Shared maps wel zichtbaar maar niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

• Wizzra
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-01 11:16
Situatie: Shared maps wel zichtbaar maar niet toegankelijk van andere computer naar mijn computer. Ik kan daarentegen wel bij de shares van die ander.

2 computers in het netwerk, beiden XP Professional. Mijn bak heeft SP2, andere niet. (Maakt dat uit?) Internet komt binnen op de Edimax BR6104K router. Netwerk goed ingesteld. (TCP protocollen ingesteld, heb handmatig IP's toegewezen, gateway naar router IP, zelfde werkgroep, ook IPX/SPX geprobeerd. Internet delen gaat prima, LAN games als Q3 werken gewoon, ik kan files van zijn computer lezen, maar hij kan dus niet bij mijn shares. Hij ziet wel dat er wat geshared is, maar hij heeft er geen toegang tot.

Ik dacht eerst dat het de firewall (Norton Internet Security 2005) was die ik hier heb draaien, maar nadat ik het IP van de andere computer in de trusted zone had geplaatst werkte het nog altijd niet. Ook als ik de hele security afzet werkt het niet..

Ik hoorde van een studiegenoot dat 't volgens hem een bug in NIS 2005 is die een of andere registryverandering maakt die alles verpest, maar ik heb niks kunnen vinden verder hierover.

Iemand nog ideeen?

Mvg,

Jeremy

[ Voor 16% gewijzigd door Wizzra op 20-04-2006 17:32 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hoe zit het met usernames?
Het kan best zijn dat hij geen toegang heeft omdat 'ie een andere username gebruikt.

Wat je kunt proberen is even de username/password combi die hij gebruikt op jouw pc toevoegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Romke op 20-04-2006 19:21 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.