-12V vreemde waarde

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Hallo,

Ik heb zo rondgezocht maar ik kwam nog niet tot een antwoord. Er is op het moment niks mis met mijn PC maar ik vraag me toch het een en ander af. De waarde bij -12V schommelt bij mij rond de 4V. Ik heb even rond gekeken in dit topic, en daar zie ik dat een afwijking van 10% er nog mee door kan. Ik vraag me in vredesnaam wat er mis mee is. De voeding die ik gebruik is een Huntkey LW-6500H V2.0 500W (ATX).

Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/8390/voeding9py.jpg

Met vriendelijk groet,
DualStof

Verwijderd

Met je -12v lijn is waarschijnlijk niets aan de hand. de -12v lijn wordt zeer vaak verkeerd uitegelezen. Je kunt het beter even nameten met een voltagemeter.

Als jouwn -12v echt op 4v lag dan was je pc nu al niet meer aan het draaien ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.rosewill.com/RosewillUpload/ATX%20connector.JPG

Aan je atx stekker is te lezen waar je de -12v lijn kan vinden. Als je het veilig wilt spelen kun je de hele voeding los halen, en de pson met een ground kortsluiten, dan start je voeding op zonder moederbord. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 13:41 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

-12 en -5 Volt worden zeer zelden nog gebruikt in de PC. Vandaar dat je je er ook niet druk om hoeft te maken of het een meetfout of een gare 012 volt lijn is :)
ALs je er echt zeker van wilt zijn kun je ook natuurlijk nog je multimeter over je ATX stekker zetten en meten hoeveel die -12Volt eigenlijk is :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Ja, de software die je gebruikt kan de waarden niet goed detecteren.
Kijk ook maar eens naar je -5 Volt waarde..
Niet elk mobo ondersteund het uitlezen van alle gebruikte voltages.
Er zijn voldoende mobo's die slechts een subset van uit te lezen voltages bevatten...

dus no worries..

(ik herken dit beeld van mijn eigen systeem sommige progsels laten de meest rare waarden zien.. met als ultieme variant een stukje software wat op intelligente wijze kan bereken hoeveel energie een proc verbruikt.. deze software detecteerde mijn cpu spanning niet correct .. waardoor mijn dual core proc uitkwam op 300 watt verbruik.. nou ik kan je verzekeren.. het is een AMD, dus die waarde is niet helemaal goed geschat :D )

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
dit ligt aan de uitleessoftware.
want ook je -5 volt wordt verkeerd uitgelezen.

wil je echt een goede waarde hebben zul je moeten meten met een multimeter.

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

• Tuinstoel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Oke, bedankt allen voor de antwoorden. Ik hoef me dus geen zorgen te maken, hij staat gelukkig nog niet in de fik 8)7.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat had je uit de (vele) eerdere topics hierover ook al kunnen constateren. Beetje overbodige topic dus :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.