Een aantal colocaters zal geen normale kast in hun rack willen.
Een desktop in 19" kast wordt vaak als "prutseroplossing" gezien. Een aantal tenten zal omwillen van hun uitstraling dit dus niet wenselijk vinden.
Als t al past (maw: max dus 19"hoog als je m op z'n zij in de kast wilt) ben je snel 5U kwijt. (= vrij prijzig)
Kwa locatie moet je een keuze maken:
- Wat is je doelgroep (lokatie hiervan: een server in nl zetten met voornamelijk jappen is niet echt zinvol)
- wat voor verbinding wil je: vast dataverkeer of liever een 95% mbit afname
- Wat is je voorkeur voor lokatie datacenter (ivm reistijden?)
- is een APC aansluiting nodig of niet? (sommige hebben dit standaard, anderen tegen meerprijs)
- Hoeveel IP adressen heb je nodig
- DNS service nodig van je coloboer?
- 24/7 toegang tot datacenter nodig?
Al die factoren samen bepalen je budget.
Eerder genoemde NXS: Heb ik ook zeer goeie ervaringen mee. Zeker niet de goedkoopste, wel alles goed geregeld. Er hangt nog altijd een bak (gok ik, vorige baas heeft m nooit meer betaald of opgehaald toen ie failliet ging, dus veel plezier ermee NXS)
Zelf zit ik bij een elcheapo hoster: Eweka. Nooit problemen mee, en lekker goedkoop. Remote APC heb ik niet nodig, een goeie bak loopt weinig vast

en de enkele keer heb ik wel geduld tot een engineer van redbus 'm reset (is prive bak dus geen zakeljike users)
Ook al eerder genoemde webhostingtalk forum is een stuk beter voor je -waar-plaatsen-vraag: Zet je eisen en wensen in t juiste forum daar en je krijgt diverse aanbiedingen waar je je keuze uit kan maken.
Hier zal (including me) waarschijnlijk iedereen de toko opnoemen waar ze zelf hun bak hebben
[
Voor 6% gewijzigd door
DJSmiley op 21-04-2006 23:31
]