Toon posts:

Maxtor herkent partitie niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een HD crash gehad met mijn Maxtor 160G.
Ik heb toen nog data proberen te back-uppen, maar op een gegeven moment kreeg ik de melding dat de uitgestelde schijfbewerkingen van mijn 200G waren mislukt.

Ik ben terug naar de winkel gegaan, waar ze mij netjes een nieuwe gaven. Vervolgens heb ik Windows op de nieuwe 160G schijf geinstalleerd, waarbij ik de 200G schijf netjes heb laten zitten als slave.
Eenmaal in Windows werd de 200G schijf niet herkend. Bij schijfbeheer heb ik geprobeerd om deze weer te integreren, wat helaas niet lukte.

Vervolgens wilde ik mn pc rebooten, windows laadde zich, maar ik kreeg een zwart scherm ipv een login scherm. In het bios word de 200G schijf wel herkend.

Ik heb de 200G schijf er nu bij een huisgenootje aangehangen. Windows startte gewoon op en ik ging direct naar schijfbeheer. Schijfbeheer meldde mij dat windows de 200G schijf als Master Boot Record zag, met verder geen getallen over de grootte van de schijf. Ik kon de schijf alleen converteren naar normale schijf. Hij geeft aan dat de schijf dynamisch is.

-Waarom kan ik wel met 2 schijven booten op de pc van mn huisgenootje en niet met die van mij?
-Waarom ziet windows de schijf niet meer als NTFS indeling?
-Wat kan ik doen om mijn HD weer werkend te krijgen, afgezien van het converteren waarbij al mn data verloren gaat?

De schijf staat vol met, voor mij, erg belangrijke data...

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-02 14:29
Denk niet dat er meer opzit dan formateren en daarna met een recovery programma zoals getdataback je files te recoveren. Heb ik laatst ook gedaan en werkte perfect.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite, ik ga het proberen...

• EdwardTheGreat
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-12-2023
ehm, je kunt even met Partition Magic gaan kloten, je moet dan het type van de partitie wijzigen.
Is 100% harmless, je partitie blijft gewoon staan en alle data die erin zit ook.

Ik heb wel eens gehad dat Partition Magic crashte oid bij het resizen, en na rebooten stond de partitie er nog keurig op, alleen werd niet meer herkend.

Ik geloof dat je dan PTEDIT.EXE nodig hebt.. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Kan ook zijn dat je dat vanuit Partition Magic zelf kan doen.

Het is in ieder geval de bedoeling dat je een lijst krijgt met partititie-types, FAT32 is een andere code dan Hidden FAT32, net als dat NTFS een andere code heeft dan Hidden NTFS. etc.

andere progjes kunnen dit dacht ik ook wel, ik heb de functie ook wel eens gezien in een progje van Knoppix of Ultimate Boot CD.

Een Partition Magic bootable cd-image zou je redelijk makkelijk van de p2p kanalen kunnen pakken, of je moet al een installeerbare Partition Magic versie voor Windows hebben natuurlijk.

Last.FM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de HD aan een andere pc gehangen en formatted. Mn windows herkent m weer en ben nu nog aan het recoveren...

Bedankt voor de moeite