Tijdens de verbouwing van onze zolder kabels getrokken die uitmonden in diverse RJ-45 opbouwdozen. Kabels getest door aan beide kanten RJ-45 stekkers te bevestigen volgens TIA 568B principe. Aan ene kant switch die op zijn beurt weer aangesloten is op router, aan andere kant laptop. Werkt als een trein. Beide uiteinden dus:
1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin.
Als ik nu de RJ-45 opbouwdoos probeer aan te sluiten (volgens bijgeleverd schema conform TIA-568B aansluitingen) met een 110 punch down tool dan lukt het niet om netwerkverbinding te krijgen. Is ook "gemeten" of er spanning op de juiste pins staat er dit schijnt ook het geval te zijn.
Heb uitgebreid gezocht maar kan voor dit probleem nergens een oplossing vinden. Heeft iemand enig idee waar ik de fout in ga?
1. oranje-wit
2. oranje
3. groen-wit
4. blauw
5. blauw-wit
6. groen
7. bruin-wit
8. bruin.
Als ik nu de RJ-45 opbouwdoos probeer aan te sluiten (volgens bijgeleverd schema conform TIA-568B aansluitingen) met een 110 punch down tool dan lukt het niet om netwerkverbinding te krijgen. Is ook "gemeten" of er spanning op de juiste pins staat er dit schijnt ook het geval te zijn.
Heb uitgebreid gezocht maar kan voor dit probleem nergens een oplossing vinden. Heeft iemand enig idee waar ik de fout in ga?