Toon posts:

ASP.NET 2.0 Variabele

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn code onderstaande regel staan.

code:
1
Dim drpdwnlstHeaderFont As DropDownList = frmvwTemplatesInsert.FindControl("drpdwnlstHeaderFont")

Deze variabele zou in meerdere procedures van deze pagina kenbaar moeten zijn en ik vind het een beetje absurd om deze iedere keer te gaan declareren. Weet iemand hier hoe ik dit moet doen ? Ik had gedacht aan een globale variabele, maar ik vindt maar niet hoe ik dit moet doen. (ASP.NET lijkt dit niet meer te kennen)

Groeten en alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb ASP.NET C# gebruikt, ik neem aan dat dit ongeveer hetzelfde werkt als VB.

Je hebt je pagina toch als een class gedefinieerd? Kun je dan na de classdefinitie deze variabele niet neerzetten :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:13
Globale variablen zijn zowiezo evil.

In ASP.NET heb je wel de beschikking over ViewState, SessionState en ApplicationState.
Je kan ervoor opteren om die variable in de ViewState op te slaan, en deze dan op te halen iedere keer je hem nodig hebt, maar, aangezien het een control is, is het toch ook een class-member, en zou je er toch zowiezo bij moeten kunnen, zonder dat je die FindControl nodig hebt ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Partial Class TemplatesInsert
    Inherits System.Web.UI.Page

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim drpdwnlstHeaderFont As DropDownList = frmvwTemplatesInsert.FindControl("drpdwnlstHeaderFont")
        Dim drpdwnlstBodyFont As DropDownList = frmvwTemplatesInsert.FindControl("drpdwnlstBodyFont")
        Dim drpdwnlstFooterFont As DropDownList = frmvwTemplatesInsert.FindControl("drpdwnlstFooterFont")

Dim ifcFonts As New System.Drawing.Text.InstalledFontCollection
        Dim intCount As Integer = ifcFonts.Families.Length
        Dim i As Integer
        For i = 0 To intCount - 1
            drpdwnlstHeaderFont.Items.Add(ifcFonts.Families(i).Name)
            drpdwnlstBodyFont.Items.Add(ifcFonts.Families(i).Name)
            drpdwnlstFooterFont.Items.Add(ifcFonts.Families(i).Name)
        Next i
    End Sub
End Class

@Boland
Dit is de Code tot nu toe, als ik de variabele onder de class zet krijg ik een NullReference error.

@whoami
Als ik geen gebruik maak van de findcontrol herkent hij de control niet (waarschijnlijk omdat deze in een formview zit). Maar ik ga het eens proberen met de Viewstate.

Andere suggesties zijn altijd welkom :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 09:32 ]