Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

beschadiging laptop, waar laten fixen?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• osado
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
Ik heb sinds 2 weken een Acer 5672 laptop. Deze heeft een zilveren behuizing. Althans op de meeste plekken, want heb vorige week een behoorlijk vieze kras gemaakt op de bovenkant van de behuizing. Ziet er dus niet uit.
Ben vandaag nog naar een hobbywinkel geweest om te kijken of zij dat soort dingen kunnen bijwerken, maar het enige wat ze me konden aanbieden is de verf.
Ten eerste weet ik niet of de verf dan veel zal afwijken en ten tweede wil ik het wel weer mooi krijgen, dus niet met mijn 2 linkerhanden er een zooitje van maken.

Kortom, wie van jullie weet iemand die dit soort dingen doet (liefst omgeving Eindhoven e.o.) of heeft zelf ervaring en wil die aan mij delen zodat ik er misschien wat mee kan?

Alvast bedankt!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 20:07
krassen krijg je toch, kun je niets tegen doen

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

voor acer heb ik nog een adresje waar je nieuwe onderdelen ervoor kan bestellen..

http://www.servicesforict.nl/parts

mja mijn scharnier van mijn acer laptop was afgebroken.. heb voor 50,= incl. verzend en order kosten binnenkort een nieuwe.. can't wait..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• osado
ReseTTim schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:47:
voor acer heb ik nog een adresje waar je nieuwe onderdelen ervoor kan bestellen..

http://www.servicesforict.nl/parts

mja mijn scharnier van mijn acer laptop was afgebroken.. heb voor 50,= incl. verzend en order kosten binnenkort een nieuwe.. can't wait..
IMD is niet goedkoop naar mijn weten en daarbij...een scherm laten wisselen kost wel iets meer dan 50 euro en dat is zo'n kras ook niet waard....

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Misschien een idee om nu voor een persoonlijk tintje te gaan door hem te laten spuiten?
Eventueel eens informeren bij een autospuiter :)

Of een skin erop plakken, hier heb je ook hele mooie van.
Nog wel even op maat knippen.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

gaat het met op te blinken? zoals je je bij een auto doet, wat is de goeie term weer?

ahja polijsten denk ik? kan je dat doen zo de kras er uit werken?

Verwijderd

Misschien handig om er een foto bij te plaatsen. Bovenstaande oplossing werkt bij auto's naar mijn wete n ook alleen met kleine krasjes (sleutel bijv.).

Geen idee of jij nu een diepe/lichte/lange/korte kras hebt.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:11:
gaat het met op te blinken? zoals je je bij een auto doet, wat is de goeie term weer?
offtopic:
Tunen, pimpen, blingbling o.i.d.?!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ghannes schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:43:
krassen krijg je toch, kun je niets tegen doen
Wat is dit voor een domme en offtopic reactie? Ik heb al twee jaar een laptop, maar ik heb er nog geen enkel krasje op zitten... Gewoon een kwestie van voorzichtig doen, alhoewel een ongeluk natuurlijk altijd kan gebeuren.

• osado
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:16:
Misschien handig om er een foto bij te plaatsen. Bovenstaande oplossing werkt bij auto's naar mijn wete n ook alleen met kleine krasjes (sleutel bijv.).

Geen idee of jij nu een diepe/lichte/lange/korte kras hebt.
Zal proberen vanavond een foto te plaatsen. Heb mijn camera niet bij.

• osado
Mei schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:23:
[...]

Wat is dit voor een domme en offtopic reactie? Ik heb al twee jaar een laptop, maar ik heb er nog geen enkel krasje op zitten... Gewoon een kwestie van voorzichtig doen, alhoewel een ongeluk natuurlijk altijd kan gebeuren.
Dat dacht ik dus ook over Ghannes reactie. Maar ja, wrs verveling...

Verwijderd

Als het is zoals ik me voorstel, dat je dus redelijk diepe krassen hebt zou je deze met een stukje fijn schuurpapier (p800 ofzo) kunnen schuren en dan opvullen met kit ofzo.. als je alles netjes glad maakt spuit je er vervolgens een nieuwe laag verf overheen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 15:26 ]

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:49
Ik had met mn oude laptop ook na 3 jaar nog geen enkel krasje, maar de bovenkant van mn acer 5672 zit na 2 weken al onder de kleine krasjes.. niks aan te doen, hij krast gewoon super snel :'(

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

• osado
WVL_KsZeN schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:30:
Ik had met mn oude laptop ook na 3 jaar nog geen enkel krasje, maar de bovenkant van mn acer 5672 zit na 2 weken al onder de kleine krasjes.. niks aan te doen, hij krast gewoon super snel :'(
Kan kloppen, maar wilde op de dag dat het gebeurde een tas kopen alleen was dat toen net te laat (zul je altijd zien). Ik probeer zeker wel voorzichtig te zijn want ik vertrouw nog weinig in apparatuur omdat ze het niet altijd 100% blijven doen / heel blijven.

• Mei

Mei

Ik werk trouwens in een modelbouwzaak en we hebben van die kleine spuitbussen met verf. Als je het netjes doet kan je erg dun spuiten. Moet je eerst de kras opvullen ergens mee en dan proberen te spuiten.

Alhoewel ik eerst even de reacties van de anderen zou afwachten, aangezien dit (wat wij hebben althans) acrylverf is en je dat er volgens mij niet netjes afkrijgt (zonder de kap te beschadigen).

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Anders misschien er een leuke sticker op plakken.

• osado
Mei schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:23:
Ik werk trouwens in een modelbouwzaak en we hebben van die kleine spuitbussen met verf. Als je het netjes doet kan je erg dun spuiten. Moet je eerst de kras opvullen ergens mee en dan proberen te spuiten.

Alhoewel ik eerst even de reacties van de anderen zou afwachten, aangezien dit (wat wij hebben althans) acrylverf is en je dat er volgens mij niet netjes afkrijgt (zonder de kap te beschadigen).
Maar zijn jullie dan ook voorzien van alle kleuren? Het is een zilveren oppervlak, maar daar zitten natuurlijk ook kleurvariaties in.

• osado
PilatuS schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:26:
Anders misschien er een leuke sticker op plakken.
Is een alternatief ja, maar wil het liever origineel houden. Vind ik ook wat chiquer staan ;)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-11 16:39
[...]

Oneens. Als je wil dat iets niet beschadigt, moet je het niet gebruiken, dat is een beetje lastig met een laptop denk ik :X . Pimpen is wel een goed idee als het echt een enorme kras is oid, maar anders zou ik het gewoon laten zitten.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 16:05

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
De eene laptop is veel gevoeliger voor krassen dan de ander. Zo heeft de deksle van mijn 3 en een half jaar oude Dell nog geen enkele kras, maar mensen die ik ken met een Acer laptop welke een stuk jonger zijn hebben wel al krassen op de deksel, terwijl er redelijk netjes mee omgegaan wordt. Overigens heb ik het idee dat het ook nog kwa type verschilt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Speedswitch
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 14:42
Ik heb hier zelf een tubetje ''displex'' liggen. Dat is gemaakt om de display van je GSM te ontkrassen. Het is vreselijk goor spul, en heel aggresief.

Wat het eigenlijk doet: Het lost de verf/plastic laag om de kras heen een klein beetje op. Als je dan zachtjes met een doek wrijft, vul je langzaam de kras op met verf/plastic van direct naast de kras. Let wel op, je moet het zeer gematigt gebruiken, omdat anders die kras wel weg is, maar je erom heen een kale plek op je laptop hebt. Ik heb et ooit gebruikt op een plastic front van een systeem kast, en dat werkte goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedswitch op 20-04-2006 16:42 ]

• Mei

Mei

stefan001 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:31:
[...]

Oneens. Als je wil dat iets niet beschadigt, moet je het niet gebruiken, dat is een beetje lastig met een laptop denk ik :X . Pimpen is wel een goed idee als het echt een enorme kras is oid, maar anders zou ik het gewoon laten zitten.
Klopt. Ik heb mijn iPod nu een jaar. Hij zit altijd alleen in een broekzak. Toch zie je wel redelijk wat krasjes, maar die zijn zo klein dat je erg goed moet kijken.

Als je duidelijk merkbare krassen op je laptop hebt en die komen niet door een ongeluk, maar door normaal gebruik, dan ben je er ook niet erg voorzichtig mee. Ik leg ook nooit dingen op mijn laptop, bij vervoer gaat hij netjes in de tas zonder dat er iets los in hetzelfde vak zit (Ik zie sommige mensen gewoon de adapter plus kabels ruw naast (soms op) de laptop gooien).

Verwijderd

Speedswitch schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:41:
Ik heb hier zelf een tubetje ''displex'' liggen. Dat is gemaakt om de display van je GSM te ontkrassen. Het is vreselijk goor spul, en heel aggresief.

Wat het eigenlijk doet: Het lost de verf/plastic laag om de kras heen een klein beetje op. Als je dan zachtjes met een doek wrijft, vul je langzaam de kras op met verf/plastic van direct naast de kras. Let wel op, je moet het zeer gematigt gebruiken, omdat anders die kras wel weg is, maar je erom heen een kale plek op je laptop hebt. Ik heb et ooit gebruikt op een plastic front van een systeem kast, en dat werkte goed.
Je zou het kunnen uitproberen op een stuk afval plastic. Maarja, niet iedereen heeft zo even een oude videorecorder ofzo in de kliko liggen.. Misschien ff een heel dom voorstel.. maar trek ff een kras onder op de bodem van je printer ofzo.. of iets anders met een plastic bodem en test het spulletje eens..

• osado
Ok, hier 2 foto's van de krassen. Zoals je ziet is de kras dus ook tot op de bodem van de laklaag. Er zijn daarnaast nog wat meer krasjes maar die zijn niet zo diep. Sinds ik nu een tas heb (sleeve) heb ik er geen krassen meer bij gekregen.

Afbeeldingslocatie: http://www.osado.nl/div/laptop-kras-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.osado.nl/div/laptop-kras-2.jpg

Je begrijpt wel...ik ben hier niet blij mee.... :'(

Verwijderd

ReseTTim schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:47:
Beetje Off Topix, maarheu... mijn 6 maand oude Aspire heeft ook al een gescheurd scharnier. De laatste keer dat ik een Acer koop...

Vroeger heb ik nog Toshiba's gehad en nooit problemen gehad...

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
je zou het stuk plastic er af kunnen schroeven en naar een spuit bedrijf gaan, die spuiten het dan helemaal gelijk goed. Denk ik.

Hallo!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Ja of je plakt er een mooie sticker over... Goedkope oplossing.. Je moet er alleen van houden

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10 21:48
osado schreef op donderdag 20 april 2006 @ 13:02:
[...]

IMD is niet goedkoop naar mijn weten en daarbij...een scherm laten wisselen kost wel iets meer dan 50 euro en dat is zo'n kras ook niet waard....
IMD is de nederlandse reparateur van NL. Maar je hoeft niet voor een compleet scherm te gaan. Kappen zijn 9 van de 10 keer los te verkrijgen. Als je zelf handig genoeg bent kan je hem zelf vervangen. Wees wel zo wijs om als je de kap koopt om ook de screw cover / stickers nieuw mee te bestellen deze raken snel beschadigd bij een reparatie.
Pagina: 1