[debian] mail actie

Pagina: 1
Acties:

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 14:53

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
hallo,
ik wil graag als voor een bepaalde user een mailtje binnenkomt op de mailserver, een debian machine met exim, een commando opstarten.

Dus stel voor user pietje komt een mailtje binnen, en pietje is nooit aangelogd!, dan moet commando of script mailpietje worden opgestart. liefst realtime.

Kan dit? zo ja hoe?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Al naar maildrop gekeken ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29
Gebruikt ik procmail voor - dat kan precies wat jij beschrijft - en meer.

Bij mij doet 'ie afhankelijk van de afzender een wav-file afspelen als er een mailtje binnenkomt - en ja, dan ben ik zelf op dat moment niet ingelogd.

(en ja, het volume wordt automatisch 's-nachts op nul gezet... ;) )

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 14:53

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
ik zelf dacht eigenlijk meer aan een scriptje.....

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:29
boner schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:02:
ik zelf dacht eigenlijk meer aan een scriptje.....
Wat bedoel je daarmee?
Er moet toch iets zijn dat 24/7 de binnenkomende mail controleert en aan de hand van gedefinieerde kenmerken 'dingen doet'?

Procmail is zo'n 24/7 controleur. Het programma doet redelijk onder water z'n werk. In een klein config-bestandje (/home/<user>/.procmailrc beschrijf je in een paar regels de mail waar op getriggerd moet worden en wat er dan moet gebeuren (mail deleten, in een andere folder stoppen, doorsturen - of een script/applicatie er mee opstarten bijvoorbeeld).

Nou is procmail een in C geschreven programma, in plaats van een bash-script. Maakt dat echt iets uit? (eh... ja, in C geschreven is de performance flink beter, verwacht ik zo...).

Probeer het nou gewoon - of omschrijf eens beter wat je wil en hoe het zou moeten werken, maar volgens mij is procmail precies wat je nodig hebt. Doe maar gewoon 'apt-get install procmail', duik eens een uurtje of zo in de bijbehorende man-files en post daarna hier even een bedankje...