Toon posts:

Tannoy en marantz?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen,

Momenteel ben ik in het bezit van een Marantz SR-5300 Surround versterker icm Kef Q5 speakers. Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een stel andere speakers omdat ik wat anders wil.

Nu hoorde ik laats bij mijn broer een stel Tannoy P30 op een Denon versterker (type weet ik zo snel niet) en vond deze speakers leuk klinken. Iemand enige ervaring met dit soort speakers op een marantz versterker?

Voor mijn idee zijn de tannoy's wat scherper en is dit een leuke combi met de 'warme' marantz.

Wat zijn jullie meningen / ervaringen? :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:15
Tip voordat dit topic gesloten wordt (denk ik): Ga naar een audiozaak en luister zelf. RAF in Utrecht b.v. biedt een ruime verzameling speakers aan die je zelf op een ruime verzameling versterkers kan uitproberen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is hoopvol ;)
In ieder geval bedankt voor je reactie.

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 12:59
Thuis hebben we hier de http://www.kieskeurig.nl/...ADBB4C1256E4A00446078.htm
Tannoy Sensys Dc2. Geluid is erg zuiver en klinkt ook erg goed. Dit hebben we aangesloten op een Denon Versterker van een jaar oud. Zijn mooie boxen in een mooie lichte hout soort. Alle toonsoorten zijn voor mij erg goed te noemen. Geluid is dan ook best warm.

[ Voor 5% gewijzigd door m.theloosen op 20-04-2006 13:42 ]

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:20

Appie

F1RST Racing

Heb zelf de gehele Tannoy mecury set aan mijn Marantz SR-4300 hangen. Ik (...) vind het fijn klinken, al mist er soms wel wat bas. Na betere positioneering van de speakers en de sub in de kamer heb ik dit probleem grotendeels opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Appie op 20-04-2006 13:41 ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-02 20:29
Een mooie klank is ontzettend subjectief. Stap dus eens een winkel in en ga zelf luisteren.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.