[XP] rechterklik op desktop geeft delay

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Vandaag heeft XP een automatische update gedaan en sindsdien heeft mijn muis een delay van 8 seconden als ik met rechts op het buroblad klik.

Ik heb een system restore gedaan naar een restore point van gisteren. Ik heb spyware gescand en heb met autoruns zo'n beetje alle software uitgeschakeld.

En jawel nog steeds geeft een rechterklik op desktop een delay. Ik heb het helemaal gehad met MS, maar zal allemaal scheldkanonades maar even weglaten.

Verwijderd

1. Log on to the computer by using an account that has administrative credentials.
2. Click Start, click Run, type regedit, and then click OK.
3. Locate and then right-click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Shell Extensions\Cached
4. Point to New, and then click DWORD Value.
5. For Microsoft Windows 2000-based computers, type the following:
{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9} {000214E6-0000-0000-C000-000000000046}
For Microsoft Windows XP-based or Microsoft Windows Server 2003-based computers, type the following:
{A4DF5659-0801-4A60-9607-1C48695EFDA9} {000214E6-0000-0000-C000-000000000046} 0x401
6. Right-click the value that you just created, and then set the Value data to 1.
7. Exit Registry Editor.
8. Use Task Manager to close the Verclsid.exe program or to restart the computer.

Probeer dat eens, wss is dit het bekende probleem na de update van MS. Het kan zijn dat dat niet werkt, maar dan moet je denk ik MS mailen of hopen dat iemand anders nog een heldere ingeving heeft :P

• getfirefoxnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:56:
[i]1. Log on to the computer by using an account that has administrative credentials.
2. Click Start, click Run, type regedit, and then..
Dit lost ook niks op. Is er misschien een prg waarmee je windows updates weer kunt uninstallen?
Ik had dus al system restore gedaan, maar werkt dus ook voor geen meter, dank je wel MS :r :r :r

[ Voor 52% gewijzigd door getfirefoxnow op 20-04-2006 15:09 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

getfirefoxnow schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:09:
[...]

Dit lost ook niks op. Is er misschien een prg waarmee je windows updates weer kunt uninstallen?
Ik had dus al system restore gedaan, maar werkt dus ook voor geen meter, dank je wel MS :r :r :r
MS :Y)

Btw, je moet ff het programma shellexview hebben. Hiermee kan je dus kijken wat voor meuk er allemaal in je contexmenu zitten als contexthandlers. Suspicious entries er gewoon
uitmieten.

De meeste updates kan je btw gewoon van je systeem afgooien door het netjes via "software" of "add or remove programs" in het configscherm te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 20-04-2006 15:16 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

start -> settings -> control panel -> software
en dan moet je als het goed is ergens een vinkje zetten zodat hij windows updates ook laat zien.

Update 908531 (MS06-015)
Dat is de update die je moet hebben.

/me schopt DeMoN "Type niet zo snel :("

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 15:17 ]

• getfirefoxnow
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:16:
start -> settings -> control panel -> software
en dan moet je als het goed is ergens een vinkje zetten zodat hij windows updates ook laat zien.

Update 908531 (MS06-015)
Dat is de update die je moet hebben.

/me schopt DeMoN "Type niet zo snel :("
Thanks, dat was de oplossing! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

Heb je de computer wel herstart nadat je die registry verandering toegepast hebt? Weet je zeker dat de key goed was? Ik zou namelijk persoonlijk liever een security fix geinstalleerd laten staan en proberen het met het MS artikel op te lossen dan de fix te deinstalleren. Ook al naar shellexview (en in de WOS FAQ) gekeken?

Verder zijn kotssmilies nergens voor nodig.
Pagina: 1