Toon posts:

Collocation

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een hele mooie server kunnen bemachtigen, en zou deze graag willen laten Collocaten. Ik heb hier geen ervaringen mee, en ken dus geen enkel bedrijf dat dit doet.

Mijn budget is tot ongeveer 70 ~ 100 euro de maand

Mijn vraag was dus, weten jullie nog een aantal bedrijven, en hebben jullie misschien nog tips?

Alvast bedankt

Zero2Fear

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 11:52 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat noem je co-locaten volgens mij.
Misschien vind je dan meer. :)

Google search: colocating

De eerste hit geeft mij al redelijke prijzen :)

[ Voor 68% gewijzigd door Gonadan op 20-04-2006 11:56 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mja, er zijn allerlei toko's voor. True is bijvoorbeeld erg fijn, maar prijzig. Resellers van True, zoals bijv Exonet en Fulgor Hosting (kan zo 123 geen URL vinden), zijn vaak betaalbaarder. Als je voor 'wat minder' gaat kun je bijv bij Internet Online of Leaseweb terecht. Als je secure hosting wilt, kun je naar Virtu.

Wat voor formfactor en formaat is je server? :)

Spiek ook eens op www.webhostingtalk.nl voor wat meer info en aanbiedinkjes ;)

[ Voor 38% gewijzigd door HunterPro op 20-04-2006 12:02 ]

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bedenk eerst goed wat je wilt gaan doen. Dus, hoeveel verkeer wil je verstouwen, hoe belangrijk is je uptime, hoeveel extra wensen heb je (te denken valt aan mail/telefoonsupport, toegang tot datacenter, etc).

Verder, ik zou de tip van HunterPro willen onderschrijven. Ik heb zelf persoonlijke ervaring met NXS (om toch een naam te spammennoemen).
Internet Online zou ik overigens uit de grond van mijn hart af willen raden, ook als budgethoster. Ik zal mijn ongezouten gefundeerde mening even achterwege laten maar het willen houden bij 'doe het niet' :).

Verwijderd

Topicstarter
Mijn server zit niet in een speciaal 19" dingetje, maar in een standaard computer kast.

Deze is dan ongeveer U4/U5 groot.

Ik wil een spel hosten, dus ongeveer een connectie van 3Mbit of hoger.

Ik heb al gekeken op Webhostingtalk, en kwam daar op een mooie offerte uit.

Maar ik zoek zelf namelijk wat bedrijven waar ik mee kan vergelijken.

• Wortelsoep
  • Niet online
Ik denk dat het aardig gaat schelen in geld als je 'm in een 2U-kast bouwt.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:49
Volgens mij kan je niet eens een 'pc' co-locaten als het geen 19" rackmount is. Maar ik kan er naast zitten.

• HunterPro
  • Niet online
Icey schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:31:
Volgens mij kan je niet eens een 'pc' co-locaten als het geen 19" rackmount is. Maar ik kan er naast zitten.
da's niet echt waar - een rackplankje en die bak op z'n kant doen al een hoop goeds. Het is alleen niet echt ruimte-efficient en derhalve is je prijs per cpu cycle danwel trafficeenheid hoger dan bij een voor racks geoptimaliseerde behuizing.

Ik zou overigens willen vragen om niet zomaar te gaan spammen. Ik heb expres veel verschillende partijen met verschillende netwerken genoemd. Ik vind het kansloos om op deze manier:
mhr-zip schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:24:
Hoeveel U is je server?

http://$toko/producten/$colo-product/
even iemand je toko binnen te lullen. Ik hoop dus ook dat de topicstarter niet gevoelig is voor zulke manipulerende berichten. Voor aanbiedingen van je webtoko moet je in het aanbiedingenforum op webhostingtalk (klique) zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HunterPro op 21-04-2006 23:19 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
Een aantal colocaters zal geen normale kast in hun rack willen.
Een desktop in 19" kast wordt vaak als "prutseroplossing" gezien. Een aantal tenten zal omwillen van hun uitstraling dit dus niet wenselijk vinden.
Als t al past (maw: max dus 19"hoog als je m op z'n zij in de kast wilt) ben je snel 5U kwijt. (= vrij prijzig)

Kwa locatie moet je een keuze maken:
- Wat is je doelgroep (lokatie hiervan: een server in nl zetten met voornamelijk jappen is niet echt zinvol)
- wat voor verbinding wil je: vast dataverkeer of liever een 95% mbit afname
- Wat is je voorkeur voor lokatie datacenter (ivm reistijden?)
- is een APC aansluiting nodig of niet? (sommige hebben dit standaard, anderen tegen meerprijs)
- Hoeveel IP adressen heb je nodig
- DNS service nodig van je coloboer?
- 24/7 toegang tot datacenter nodig?

Al die factoren samen bepalen je budget.

Eerder genoemde NXS: Heb ik ook zeer goeie ervaringen mee. Zeker niet de goedkoopste, wel alles goed geregeld. Er hangt nog altijd een bak (gok ik, vorige baas heeft m nooit meer betaald of opgehaald toen ie failliet ging, dus veel plezier ermee NXS)
Zelf zit ik bij een elcheapo hoster: Eweka. Nooit problemen mee, en lekker goedkoop. Remote APC heb ik niet nodig, een goeie bak loopt weinig vast ;) en de enkele keer heb ik wel geduld tot een engineer van redbus 'm reset (is prive bak dus geen zakeljike users)

Ook al eerder genoemde webhostingtalk forum is een stuk beter voor je -waar-plaatsen-vraag: Zet je eisen en wensen in t juiste forum daar en je krijgt diverse aanbiedingen waar je je keuze uit kan maken.

Hier zal (including me) waarschijnlijk iedereen de toko opnoemen waar ze zelf hun bak hebben ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 21-04-2006 23:31 ]

• Jimbolino
  • Laatst online: 11-02 16:33

Jimbolino

troep.com

het goedkoopste is natuurlijk om alles in een 1u kast te schroeven.

heb je misschien wel wat "opstartkosten", maar na 1 à 2 jaar heb je die er lang en breed uitgehaald omdat je maandlasten een stuk lager zijn dan bij 2u

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• mhr-zip
  • Laatst online: 09:01
HunterPro schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 23:18:
[...]

da's niet echt waar - een rackplankje en die bak op z'n kant doen al een hoop goeds. Het is alleen niet echt ruimte-efficient en derhalve is je prijs per cpu cycle danwel trafficeenheid hoger dan bij een voor racks geoptimaliseerde behuizing.

Ik zou overigens willen vragen om niet zomaar te gaan spammen. Ik heb expres veel verschillende partijen met verschillende netwerken genoemd. Ik vind het kansloos om op deze manier:
[...]
even iemand je toko binnen te lullen. Ik hoop dus ook dat de topicstarter niet gevoelig is voor zulke manipulerende berichten. Voor aanbiedingen van je webtoko moet je in het aanbiedingenforum op webhostingtalk (klique) zijn.
Als het mijn toko was, had ik wel beter mijn best gedaan.

Ze zijn hier wel niet zo bekend, maar op webhostingtalk kom je ze zeker tegen.

[ Voor 6% gewijzigd door mhr-zip op 22-04-2006 15:10 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Pagina: 1