[SATA]Clean install

Pagina: 1
Acties:

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Ik zit met het volgende probleem, voor mijn MCE heb ik mijn oude hd (IDE-80 gig) vervangen voor een 300 gig SATA van maxtor.

Ik heb deze geïnstalleerd en wilde beginnen met MCE installeren,maar bij de format komt hij niet voorbij 20%

Hij wordt wel goed herkent door de bios, en ook tijdens de setup van windows wordt hij goed herkent, het formatteren gaat alleen niet.

Ik heb verschillende dingen geprobeerd, maar kan geen drivers installeren omdat er geen floppydrive op mijn MCE zit.

Ik heb al met het maxtor iso-tool geprobeerd, geen reactie behalve wat foutmeldingen. Tijdens het scannen naar drives wordt niets gevonden.

Moet ik tijdens het opstarten van de windows nstaller op F6 drukken om de andere drivers van CD-rom te halen?

Specs
Shuttle SN41G2
1 gig intern
sempron 2800+
Maxtor DiamanondMax 300 gig SATA

[ Voor 4% gewijzigd door 911GT2 op 20-04-2006 17:25 ]

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik vrees dat je toch ergens een floppy drive vandaan moet gaan halen.
Of je moet op een andere pc een nlite cd gaan maken, dan kan je daar de drivers voor de sata controller in stoppen.
Hoe dat moet staat beschreven op de nlite site.

• 911GT2
Pc's genoeg dat is het probleem niet, ik zal eens gaan kijken op nliteTHNX

• 911GT2
Tegen beter weten in nog een keer geprobeerd... hij is nu 100% geformatteerd :*) en bezig bestanden te copiëren...

Aangebrachte wijzigingen...? Geen 8)7

Blijft natuurlijk wel microsoft :Y)

• 911GT2
Na de install liep de boel weer vast, ik heb nog vanalles geprobeerd...

Ten einde raad de winkel opgebeld; antwoord: Nividea chipset en SATA HD van Maxtor werken niet goed samen.

Nu HD van samsung er in, werkt perfect!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

911GT2 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:59:
Na de install liep de boel weer vast, ik heb nog vanalles geprobeerd...

Ten einde raad de winkel opgebeld; antwoord: Nividea chipset en SATA HD van Maxtor werken niet goed samen.

Nu HD van samsung er in, werkt perfect!
Je hebt zeker een Nforce4 moederbord, dat is bekend dat deze problemen heeft met de Maxtor schijf. Hier loopt ook een zeer uitgebreid topic over. Ik vindt het overigens heel mooi om te lezen dat de winkel waar je de schijf hebt gekocht zo aardig is om de schijf te ruilen. Het probleem ligt namelijk niet alleen/zozeer bij de Maxtor schijf maar bij de Nforce4 chip. De Maxtor schijf zal namelijk op een niet Nforce4 bord gewoon gaan functioneren.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• 911GT2
Sorry dat wist ik niet, ik kwam hem ook niet tegen bij mijn search.

Tja de service was perfect (cdromland - breda) dat mag ook best eens gezegd worden!

Verwijderd

ShellGhost schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:26:
Ik vrees dat je toch ergens een floppy drive vandaan moet gaan halen.
Of je moet op een andere pc een nlite cd gaan maken, dan kan je daar de drivers voor de sata controller in stoppen.
Hoe dat moet staat beschreven op de nlite site.
Ik heb mijn XP CDDVD ook aangepast en de S-ata drivers en alle andere benodigde drivers geïntegreerd. Daarnaast nog even een virusscanner inbakken en wat andere APPS. Meteen even RyanVM's post SP2 package ophalen. En je hebt een DVD'tje (gaat waarschijnlijk niet passen op een CD). Niks illegaals aan.

Maar eerst die lastige diskette: Er zijn ook USB diskettestaions te koop. Onderzoek of je systeem het bootten van USB ondersteund (zie BIOS opstartvolgorde)
Pagina: 1