Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gezocht] elektronisch verduisterbaar glas

Pagina: 1
Acties:
  • 2.930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-11 09:49

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Een paar jaar geleden stond er in een CM topic een hoop uitleg over "elektronisch" glas. hiermee bedoel ik dat je er zich in het glas iets bevind waar je stroom op kan zetten, waardoor het glas verduistert. Je kon het ergens kopen op een nederlandse site en het was heel duur (2000 € / m²).

Nu ben ik echter op zoek naar dit soort glas maar kan er nergens wat over vinden. Ik weet ook niet goed welke zoektermen ik moet gebruiken.

Iemand die weet waarover ik het heb? :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
gepolariseerd glas en je kan het dof maken

maar volgens mij heet het anders ook hiermee kom ik op google er niet :'( maar het lijk me wel mooi om in een case te zien succes met zoeken :9~

[ Voor 65% gewijzigd door DECOY88 op 20-04-2006 13:49 ]

Verwijderd

bedoel je dat glas dat als je voor beeld de deur dicht doet(kring sluit dus) je er nie tmeer door kan kijken dus zoals er in een aflevering van csi miami is? mijn nonkel werkt in een glas bedrijf ik ga het hem sewes eens vragen ;)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27
Een soort heeel groot LCD-scherm met een resolutie van 1x1 pixel?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Link 1
Link2

Best handig die GoT search ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Verwijderd

Was het niet iets met magnetisme en dat er dan donkere korrels voor het glas kwamen oid?

Verwijderd

Volgensmij is het zoiets al in een rekenmachine scherm oid, dat wordt ook zwart als er een teken op zit. (en dat teken staat er van te voren in)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:07:
bedoel je dat glas dat als je voor beeld de deur dicht doet(kring sluit dus) je er nie tmeer door kan kijken dus zoals er in een aflevering van csi miami is? mijn nonkel werkt in een glas bedrijf ik ga het hem sewes eens vragen ;)
dat was dus ook het eerste waar ik aan dacht, csi miami. Geen idee hoe het verder werkt of hoeveel het kost, maar wel prachtig om zien

• Hayfork
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 20:55

Hayfork

Drinkin&Boardin

dat bij CSI heeft volgens mij te maken met het feit dat het in de verhoorkamer licht is en in de 'toekijk'ruimte donker... Zit uiteraard wel al van nature spiegelend glas in maar dit wordt nog eens extra versterkt (het spiegelen van binnen en het doorkijken van buiten) door de lichtintensiteit te veranderen

::In de hemel is geen bier, daarom drinken wij het hier!:: | ::specs::

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 14:42
Je vind het regelmatig in laskappen van goede kwaliteit. Die hebben een streepje zonnencellen, en zodra die veel licht vangen gaat er stroom door het glas heen lopen, en door een scheikundige reactie word het glas dan zwart. Ik weet niet hoeveel je van dat spul nodig hebt, maar als je 4 X 12 cm voldoende vind is het mischien verstandig om even naar electronische laskappen te kijken.

Verwijderd

Zoiets:
http://home.howstuffworks.com/smart-window.htm
Bij links staan bedrijven die dat leveren.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Net als die nieuw soort bril? (Op TV, reclame ;) )

Verwijderd

Speedswitch schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:45:
Je vind het regelmatig in laskappen van goede kwaliteit. Die hebben een streepje zonnencellen, en zodra die veel licht vangen gaat er stroom door het glas heen lopen, en door een scheikundige reactie word het glas dan zwart. Ik weet niet hoeveel je van dat spul nodig hebt, maar als je 4 X 12 cm voldoende vind is het mischien verstandig om even naar electronische laskappen te kijken.
Zijn vrij dure dingen, pas ook een gekocht... =) retehandig, dat wel :Y) Maargoed- denk dat een groter stuk dus mooier is.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48

Soul__assasin

de Belbelg

het is echter achter omgekeerd als er stroom door het glas gaat lopen de christallen tussen de 2 glaslagen gelijk en is het dus doorschijnenend als de stroom er af gaat dat word het wit.

en nameijk zo wit dat het als projectiescherm gebruikt kan worden...

meer info???
http://www.sggprivalite.com/
let wel op dit glas is duur

offtopic:
@conadan die ene link komt uit mijn topic :p

[ Voor 9% gewijzigd door Soul__assasin op 20-04-2006 19:24 ]

www.weefab.com

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik vond wel dit http://www.sciencenewsfor...les/20051214/Feature1.asp linkje, met een leuke uitleg.
Smart Window heet het systeem. misschine een leuke zoekterm....? ;)

[ Voor 25% gewijzigd door sjolmers op 20-04-2006 19:26 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

zoek maar eens onder electro-cromic windows. (as seen in splinter cell 3 B) )

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

mischien even een raar voorbeeltje maar je kunt ook eens zoeken naar de Ferrari Superamerica. Het inklapbare glazen dak bestaat namelijk ook uit het electrische glas dat donker kleurt waarneer er een soort van spanning opstaat. Afbeeldingslocatie: http://images.automotive.com/cob/factory_automotive/images/features/auto_shows/2005_LAAS/2005_Ferrari_SuperAmerica__roof.jpg
ferrari superamerica roof:
When you’re Ferrari, making your car special doesn’t need to mean making it faster. So for Ferrari’s new SuperAmerica, the company took the none-too-slow, V12, 540-horsepower 575 Maranello and reinvented the roof. It’s a convertible all right, but this one has a glass panel that flips up backward, trap-door style, in ten seconds. When closed, the roof features advanced electrochromic glass that lets the driver choose between five levels of tint. One touch of a button can drop it from its highest to lowest setting in under a minute.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Heb dit een heeeleboel jaar geleden eens in Het Huis Van De Toekomst gezien, in Autotron Rosmalen.
Toen werd uitgelegt dat zich bacterien in het glas bevonden, welke een andere 'formatie' aannamen bij een bepaalde spanning. Zag er erg gaaf uit.

Verwijderd

2000€ voor 1 vierkant metertje? kan echt niet zijn!

Aan de graslei (in Gent) ligt er ergens een restaurantje dat niet zo verschrikkelijk duur is (ben er zelf al geweest, en ben student), waar er in de wc's overal van dat glas hangt, als je de deur op slot doet zie je er niet meer door... kan me echt niet voorstellen dat die mannen 4000€ per deur betalen als er daar een 6tal deuren hangen...

edit: wsch dat een andere gentse tweaker wel op de juiste naam kan komen...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 20:16 ]

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:15:

Aan de graslei (in Gent) ligt er ergens een restaurantje dat niet zo verschrikkelijk duur is (ben er zelf al geweest, en ben student), waar er in de wc's overal van dat glas hangt, als je de deur op slot doet zie je er niet meer door... kan me echt niet voorstellen dat die mannen 4000€ per deur betalen als er daar een 6tal deuren hangen...

Is dat niet gewoon een enkelzijdige spiegel? ;) Dus jij denkt dat je voor een spiegel staat en niemand je ziet, maar alle andere mensen kunnen er doorheen kijken en jou daar een bolus zien draaien 8)7 :P

Zo'n laskap waar dus een venstertje van 8x12 ofzo in zit kost ook iets van 800€. Werkt overigens wel super, maar dat terzijde :P Denk dat je toch wel knap geld neer mag leggen voor dat geld, anders had je het al lang in zonnebrillen etc. gezien.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Er bestaan ook zonnebrillen die donkerder worden naarmate er meer licht is. Ook heeft onze Opel Astra een achteruitkijkspiegel die, wanneer de zon er opschijnt, automatisch donkerder wordt. Of het volgens hetzelfde principe werkt weet ik echter niet.

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

http://www.sggprivalite.com/ alstu een verkoper nu nog ff bellen of mailen!

en nog maar een http://www.hardglas.nl/kunststof/privalite.asp

[ Voor 32% gewijzigd door sjolmers op 21-04-2006 09:18 ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:13
Admiral Freebee schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:55:
Er bestaan ook zonnebrillen die donkerder worden naarmate er meer licht is. Ook heeft onze Opel Astra een achteruitkijkspiegel die, wanneer de zon er opschijnt, automatisch donkerder wordt. Of het volgens hetzelfde principe werkt weet ik echter niet.
Dit type glas reageert op zichtbaar & ultraviolet light, de TS is op zoek naar hetzelfde principe, maar dan gestuurd door electriciteit...

Verwijderd

_ferry_ schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 08:50:
[...]

Is dat niet gewoon een enkelzijdige spiegel? ;) Dus jij denkt dat je voor een spiegel staat en niemand je ziet, maar alle andere mensen kunnen er doorheen kijken en jou daar een bolus zien draaien 8)7 :P

Zo'n laskap waar dus een venstertje van 8x12 ofzo in zit kost ook iets van 800€. Werkt overigens wel super, maar dat terzijde :P Denk dat je toch wel knap geld neer mag leggen voor dat geld, anders had je het al lang in zonnebrillen etc. gezien.
Geen enkelzijdig spiegelglas, als je binnen en de deur is niet op slot, kan je iedereen buiten zien, en zij jou. Het is slechts als je de deur in het slot doet dat je niets meer ziet, en vanaf de buitenkant ook niets meer. Het moet wel van dag glas zijn.

off topic: ben ik nu weer verplicht om voor het goeie doel terrasjes te gaan doen... Zal deze week eens proberen langs gaan dat ik den naam terug weet (en eventueel foto trekken als er ginder niet al te veel volk is)

Verwijderd

Heet dat niet foto-electrisch glas? O-)

correct me if i'm wrong, ik ben ook maar een simpele ziel B)

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-11 10:28
Ik heb hier ook weleens van gehoord, en dat was toen gebaseerd op dezelfde techniek als een ouderwets (polshorloge style) LCD. Dus kristallen op het glas.

Ik weet niet of het op deze techniek gebaseerd ooit verder is ontwikkeld, maar dit kan toch niet zo heel duur zijn lijkt me?

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• Ottie
  • Laatst online: 15-09 10:44
Misschien kan je een monster setje kopen (250 euro 20 bij 30 cm) bij

http://www.sggprivalite.com/

--[SPECS]--

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:16

Koppensneller

winterrrrrr

Zo ook bij de openbare toiletten onder de Albert Heijn bij het Museumplein in Amsterdam...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:33

lonkhuijzen

100% ADH

Afbeeldingslocatie: http://www.sggprivalite.com/nl/applicref/portes/images/photos/gand_off.jpg
http://www.sggprivalite.c...portes/portes.html#toilet

Het staan notabene als voorbeeld op hun site :) Café Théâtre dus

Ik zoek ook nog zoiets maar dan voor ongeveer 40M2 maar dat zal wel niet te betalen zijn :(

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:48

Soul__assasin

de Belbelg

je hebt het over de belga queen en daar is er een toilet idd

best spooky om daar op de pot te zitten

www.weefab.com

Verwijderd

In Splinter cell chaos theory kwam het ook voor :)

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 14:28
Damn dit moet ik hebben bij m'n dakraam..

Doorzichtige toiletten lijkt mij maar niets... :P

• Ruben [NL]
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 11:56
netvisions schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:19:

Valt de stroom uit met dat elektronisch verduisterbaar glas van de wc, ben je net lekker druk bezig :+ :P Dohhh...
Nee, volgens mij niet maar oke zou n leuk idee zijn...Of heb ik nou alleen lol hier :P

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11 14:50

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

die ruiten worden dus pas doorzichtig als er stroom op staat....

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:35:
[...]
Valt de stroom uit met dat elektronisch verduisterbaar glas van de wc, ben je net lekker druk bezig :+ :P Dohhh...
Nee, volgens mij niet maar oke zou n leuk idee zijn...Of heb ik nou alleen lol hier :P
jah idd Dohhh bij stroomuitval valt t licht ook uit en 9 van de 10 toiletten hebben geen raam waar licht door naar binnen komt

• XplodingForce
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-11 13:15

XplodingForce

NEE GEEN COLA GEVEN!!!!

zoals firestorm ook al zegt, dat spul word juist doorzichtig als er stroom opstaat.

Valt de stroom uit, dan kan je er juist niet meer doorheen kijken.

(ps, het kan natuurlijk zijn dat dat cafe en die ah door dat bedrijf gesponsort worden met glas...)

Everybody lies

• Llouizzz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:19
In de Belga queen in Gent, zijn er ook van die deuren, waar je vanaf je het slot omdraait de deuren ondoorzichtig komen. Daar is het eerst gwn glas en als je het slot omdraait wordt het een soort ondoorzichtig melkglas.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Speedswitch schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:45:
Die krengen zijn anders ook idioot duur :X
G-SuPRuuB schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:35:
[...]
Dan gaan de lampen ook uit en zie je nog niets ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rey Nemaattori op 22-04-2006 15:30 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:18
netvisions schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:19:

Offtopic maar wel leuk:
Afbeeldingslocatie: http://www.polizeros.com/pzarchive/radio/images/2004/07/18/from_outside.jpg
Van buiten zo, maar als je binnen er opzit zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.polizeros.com/pzarchive/radio/images/2004/07/18/from_inside.jpg

http://polizeros.com/2004/07/18/

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb ik wa es gezien in csi miami dacht ik. was in een discotheek/club ofzo. en dan als je de deur van de priveruimte dicht deed dan kon je niet meer door het glas heen kijken. deurtje open en glas is weer "normaal" doorzichtig..

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Lijkt me niet echt relaxed een bolus draaien zo.. sure je weet dat niemand jou kan zien, maar toch..

Daarnaast.. wat als iemand met een flinke zaklamp naar binnen gaat schijnen.. lijkt me dat dan alles wel te zien is..

Verwijderd

Soul__assasin schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:16:
je hebt het over de belga queen en daar is er een toilet idd

best spooky om daar op de pot te zitten
Hoezo, cafe theatre staat er toch ook bij? http://www.sggprivalite.c...portes/portes.html#toilet
louisver schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 13:49:
In de Belga queen in Gent, zijn er ook van die deuren, waar je vanaf je het slot omdraait de deuren ondoorzichtig komen. Daar is het eerst gwn glas en als je het slot omdraait wordt het een soort ondoorzichtig melkglas.
Die staat daar ook bij ja, bij die link.

Dure toiletjes dus allemaal :>

• emeth
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-11 13:19

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 17:17:
Hoezo, cafe theatre staat er toch ook bij?
Blijkbaar zijn we als Gentenaars nog rijker dan ik al dacht :+

Zowel in de BelgaQueen (waar ik het op had) als in Café Theatre (deze ligt trouwens niet aan de graslei)...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 00:29

Zerora

Ik Henk 'm!

Damn, dit soort glas is echt gaaf.

Misschien later mn woning er maar op aanpassen :P
Scheelt me gelijk weer gordijnen 8)
--

btw. IK zie al een casemod voor me om hardware te hide/showen.
Geen plexiglas meer, maar electronisch glas :D
(pc uit = melkglas, pc aan = doorzichtig)

[ Voor 11% gewijzigd door Zerora op 22-04-2006 19:16 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Knight Rider had t al in 1982

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:56

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 16:03:
Lijkt me niet echt relaxed een bolus draaien zo.. sure je weet dat niemand jou kan zien, maar toch..

Daarnaast.. wat als iemand met een flinke zaklamp naar binnen gaat schijnen.. lijkt me dat dan alles wel te zien is..
Dan moet ik de eerste gast nog tegenkomen die met een zaklamp naar binnen gaat schijnen om mij te zien schijten.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zerora schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 19:15:
Damn, dit soort glas is echt gaaf.

Misschien later mn woning er maar op aanpassen :P
Scheelt me gelijk weer gordijnen 8)
--

[b]btw. IK zie al een casemod voor me om hardware te hide/showen.
Geen plexiglas meer, maar electronisch glas :D
(pc uit = melkglas, pc aan = doorzichtig)[/b]
ai caramba, jij hebt goeie ideeën!! :9~ :9~

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• hellmonder1986
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-01-2021
de mercedes maybach heeft ook zon soort dakraam met ruitjes erin
als je op een knop drukt dan werkt het wit en anders gewoon glas

@ semyon

hoe kan er licht doorheen gaan als het aan de buitenkant een spiegel is??

[ Voor 26% gewijzigd door hellmonder1986 op 22-04-2006 22:08 ]

• _eXistenZ_
  • Laatst online: 21-11 08:07
hellmonder1986 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:06:
de mercedes maybach heeft ook zon soort dakraam met ruitjes erin
als je op een knop drukt dan werkt het wit en anders gewoon glas

@ semyon

hoe kan er licht doorheen gaan als het aan de buitenkant een spiegel is??
Das idd een goeie... :S Je zou in het donker moeten zitten idd.

There is no replacement for displacement!

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Dat wcpot idee, heeft de politie toch ook in hun "Interrogation rooms" ?. Er zal vast wel wel wat licht doorvallen.

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 19-11 21:28
eXistenZ_NL schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 22:59:
[...]

Das idd een goeie... :S Je zou in het donker moeten zitten idd.
Lamp?

• 3V3RT
  • Laatst online: 16-08 22:30
Op die foto is het duidelijk geen lamp. Het is natuurlijk licht. Ook zie je de dingen van buiten wel dus (basisnatuurkunde) het weerkaatste licht van alles buiten valt gewoon door de spiegel heen. Het licht van buiten kan er wel doorheen, en het licht van binnen niet.
Pagina: 1