[Excel] in formule verwijzen naar naam van tabblad

Pagina: 1
Acties:
  • 3.088 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Is het mogelijk een formule te maken die verwijst naar de naam van het tabblad waar hij op staat?

Ik heb een tabblad met daarop een lijst met projecten. Achter ieder project staat een aantal kenmerken. (teamleden, budget, progressie)

Nu wil ik voor ieder project een tabblad maken waar we verder in detail over de kenmerken. Nu wil ik met VLOOKUP achtige formules de waardes van de kenmerken ophalen uit het overzichtsblad. Dan hoef ik alleen het overzichtsblad te wijzigen om op de andere tabs iets te laten wijzigen..

Ik wil 1 template tab maken met zoiets in de velden die hij uit het overzicht moet halen:
VLOOKUP("huidig tabblad"; Lijst met projecten; kolom budget; false)

zodat ik het template kan kopieren, naam veranderen in project naam en niets meer hoef te doen.. zou me erg veel werk schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je maakt mij niet wijs dat je even de search geraadpleegd hebt. Met cel,naam, werkblad vind ik zo twee topics die dit uitgebreid behandelen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
nee, ik doe geen search op cel, naam en werkblad! Ik gebruik zoals ieder zichzelf respecterend office suite gebruiker een Engelstalige versie!!

Vervolgens de vraag, waarom zou gaan zoeken met de term "cell" (of ik jouw geval "cel"), heeft toch niets te maken met worksheets en hun namen...
Spijt me dat ik niet zo goed kan googlen dan jij.

Dus bedankt voor je flaim-bait... wat ik van een moderator niet zou verwachten!

Hard zoeken en niet "stilletjes zitten wachten" heeft me op het volgende gebracht:
code:
1
=VLOOKUP((MID(CELL("filename";A1);FIND("]";CELL("filename";A1))+1;256));Projects;2;FALSE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cipri
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

Cipri

Of niet natuurlijk...

Zerveza schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:42:
nee, ik doe geen search op cel, naam en werkblad! Ik gebruik zoals ieder zichzelf respecterend office suite gebruiker een Engelstalige versie!!

Vervolgens de vraag, waarom zou gaan zoeken met de term "cell" (of ik jouw geval "cel"), heeft toch niets te maken met worksheets en hun namen...
Spijt me dat ik niet zo goed kan googlen dan jij.

Dus bedankt voor je flaim-bait... wat ik van een moderator niet zou verwachten!

Hard zoeken en niet "stilletjes zitten wachten" heeft me op het volgende gebracht:
code:
1
=VLOOKUP((MID(CELL("filename";A1);FIND("]";CELL("filename";A1))+1;256));Projects;2;FALSE)
Wat je dus ook zou hebben gevonden als je op GOT even had gezocht op "cel naam werkblad". :7

-=[ Murlocs Ate My Boots]=- Sylvanas Alliance - EU - Orosei lvl 100 Paladin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Topicstarter
Cipri schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:49:
[...]

Wat je dus ook zou hebben gevonden als je op GOT even had gezocht op "cel naam werkblad". :7
goh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

gus
Dit gaat dicht voordat het echt uit de hand loopt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.