programma behouden na format

Pagina: 1
Acties:

• MethodP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-11-2025
hallo, ik wil graag mijn HD formatteren, en xp opnieuw installen, maar mijn vader heeft op de pc een programma'tje staan die nogal belangrijk is, en die instellingen mogen niet veranderd worden, nou is mijn vraag, kun je van een programma de bestanden die die nodig heeft, kopieren naar een cd'tje ofzow, en later op nieuw installeren, en dan alle bestanden over kopieren, van dat cd'tje zodat de instellingen hetzelfde zijn. ik kan het namelijk niet 'proberen' :)
alvast bedankt

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:24

Mike78

Always

Ligt eraan of er ook instellingen in het register of ergens anders op de harde schijf worden opgeslagen.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om welk programma gaat het dan. Misschien dat iemand daar ervaring mee heeft. Maar zoals Mike78 aangeeft, het hangt helemaal af van hoe de settings opgeslagen worden (in het register, in een .ini bestand of evt nog wat anders).

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 08:19

n00bs

Het is weer Zomer!

MethodP schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:23:
hallo, ik wil graag mijn HD formatteren, en xp opnieuw installen, maar mijn vader heeft op de pc een programma'tje staan die nogal belangrijk is, en die instellingen mogen niet veranderd worden, nou is mijn vraag, kun je van een programma de bestanden die die nodig heeft, kopieren naar een cd'tje ofzow, en later op nieuw installeren, en dan alle bestanden over kopieren, van dat cd'tje zodat de instellingen hetzelfde zijn. ik kan het namelijk niet 'proberen' :)
alvast bedankt
Sommige applicaties slaan hun instellingen op in het folder waar deze is geinstalleerd, anderen slaan het weer op in de user folder in document and settings en andere weer in het register. De laatste 2 leveren meestal wel een probleem bij terugzetten.

Een wijze les voor de volgende keer, maak een ghost image bij een nette installatie met alleen de belangrijkste zaken geinstalleerd, zodat je in geval van nood deze image kan terugzetten en de belangrijkste applicaties gewoon werken zoals ze op het punt van maken van de image werkten.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Het kan echt nooit goed gaan dit. Wat ik tegenwoordig in de omgevingen die ik beheer doe is zorgen dat alle instellingen gemaakt worden via registerbestandjes en bij voorkeur policies. Hierdoor kan ik elke computer in 1x omtoveren naar een compleet goed geconfigureerd systeem.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Eerste poging die je kan doen is het programma proberen over te zetten op een andere PC en dan even de doorgelopen stappen te noteren.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Pagina: 1