer upgraden, aangezien agp er nu toch echt wel uit gaat.
er zijn ook s775 borden met pci-e en agp

Laptop (Asus F3U) Allround Pc'tje

Pagina: 1