Ik krijg met geen mogelijkheid een communicatie op gang tussen MySQL 4.1 en PHP5.
Ik heb eerst PHP geinstalleerd. <?php phpinfo(); ?> geeft een hele zooi info terug dus dat moet werken.
Daarna heb ik MySQL 4.1 geinstalleerd. Een database gemaakt. Een aantal records toegevoegd. Van uit de command prompt een SQL Select * FROM TEST; gegegven.....en ik krijg ook nog mn records terug van de tabel. Dus MySQL draait ook.
Vervolgens heb ik mn php.ini aangepast. De ; voor extension=php_mysqli.dll en extension=php_mysql.dll weggehaald. Een kopie va de DLL's libmysql.dll en php_mysqli.dll in de system32 map gezet en mn server gereboot.
Resultaat: Niets.
Als ik deze code uitvoer:
Is dit alles wat ik terug krijg:
Geen foutmelding, niets. In php.ini staat error_reporting = E_ALL. Dus dan zou ik toch errors moeten krijgen als er iest fout gaat. Ook in de eventlog van windows staat niks mtb MySQL of php.
phpinfo geeft trouwens de volgende info over mysqli, dus php herkent mysqli wel:
Iemand een idee wat ik vergeten ben in te stellen?
Specs:
IIS6 op een w2k3 server
PHP5.1.2
MySQL 4.1.2
Disclaimer: ik ben (nog) een volledige PHP noob
Ik heb eerst PHP geinstalleerd. <?php phpinfo(); ?> geeft een hele zooi info terug dus dat moet werken.
Daarna heb ik MySQL 4.1 geinstalleerd. Een database gemaakt. Een aantal records toegevoegd. Van uit de command prompt een SQL Select * FROM TEST; gegegven.....en ik krijg ook nog mn records terug van de tabel. Dus MySQL draait ook.
Vervolgens heb ik mn php.ini aangepast. De ; voor extension=php_mysqli.dll en extension=php_mysql.dll weggehaald. Een kopie va de DLL's libmysql.dll en php_mysqli.dll in de system32 map gezet en mn server gereboot.
Resultaat: Niets.
Als ik deze code uitvoer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <? $mysqli = new mysqli('localhost','root','*****'); $mysqli->select_db('demo'); $result = $mysqli->query("SELECT * FROM members"); while($row = $result->fetch_assoc()) { print $row['firstName'] . ' ' . $row['lastName'] . '<br/>'; } $result->close(); ?> |
Is dit alles wat ik terug krijg:
code:
1
2
| select_db('demo'); $result = $mysqli->query("SELECT * FROM members"); while($row = $result->fetch_assoc()) { print $row['firstName'] . ' ' . $row['lastName'] . ' '; } $result->close(); ?> |
Geen foutmelding, niets. In php.ini staat error_reporting = E_ALL. Dus dan zou ik toch errors moeten krijgen als er iest fout gaat. Ook in de eventlog van windows staat niks mtb MySQL of php.
phpinfo geeft trouwens de volgende info over mysqli, dus php herkent mysqli wel:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| MysqlI Support enabled Client API version 4.1.18 MYSQLI_SOCKET /tmp/mysql.sock Directive Local Value Master Value mysqli.default_host no value no value mysqli.default_port 3306 3306 mysqli.default_pw no value no value mysqli.default_socket no value no value mysqli.default_user no value no value mysqli.max_links Unlimited Unlimited mysqli.reconnect Off Off |
Iemand een idee wat ik vergeten ben in te stellen?
Specs:
IIS6 op een w2k3 server
PHP5.1.2
MySQL 4.1.2
Disclaimer: ik ben (nog) een volledige PHP noob
Quod licet lovi, non licet bovi