[MySQL 4] CONCAT_WS draait opeens de velden om

Pagina: 1
Acties:

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
(Let op de postcode)

De query:

SELECT bedrijf.bedrijfsnaam AS bedrijfsnaam, MAX(CONCAT_WS(' ', persoon.naam_voorletters, persoon.naam_voorvoegsel, persoon.naam_achternaam)) as naam, CONCAT_WS(' ', bedrijf.straatnaam, CONCAT(bedrijf.huisnummer, UPPER(bedrijf.huisnummer_toevoeging))) as adres, CONCAT_WS(' ', bedrijf.postcode_getal, UPPER(bedrijf.postcode_letters)) as postcode, bedrijf.plaats as woonplaats FROM etc etc etc

Het resultaat:

"Jansen BV"; "Tg Test"; "Kuilenweg 1B"; "ER 5656"; "Eindhoven"

:?

Het gekke is dat ik bij huisnummer en huisnummer toevoeging vrijwel het zelfde doe, en dat dat wel goed gaat.

-----------------

Ik heb het inmiddels opgelost door een CONCAT met een lege string er om heen te plakken, dat werkt wel. Maar hoe kan dit?

iOS developer

• BikkelZ
Niemand?....

iOS developer

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Persoonlijk heb ik geen idee en ik denk dat het een bug of iets dergelijks in MySQL is. Ik vind in de manual in elk geval niks terug over dit gedrag.

Wat ik wel vreemd vind is trouwens dat je je postcodes zo gescheiden opslaat. Waarom sla je ze niet gewoon in één veld op en splits je ze juist wanneer je ze gesplitst nodig hebt? Het lijkt me dat je vaker de complete postcode nodig hebt dan een deel ervan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• BikkelZ
Het vorige systeem werd echt baggertraag bij 120.000 records, en daar zat toch een hoop rommel in na verloop van tijd (het ene telefoonnummer netjes als 045-32 323 45 en de volgende weer +31455555555) vanwege slecht gecheckte imports, toch niet helemaal netjes dichtgescripte invoervelden, etc.

Ik probeer hem gewoon zoveel mogelijk integers, foreign keys (en dat is een deel van de postcode toch) en andere kleinere velden te gebruiken in plaats van strings, om hem wat kleiner, sneller en schoner te houden.

Maar waar kan ik deze bug submitten of controleren of hij is opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door BikkelZ op 25-04-2006 11:46 ]

iOS developer