[MSI K8N Neo Platinum] PC start niet meer

Pagina: 1
Acties:

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:35

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Toen ik vanochtend de pc op wilde starten, bleek deze te blijven hangen in de bios, na het moment dat de processor gedetecteerd werd. Heb de bios maar even gereset, om te kijken of dat enige zin heeft. Maar dit bleek zinloos. Na een minuut of 10 kwam ik dan eindelijk in de bios, waar ik zag dat de USB stick van mijn huisgenoot nog in de USB poort zat achterin de pc. Hierdoor moest ik direct denken aan een soortgelijk probleem met haar laptop, deze is namelijk ook recent overleden en wilde niet meer opstarten, ze gebruikte dezelfde usb stick in dat apparaat. Dit apparaat wordt momenteel ge-RMA'd. Omdat ik op de uni hier toch een Norrod shop had, dacht ik, vraag even daar of er een verband kon zitten tussen een gare USB stick en het naar mijn idee falende moederbord. De verkoper zei dat hij dit niet waarschijnlijk vond.

Mijn vraag, wat is er stuk aan de pc? Ik kan testen e.d. prima uitvoeren, maar dan moet ik wel door de bios heenkomen. Het traject voor de bios is voor mij onbekend terrein. Specs staan in mijn sig

| system specs |

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:35

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
offtopic:
Zou jij contact met mij willen opnemen via msn/mail/icq ofzo? Jij hebt namelijk grote overeenkomsten met mijn specs. Met het enige verschil dat bij jou de DM10 schijven wel werken.
Ik krijg die vanmij niet stabiel aan de praat. Misschien kan je me helpen :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:50:
offtopic:
Zou jij contact met mij willen opnemen via msn/mail/icq ofzo? Jij hebt namelijk grote overeenkomsten met mijn specs. Met het enige verschil dat bij jou de DM10 schijven wel werken.
Ik krijg die vanmij niet stabiel aan de praat. Misschien kan je me helpen :)
Pass je msn maar, kan nu niet zo heel veel voor je checken, aangezien die pc uit m'n specs d00d is, maar wil je best even helpen ;)

| system specs |

• Gonadan

Gonadan

ride277 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:00:
[...]

Pass je msn maar, kan nu niet zo heel veel voor je checken, aangezien die pc uit m'n specs d00d is, maar wil je best even helpen ;)
In m'n profiel staat alles :)
Dan zal ik eens kijken of ik jou ook kan helpen, ook al heb ik nog geen idee wat er mis kan zijn ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

Trouwens heb jij niet zo'n balk met 4 ledjes en 2 usb aansluitingen bij je mobo gekregen?
Daarmee kan je statuscodes opvragen waarvan de betekenissen in je manual staan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• ride277

ride277

Cooled by Noctua

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:50:
Trouwens heb jij niet zo'n balk met 4 ledjes en 2 usb aansluitingen bij je mobo gekregen?
Daarmee kan je statuscodes opvragen waarvan de betekenissen in je manual staan. :)
Goeie tip, waar het niet dat dát kloteding onvindbaar is ;)

| system specs |

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik heb hetzelfde mobo icm Maxtor Sata schijf, en heb ook regelmatig een soortgelijk probleem.
Misschien ligt het toch niet aan de USB stick?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Pagina: 1