Welke x1600Pro voor Precision 650 met AGP Pro 8x

Pagina: 1
Acties:

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 14:05
Hallo, voor het eerst een vraag waar ik niet zelf uitkom:

Ik heb een Dell Precision 650 workstation met een AGP Pro 110 8x slot. Ik heb hier een door Dell geleverde NVidia Quattro 280 NVS kaart met 64MB in zitten.

Ik wil echter een upgrade doen naar de allerlaatste ATI x1600 Pro in AGP 8x uitvoering. Ik heb onlangs een Saphire x1600 Pro 512MB kaart gekocht, maar die deed het niet, er was geen beeld bij de POST en de POST liep ook niet door. Dezelfde kaart in een ander systeem met een AGP slot deed het wel, een ander exemplaar van dezelfde kaart deed het ook niet in de Precision. Toen heb ik de kaart teruggegeven.

Alhoewel zowel Dell als de winkel waar ik de Saphire heb gekocht mij vertelden dat een AGP kaart in mijn AGP Pro slot zou moeten werken, zie ik dus het omgeleerde. Ik heb ondertussen uitgevonden dat er een zogenaamd "AGP Registratie Tab" aanwezig moet zijn op een AGP kaart om in een AGP Pro slot te werken. De kaart die ik kocht had wel zo'n tab, maar die was volgens mij niet "diep" genoeg of er ontbrak een geleidende functie aan.

Om een lang verhaal met een korte vraag te volgen: welke x1600 Pro kaart werkt wel in een AGP Pro slot? Oftewel: wie heeft zo'n kaart in een AGP Pro slot draaien?

• Coromoto
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-02 14:05
Ondertussen heb ik dit gevonden bij ATI
737-21875: No Post on some Dell models with Radeon X1300 Series and Radeon X1600 Series AGP boards

The information in this article applies to the following configuration(s):
Radeon® X1300 AGP Series
Radeon® X1600 AGP Series
It has been reported that the Radeon X1300 and Radeon X1600 Series AGP boards are not posting in some Dell models.

ATI Engineering has been advised of this issue and is investigating. Any updates will be published when they become available.
Nu dus op zoek naar een andere (NVidia?) kaart of wachten totdat het euvel opgelost wordt door ATI of Dell.

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
NVidia kaart aanschaffen, waarom niet? Waarom perse een 1600Pro? Er zijn snellere kaarten voor dat geld te vinden!!!