Toon posts:

JBL BTX250 aansluiten op netspanning

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand of vijf heb ik alles rondom mn active bassbuis, een JBL BTX250, verkocht (lees: auto :D ). Ik heb deze gehouden omdat ik hem graag thuis op mijn audioinstallatie aansluit, bij het proces dit te realiseren liep ik tegen een aantal vraagstukken waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Het volgende probleem doet zich voor, omdat de buis normaal op 12V gelijkspanning aangesloten is in de auto moet er een omvormer geplaatst worden, nu heb ik wat rond gevraagd en blijkt dat ik waarschijnlijk zon grotere jongen moet hebben van 6-8 ampere in plaats van de huis, tuin en keuken omvormers van 2-3 ampere. Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van en heb zo 1, 2, 3 ook geen 6-8 omvormers kunnen vinden dus ik plaats de vraag hier.

Interessante toevoeging, er zit achterop ook een aansluiting met de vermelding "high level input"

Deze lijkt identiek aan zo'n 4-punts stekker met een klemmetje zoals bij een netwerkkabel aan de bovenkant die je vanuit de voeding van een PC op een moederbord aansluit, klik thumb voor full foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.r2dgeert.nl/leech/plug.gif

Betekend dit dat ik de bassbuis ook op de voeding van mn PC kan aansluiten of is dit geen standaard?

Edit: Heb net even een stekkertje vanuit een voeding van een PC geprobeert op de bassbuis en deze past precies, durf alleen de voeding niet in te schakelen :o

Als bovenstaand opgelost is dan zit ik nog met een massa-probleem. Waarschijnlijk is het het verstandigst om deze te verbinden met een verwarmingsbuis of kan dit achterwege gelaten worden zoals b.v. een lamp waarbij het vaak overbodige veiligheid is?

De specificaties van de bassbuis zijn de volgende:
- 25 cm passieve radiator
- Ingebouwde versterker
- 300 Watt max
- 100 Watt continu
- Frequentiebereik 20 - 150 Hz
- Nominale impedantie 4 ohm
- Actief wisselfilter 40 - 120 Hz
- Fase instelling 0 - 180 graden
- Bass boost functie 0 tot +6 db (50Hz)
- Afm. HxBxD 62.5 x 32 x 31.5 cm

Bedankt voor het meedenken!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 13:57 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:39:
Sinds een maand of vijf heb ik alles rondom mn active bassbuis, een JBL BTX250, verkocht (lees: auto :D ). Ik heb deze gehouden omdat ik hem graag thuis op mijn audioinstallatie aansluit, bij het proces dit te realiseren liep ik tegen een aantal vraagstukken waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Het volgende probleem doet zich voor, omdat de buis normaal op 12V gelijkspanning aangesloten is in de auto moet er een omvormer geplaatst worden, nu heb ik wat rond gevraagd en blijkt dat ik waarschijnlijk zon grotere jongen moet hebben van 6-8 ampere in plaats van de huis, tuin en keuken omvormers van 2-3 ampere. Ik heb hier zelf niet zoveel verstand van en heb zo 1, 2, 3 ook geen 6-8 omvormers kunnen vinden dus ik plaats de vraag hier.

Interessante toevoeging, er zit achterop ook een aansluiting met de vermelding "high level input"

Deze lijkt identiek aan zo'n 4-punts stekker met een klemmetje zoals bij een netwerkkabel aan de bovenkant die je vanuit de voeding van een PC op een moederbord aansluit, klik thumb voor full foto:

[afbeelding]

Betekend dit dat ik de bassbuis ook op de voeding van mn PC kan aansluiten of is dit geen standaard?

Edit: Heb net even een stekkertje vanuit een voeding van een PC geprobeert op de bassbuis en deze past precies, durf alleen de voeding niet in te schakelen :o

Als bovenstaand opgelost is dan zit ik nog met een massa-probleem. Waarschijnlijk is het het verstandigst om deze te verbinden met een verwarmingsbuis of kan dit achterwege gelaten worden zoals b.v. een lamp waarbij het vaak overbodige veiligheid is?

De specificaties van de bassbuis zijn de volgende:
- 25 cm passieve radiator
- Ingebouwde versterker
- 300 Watt max
- 100 Watt continu
- Frequentiebereik 20 - 150 Hz
- Nominale impedantie 4 ohm
- Actief wisselfilter 40 - 120 Hz
- Fase instelling 0 - 180 graden
- Bass boost functie 0 tot +6 db (50Hz)
- Afm. HxBxD 62.5 x 32 x 31.5 cm

Bedankt voor het meedenken!
High-level input is om je speaker-out van je radio op aan te sluiten, als ie geen line-nivo subwooferaansluiting heeft.

Daar 12V op zetten zoals een PC voeding... dan krijg je misschien 1 grote plop, gevolgd door rook...

Een 6-8A voeding is nog altijd te weinig. Bij 12V is 8A zo'n 96 watt. Bij een beetje volume of basdreun zal ie snel eroverheen komen en je voeding t niet trekken. Handigste: Accu gebruiken voor voeding icm acculader. Of t echter compact is... nee.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, het zou een boel schelen als het wel gekund had via een PC voeding mbv die stekker :P

Als de enige (betaalbare) oplossing is met een accu + Acculader dan zie ik er denk ik vanaf aangezien ik daar simpelweg geen ruimte voor heb en het ook niet echt "netjes" is

:+