Toon posts:

verloopstekker: 6x cinch --> 1x 9-polige din?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over het koppelen van mijn (nieuwe) dvd-speler aan mijn (oude) surround-set. Een jaar of wat terug heb ik een home-cinema set aangeschaft (alles-in-1-pakket: dvd-speler + 5.1 surroundset). De dvd-speler en surroundset werden door middel van een 9-polige din kabel aan elkaar gekoppeld. Nu heb ik een nieuwe dvd-speler aangeschaft en deze heeft geen din-aansluiting maar wel 6x analoge cinch uitgangen (LV, LA, RV, RA, center en subwoofer). Er zitten ook digitale uitgangen op (optisch en coaxiaal) maar daar kan mijn surroundset niets mee.

Mijn vraag is dus: kan ik de dvd-speler en surroundset via de analoge in-/uitgangen op elkaar aansluiten? Ik zoek dus eigenlijk een verloopkabel van 6x cinch naar 1x 9-polige din. Bestaat zo'n kabel? Of zal ik een andere surroundset moeten aanschaffen? Wat raden jullie mij in dat geval aan: is een surroundset met alleen analoge cinch-ingangen voldoende (dvd-speler heeft nl. ingebouwde dolby 5.1/dts-decoder) of moet ik voor een set met digitale ingangen gaan? (optisch/coxiaal). Betekent dit laatste dat de surroundset dan duurder is omdat er in de set een dolby 5.1/dts-decoder aanwezig moet zijn om het digitale signaal te ontcijferen?

Alvast bedankt voor de reacties/tips! _/-\o_

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb zo het idee dat je die zelf zult moeten solderen. Wat is het merk en type van je oude speler?
Gooi dat eens in Google en kijk wat je tegenkomt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels iets verder, in de zin van dat ik weet dat zo'n kabel bestaat. Het is een zgn. G9-to-RCA kabel. Helaas ben ik nog geen (nederlandse) webshop tegengekomen die de kabels levert. De enige buitenlandse webshop die ik vond met de kabel in het assortiment daar was de kabel "out of stock" :/

Nu kan ik dus inderdaad zelf aan het solderen slaan maar aangezien ik niet zo thuis ben op het elektrotechnische vlak (verbindingen solderen kan iedereen maar ik wil de boel niet opblazen) hoop ik dat er hier iemand is die mij naar een (web)shop kan wijzen die de kabels nog wel levert.

NB: mijn oude speler is overigens een Zanon HDTV100A.