Artifacts bij boot up/vastloper in windows geforce 6800le

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik heb sinds vandaag een probleempje:

Tijdens een spel kreeg ik last van artifacts/vastlopers sinds gisteren, vandaag nog 15min gespeeld toen kreeg ik weer die artifacts (heel de wereld schiet opeens door mekaar heen) gevolgd door een vastloper. Na een reboot weer geprobeerd, maar toen kreeg ik gelijk die artifacts/vastloper. Om het vervolgens weer te proberen waarna ook bij het boot scherm (nog voor windows dus), duidelijk artifacts te zien waren (strepen door het beeld) en ik ook niet meer in windows kwam.
Ik heb het een uurtje laten rust, beetje afgestoft (zat nog wel wat stof in) en weer geprobeerd, maar nog steeds in het boot scherm strepen.

Nu ben ik er achter gekomen (dankzijn GoT natuurlijk ;) ) dat opstarten in veilige modus wel werkt zonder artifacts. Maar dat komt waarschijnlijk doordat de 3d processor van mijn videokaart uitgeschakeld is.
Ik heb dit al geprobeerd:

-Oudere nvidia driver installeren, maar daarvoor moet hij opnieuw opstarten in normale modus en loopt hij je raadt het al vast
- De unloced pipelines/vs op mijn 6800le weer locken, maar rivatuner mist een bestand in veilige modus
- De subwoofer van mijn z5500 verwijderen (staat ongeveer 30cm van mijn pc af), deze heb ik pas sinds een week ik had daarvoor een z680 met een iets kleinere sub dus, maar nog nooit last van gehad.

Een andere videokaart kan ik pas van het weekend proberen, iemand enig idee of dit nog op te lossen is? En of het aan de subwoofer kan liggen dat mijn videokaart kaduuk is?

Dit zijn mijn specs:
Shuttle sn85g4 (uit mijn hoofd)
Athlon 64 3000 (niet oc'ed)
1024mb kingston
Hitachi deskstar 160gb sata
Nvidia 6800le alle pipelines en vs unlocked met rivatuner, voor de rest niet oc'ed

Met dit systeem draai ik al anderhalf jaar zonder problemen, de enige verandering is dus die andere subwoofer geweest.
En als mijn videokaart kapot is, wat is de snelste agp kaart verkrijgbaar op het moment?

• StephaN900
  • Niet online
Kleine update, ik heb de drivers wel kunnen verwijderen en nu start windows ook in normale modus op (artifacts bij het booten, maar in windows zelf niks)
Het scrollen gaat alleen heel langzaam in windows, vanwege het gemis aan drivers, en zodra ik een driver wil installeren start hij niet meer op in normale modus.
Zou hij dan toch echt kapot zijn? Ik heb rivatuner verwijderd, maar dat heeft geen effect gehad.

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 31-07 22:13
wss is het een driver probleem,

ik had gisteren ook arti's, doordat mijn videokaart er half uitgleed toen ik hem niet vastgeschroeft had... }:O hij doet het nog steeds goed btw.

[ Voor 4% gewijzigd door __xeno__ op 20-04-2006 19:45 ]

• StephaN900
  • Niet online
Mja ik heb al geprobeerd de kaart er eruit te halen en goed erin te zetten, maar daar lag het dus niet aan.
Drivers krijg ik ook niet geinstalleerd, ik heb ook 77.77 geprobeerd maar elke keer wanneer ik ze wil installeren start hij opnieuw op en gebeurt er niks.

Het vreemde vind ik alleen dat hij bij het booten overal artifacts geeft (waardoor je dus niet aan een driver probleem zou denken, maar hij windows wat 2d is toch gewoon normaal draait?) Maar ja gamen wil ik :).

En kan iemand mij uitsluitsel geven wat betreft de subwoofer. Kan het kwaad dat die dicht naast mijn pc staat, voor het geval ik een nieuwe videokaart koop dat hij dan niet gelijk kapot gaat...

Verwijderd

Het lijkt me nogal raar dat dit door geluid komt... ;)
Want dan zou je namelijk alleen bij een diepe bass strepen moeten krijgen (toch?).
Ik denk dat het gewoon ligt aan het unlocken van je kaart, dat weet ik bijna zeker. :)

• StephaN900
  • Niet online
Mja, er stond dat je hem een halve meter van pc/tv, etc af moest houden ivm magneten. En ja ik had hem unlocked, maar draaide hem wel anderhalf jaar stabiel :'(. Iemand nog een 7800gs te koop :?
Pagina: 1