Girotel Zakelijk database vernaggeld. Wachtwoord?

Pagina: 1
Acties:
  • 584 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BraveWorld
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe ik in de databse van de Postbank Girotel software kom? Met MS Access zou je erin moeten kunnen, maar hij vraagt om een wachtwoord. Het is niet het wachtwoord dat bij het opstarten van de software gevraagd wordt.

Waarom? Tijdens het inbellen met de Postbank Girotel software naar de Postbank hing de software. Resultaat: de database is kapot! Bij opstarten van Girotel zegt ie "De gegevens van de tabel DAGSALDI zijn niet correct, etc.. Raadpleeg uw systeembeheerder". Gadver !@#$% Ik had net een grote incassobatch ingevoerd.

Tuurlijk heb ik ze gebeld. Het is een bekend probleem, nu sturen ze een versie toe waarin het vastlopen verholpen is. [ironie]Fijn. Goeie en snelle actie[/ironie] Zucht.

Ik kan de database wel opsturen, en dan gaan ze hem volgende week of zo wel repareren en terugmailen. Ik kan ook een oude backup terugzetten maar dan heb ik al het werk voor de grote incassobatch voor niks gedaan.

Dus wil ik zelf kijken of ik in de database kan komen. Maar hoe?

Dit is geen signature...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:15

Outerspace

Admin General Chat
Ik neem aan dat de database van de Girotel goed beveiligd is. Dus ik denk niet.

Wauw, een sig!

• BraveWorld
  • Niet online
Een heel hoge pet heb ik niet op van de Girotel software, het rammelt aan alle kanten, dus misschien dat die beveiliging ook maar een standaard wachtwoord is dat al aan derden verstrekt. is.

Dit is geen signature...

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Er zijn genoeg MS Access password crackers.
Zoek er es 1tje op, en probeer.

edit:
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official

[ Voor 48% gewijzigd door Maxxi op 20-04-2006 18:26 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12

Duinkonijn

Huh?

heb je al je fixdb.exe gedraaid?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• BraveWorld
  • Niet online
Fixdb.exe kan ik zo snel niet vinden. Zit niet bij mijn installatie van MS Access.

Password tooltjes... niet eens aan gedacht joh. Na wat zoeken inderdaad wat gevonden. En het tooltje vindt inderdaad een password. Daarmee kom ik echter nauwelijks verder. In plaats van "Not a valid password" zegt Access nu "You do not have the necessary permissions tot use the inggtz50.mdb object. Have your system administrator or the person who created this object establish the appropriate permissions for you".

De Postbank meldt per email terug dat ze de database niet kunnen repareren voor me. Of ze willen het natuurlijk niet.

Omdat het niet ging heb ik maar mijn tijd en energie een andere kant uitgegooid. Bijvoorbeeld door te zoeken naar een eenvoudiger manier van invoeren van incasso-batches. De software Clieopatra helpt hierbij.

En ik heb een zwaar geïrriteerde brief naar de Postbank gecomponeerd in de hoop dat ze nou 's goede software gaan maken en dat ze wellicht wat van mijn onkosten vergoeden.

En nu ga ik weer verder met mijn leven. :) :Z

Dit is geen signature...

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:12

Duinkonijn

Huh?

fixdb.exe staat in de map van je zakelijke installatie

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• BraveWorld
  • Niet online
Bij de oude versie Girotel 4 zie ik nu. Werkt niet op versie 5.

Dit is geen signature...

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-07 21:05
Heb je al geprobeerd om de database opnieuw van versie 4 te converteren?

En dat je database die melding geeft dat klopt dat gebeurd altijd met mensen waarvan de computer is vastgelopen en daardoor niet goed is afgesloten. Je bent niet de enige die hierover klaagt.

Maar de enige remedie is opnieuw te converteren zover ik weet. Het enige wat je dan ook kwijt bent zijn je relaties die je ingevoerd hebt in girotel zakelijk 5 de mutaties die je gemaakt hebt kan je achteraf weer ophalen na contact maken met de postbank.

Om die conversie opnieuw te doen heb je dus wel je oude database nodig en die is niet verwijderd tijdens het instaleren van 5 tenzij je die zelf weggedaan hebt achteraf (maar ervaring leert dat dat 99.9% niet het geval is)

Dus wat je proberen moet is het volgende:

Je verwijderdt de bestanden : inggtz50.mdb en inggtz50xyt.idx en je laat ingdem50.mdb staan.

Start girotel 5 opnieuw op en er wordt je gevraagd of je een eerdere gebruiker bent. Zeg ja en als je dan in het conversiescherm bent blader je weer naar de map waar je oude database in staat van versie 4. Voer daaronder weer je oude wachtwoord in wacht de conversie af maak weer een nieuw wachtwoord aan en je kan het weer gebruiken. Je bent dus alleen je relaties die je mischien in 5 hebt ingevoerd kwijt. Mutaties kan je gewoon weer ophalen.

Hopelijk helpt dit je.

*Edit
ik zie nu dat je het je ging om die incassobatch die je net ingevoerd had. Dat klopt die kan je helaas niet terug halen tenzij ze je database repareren kunnen. Dat had ik even niet goed gelezen. Sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Kaasje123 op 21-04-2006 17:00 ]

• BraveWorld
  • Niet online
Bedankt voor je antwoord. Het ging me inderdaad om de incassobatch. Van de rest had ik gelukkig een vrij recente backup.

Anyway, ik heb dus alles opnieuw ingevoerd, daarbij wel van een efficiëntere methode gebruikmakend dmv externe software. Dus als geluk bij ongeluk heeft de crash me wel gemotiveerd de workflow wat te vergemakkelijken.

Allen bedankt voor de respons. Laat dit topic maar rusten nu. Tis weekend. :)

Dit is geen signature...

Pagina: 1