Toon posts:

Connectieprobleem utp RJ-45 opbouwdoos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens de verbouwing van onze zolder kabels getrokken die uitmonden in diverse RJ-45 opbouwdozen. Kabels getest door aan beide kanten RJ-45 stekkers te bevestigen volgens TIA 568B principe. Aan ene kant switch die op zijn beurt weer aangesloten is op router, aan andere kant laptop. Werkt als een trein. Beide uiteinden dus:

1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin.

Als ik nu de RJ-45 opbouwdoos probeer aan te sluiten (volgens bijgeleverd schema conform TIA-568B aansluitingen) met een 110 punch down tool dan lukt het niet om netwerkverbinding te krijgen. Is ook "gemeten" of er spanning op de juiste pins staat er dit schijnt ook het geval te zijn.

Heb uitgebreid gezocht maar kan voor dit probleem nergens een oplossing vinden. Heeft iemand enig idee waar ik de fout in ga?

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-04 12:49

JdM

Humbled

Gebruik je wel van de doos naar de laptop/router de juiste kabel?

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:55
En als je een doos hebt met 2 contacten en maar 1 UTp kabel aangesloten: gebruik je ook het juiste contact? ;)

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Of toevallig handige ISDN doosjes gebruikt en bij die alletwee de contacten aan gesloten ?
(als je ISDN doos gebruikt kan je maar 1 contact gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Maak gebruik van Cat 5e wallplate surface mount zoals op de verpakking vermeld staat. Ik gebruik een standaard kabel die aan beide kanten 568B aansluiting heeft. Gebruik idd maar 1 contact en gelukkig wel de juiste ;) .