MSalters schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:38:
Ik neem aan dat je een .NET VM wil? (Zoals Mono).
Compilers zijn iets anders, en voorzover ik weet is de C# compiler een .NET applicatie.
Overigens kan ik je niet verder helpen. VMS is een legacy systeem; Microsoft gaat geen commerciele effort in een concurrent steken, en in de Open Source community is VMS ook niet heel erg populair (te duur als hobby, en geen toekomst). Maar waarom zou je het uberhaupt willen? Er zijn simpelweg geen legacy .NET applicaties, en voor nieuw development gaat geen verstandig bedrijf VMS inzetten (Alpha is dood, Itanium doodgeboren)
Ik reageer wat laat, maar dat komt door een korte vakantie.
Iets ontwikkelen voor OpenVMS zit ik zeker niet op te wachten, maar het bedrijf waar ik werk gebruikt naast Windows, Unix ook nog steeds OpenVMS. Helaas....
En eerlijk gezegd had ik al verwacht dat geen .NET CLR zou zijn voor het OpenVMS maar wie weet liep er ergens toch nog een project.
Btw, even een correctie: C# is geen compiler. C# is uitsluitend een taal. Tijdens het compileren wordt de code omgezet in MSIL. Een CLR complier van het platform begrijpt dit en complieert dit naar native code. Maar dat even ter zijde.