Speedtouch en Linksys en Portforwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-03 10:55
Ik heb de volgende opstelling

Speedtouch 510 (v4) series >>> WRT54GS >>> 3 Pc’s en laptops (wireless en bekabeld)

IP adressen:

Speedtoch : 10.0.0.138 /24
Linksys : 10.0.0.100 /24
PC waar het om gaat: 10.0.0.200 /24

Firmware info:

Speedtouch: fabrieksstandaard
Linksys: WRT54GS HyperWRT Firmware
PC is bekabeld aangesloten en heeft een infinite DHCP lease van de Speedtouch

Voor 1 van de pc’s wil ik poorten forwarden. Bijvoorbeeld voor het spelen van Age of Empires 1&2(bijvoorbeeld poort 2300 t/m 2400).
In de Speedtocuh is dit niet in te stellen i.v.m. de beperking van de poorten. De speedtouch staat wel op Full UPnP. Ook de Linksys staat UPnP aan. De poorten staan geforward op de Linksys. De forwarding werkt niet goed. Stel ik het nu verkeerd in (verkeerde router) of ? :?

Op de een of andere manier kom ik soms wel in games, een andere keer niet. Als ik rechtsreeks via MSN Gaming Zone in een game meedoe gaat het goed. Als ik handmatig via IP wil binnenkomen lukt het niet. Ik kom wel in de room, maar men ''ziet'' mij dan niet. Ik weet niet goed hoe ik dit kan oplossen. Heef iemand het idee?

[ Voor 23% gewijzigd door wvkreg op 27-07-2006 17:41 ]

• wvkreg
AnyOne?

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
je moet ff op je speedtouch alles standaard naar de linksys forwarden (ik d8 standaard server) en dan vanaf je linksys met uPnP verder gaan.
zo heb ik het thuis iig. maar dan zonder uPnP.

[ Voor 1% gewijzigd door Ecl!pS op 28-04-2006 11:59 . Reden: typo ]

• wvkreg
Je bedoelt dat ik op de ST bij standard server mijn Linksys (10.0.0.100) moet invullen.
Ik heb daar nu juist de pc staan waarmee ik wil gamen. Als ik de Linksys daar zet werkt het helemaal niet. Moet ik op beide UpnP aan of uit zetten.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Waarom gebruik je 2 routers achter elkaar?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Je speedtouch in bridgemode zetten en alle data naar de Linksys sturen. Die Linksys laat je dus in router/firewall mode, en hier sluit je alle pc's op aan. In de Linksys firewall de poorten goed instellen naar de desbetreffende PC en klaar is klara :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• EciRuam
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-04 08:34
http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm

ik zou hier een kijken.
staat uitgelegd hoe je een poort moet forwarden voor verschillende
routers en programma's

• wvkreg
Anti-XP schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:22:
Waarom gebruik je 2 routers achter elkaar?
Omdat de ST geen wireless ondersteund

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 30-04-2006 17:07 ]

• wvkreg
EciRuam schreef op zondag 30 april 2006 @ 15:21:
http://www.portforward.co...orwarding/routerindex.htm

ik zou hier een kijken.
staat uitgelegd hoe je een poort moet forwarden voor verschillende
routers en programma's
Die heb ik ook gevolgd

Het gaat mij erom hoe ik de ST moet instellen. Moet daar bij default server de pc of de Linksys router staan? En moet de Linksys op Gateway of op Router mode staan?

• Ecl!pS
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09-2024
op je ST stel je als default server het ip van je router in, en je router zet je op routed.

• wvkreg
okay dat snap ik wel, maar dan werkt het echt niet. Het werkt alleen als ik op de ST mijn pc als defualt server zet. Hoe kan dat dan?

Verwijderd

Riemer schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:29:
Je speedtouch in bridgemode zetten en alle data naar de Linksys sturen. Die Linksys laat je dus in router/firewall mode, en hier sluit je alle pc's op aan. In de Linksys firewall de poorten goed instellen naar de desbetreffende PC en klaar is klara :+
Lijkt mij ook het makkelijkste

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 17:24:
[...]

Lijkt mij ook het makkelijkste
Okay en hoe zet ik de ST in bridge mode?

• wvkreg
AnYone?

• wvkreg
ik vraag me af of iemand nog een idee heeft?
het is zo dat als ik de st reset dat dan alles weer werkt
is het toch een st probleem?

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
begrijp ik goed dat je PC dus aan de linksys hangt met een kabel?

In dat geval moet je gewoon zorgen dat alle paketten worden doorgestuurd naar de linksys. Dit kan je dus doen door die in te stellen als DMZ, of zoals anderen hier zeggen de standaard server.

Daarna moet je zorgen dat UPnP op je Linksys aanstaat, en volgens mij kan je die op de ST beter uitzetten want die forward toch alles naar je linksys.

Nu zal via UPnP het pakketje de goede weg vinden, en als je er zeker van wil zijn kan je bij je netwerkverbindingen, bij Internet-Gateway je forwarding instellen

en dat na reset alles weer werkt komt waarschijnlijk doordat je dan je DMZ instelling leeghaal

[ Voor 8% gewijzigd door H@rry op 31-05-2006 20:21 ]

GoT a clue? Specs

• wvkreg
007BigHarry schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 20:20[/message

Begrijp ik goed dat je PC dus aan de linksys hangt met een kabel?

Ja klopt dit zit in 1 van de LAN poorten

In dat geval moet je gewoon zorgen dat alle paketten worden doorgestuurd naar de linksys. Dit kan je dus doen door die in te stellen als DMZ, of zoals anderen hier zeggen de standaard server.

Dat gaat dus niet...want dan werkt het niet, dan zie ik de multiplayer game niet!
Ik moet de default server op mijn pc zetten met fixed ip anders werkt het niet???

Daarna moet je zorgen dat UPnP op je Linksys aanstaat, en volgens mij kan je die op de ST beter uitzetten want die forward toch alles naar je linksys.

Die zet ik dan wel weer aan.

Nu zal via UPnP het pakketje de goede weg vinden, en als je er zeker van wil zijn kan je bij je netwerkverbindingen, bij Internet-Gateway je forwarding instellen

en dat na reset alles weer werkt komt waarschijnlijk doordat je dan je DMZ instelling leeghaal[/quote]

De ST zit nu dus in de LAN poort van de Linksys, anders werkt het helaas niet...
Moet ik nu een cross cable hebben en die in de WAN poort van de Linksys doen of is het zoals het nu is ook mogelijk?

[ Voor 12% gewijzigd door wvkreg op 26-07-2006 12:21 ]

• Jellerbert
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2025
Je ST is gewoon brak... ik heb het ook met spelen van aoe2 over internet. Als ik mijn ST net gereset heb doet aoe2 het, als hij 3 dagen draait doet het het niet meer. Ik heb er zelf ook nooit een oplossing voor kunnen vinden.

Ik gebruik btw alleen de ST als Router en modem in 1.

Ga naar www.jellerbert.nl

• wvkreg
Brakke ST en wat kan ik daaraan doen? Router van KPN eisen. Ideeën?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Beste is gewoon in spoofing mode werken, dan krijgt je Linksys je publieke IP en doet de Speedtouch NIET meer aan NAT.
Daarna kun je in de Linksys gaan portforwarden (Let op: GEEN DHCP gebruiken in je netwerk !! Alle pc's een vast ip geven en DHCP op de Linksys UIT).

Als je Xs4all als provider hebt, die hebben een aktie: abo 1 jaar verlengen=gratis modem/router.

[ Voor 17% gewijzigd door KillerAce_NL op 26-07-2006 13:58 ]

• wvkreg
KillerAce_NL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:57:
Beste is gewoon in spoofing mode werken, dan krijgt je Linksys je publieke IP en doet de Speedtouch NIET meer aan NAT.
Daarna kun je in de Linksys gaan portforwarden (Let op: GEEN DHCP gebruiken in je netwerk !! Alle pc's een vast ip geven en DHCP op de Linksys UIT).

Als je Xs4all als provider hebt, die hebben een aktie: abo 1 jaar verlengen=gratis modem/router.
Okay, prima. Hoe zorg ik dat de Linksys de publieke IP krijgt, want hij ondersteunt geen PPOA (diect ADSL KPN). Graag je uitleg indien mogelijk.

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-04 01:06
als je ST kabel in een lan poort zit, wordt de router functie van de Linksys niet gebruikt maar dient deze slechts als switch. Het instellen van het IP adres van de Linksys als standaard server op de ST zal dan ook niet het gewenste effect hebben.

Om de Linksys als router te gebruiken, moet de wan aansluiting van de Linksys gebruikt worden. Tevens is het verstandig om te werken met 2 subnetten als op deze manier gewerkt wordt.

ST met wan poort in 10.x.x.x range, waarbij op ST het wan poort IP van de Linksys als de default server ingesteld wordt. Hierna kan op de Linksys portforwarding voor de games ingesteld worden. Voor het tweede subnet zou ik 192.168.0.x range gebruiken.

edit: Alle poorten van de Linksys zijn auto-crossover. Dus je hebt geen crossover kabels nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Dunka op 27-07-2006 14:58 ]

Verwijderd

Welke speedtouch uit de 500 series heb je? Als ik zeg dat ik een Radeon uit de X-serie heb zegt dat toch ook niet veel?

• wvkreg
Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:58:
Welke speedtouch uit de 500 series heb je? Als ik zeg dat ik een Radeon uit de X-serie heb zegt dat toch ook niet veel?
staat in Startpost, maar het is een 510V4

• wvkreg
Dunka schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 14:54:
als je ST kabel in een lan poort zit, wordt de router functie van de Linksys niet gebruikt maar dient deze slechts als switch. Het instellen van het IP adres van de Linksys als standaard server op de ST zal dan ook niet het gewenste effect hebben.

Om de Linksys als router te gebruiken, moet de wan aansluiting van de Linksys gebruikt worden. Tevens is het verstandig om te werken met 2 subnetten als op deze manier gewerkt wordt.

ST met wan poort in 10.x.x.x range, waarbij op ST het wan poort IP van de Linksys als de default server ingesteld wordt. Hierna kan op de Linksys portforwarding voor de games ingesteld worden. Voor het tweede subnet zou ik 192.168.0.x range gebruiken.

edit: Alle poorten van de Linksys zijn auto-crossover. Dus je hebt geen crossover kabels nodig.
Ik zal het proberen, de Linksys moet ik die als gateway of router instellen bij advanced routing in de settings?
Gaat dit werken dan ? 2 subnetten? Hoe routeren die dan?

[ Voor 4% gewijzigd door wvkreg op 27-07-2006 17:40 ]

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

wvkreg schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:29:
[...]

Okay, prima. Hoe zorg ik dat de Linksys de publieke IP krijgt, want hij ondersteunt geen PPOA (diect ADSL KPN). Graag je uitleg indien mogelijk.
IK had het via XS4all draaiend, m.b.v. een sipspoof.ini die ik via google vond.

• Romke

Romke

Dieselhead

Je zou van je provider een cd gekregen moeten hebben met die ini files....

Ik heb ze in ieder geval bij mij 546 wel gekregen, maar dat ding is vanwege ellende met portforwarding vervangen door een Linksys AG241, die overigens stukken beter werkt

Klik naar een artikeltje op Google Groups, misschien dat daar wat nuttigs voor je staat....

[ Voor 31% gewijzigd door Romke op 28-07-2006 11:15 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• wvkreg
Anti-XP schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:12:

Ik heb ze in ieder geval bij mij 546 wel gekregen, maar dat ding is vanwege ellende met portforwarding vervangen door een Linksys AG241, die overigens stukken beter werkt

Klik naar een artikeltje op Google Groups, misschien dat daar wat nuttigs voor je staat....
Ik heb wel een cd met files, ik zal kijken of er spoof ini's bij zitten.
Er komt ook een nieuwe 510 aan, deze blijft 6 a 10 keer per dag resetten, da's een ander probleem.
Ik zal kijken hoever ik kom met deze aanwijzingen, ik laat het weten..

• wvkreg
Anti-XP schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:12:

Ik neem aan dat je de Linksys AG241 zelf gekocht hebt, want van KPN krijg ik niks alleen een nieuwe 510 :(

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, ik heb zelf die AG241 gekocht, ik was de ellende met die speedtouch goed zat, dat ding heeft totaal 1 maand gedraaid ;)

• wvkreg
Anti-XP schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:55:
Ja, ik heb zelf die AG241 gekocht, ik was de ellende met die speedtouch goed zat, dat ding heeft totaal 1 maand gedraaid ;)
Ik heb de nieuwe Speedtouch binnen, het is een 546! Kan ik hier iets mee of is dat nog steeds drama?
:>

• Romke

Romke

Dieselhead

Daar zitten pptp.ini files bij....

Moet je dus eventjes inladen, en je linksys verbinding laten maken :)

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

wvkreg schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:24:
[...]

Ik heb de nieuwe Speedtouch binnen, het is een 546! Kan ik hier iets mee of is dat nog steeds drama?
:>
Speedtouch.nl kun je spoofing configs vinden.

• wvkreg
KillerAce_NL schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 19:34:
[...]

Speedtouch.nl kun je spoofing configs vinden.
Ik zal eens kijken...

• wvkreg
Ik heb nu de v6 firmware van Speedtouch geinstalleerd. Dit lijkt beter te werkenl...
Product Name: SpeedTouch 5x6
Software Release: 6.1.0.5
Ik laat het wel weer weten, hierin zit iig gaming & application sharing

• wvkreg
Deze firmware heeft het probleem opgelost. Toch ideaal.
http://www.speedtouch.nl is een aanrader.
UpnP kan uit en alles valt via de ST of evt via de LS in te stellen! Wel de ST in de LAN poort van de LS zitten. Bedankt voor de hulp...
Pagina: 1