Hi!
Voor een Access project probeer ik het volgende te bereiken. Vereenvoudigd heb ik een tabel en een form met een staafdiagram.
De tabel bevat de volgende waardes:
De staafdiagram gebruikt deze waardes als input: voor de x-as de jaartallen, voor de y-as de waardes.
Dit is uiteraard nog geen probleem. Echter wat ik wil is dat de kleur van de staaf in het diagram verschillend is voor status OK of NOK.
Dus iets als "als status = "OK" maak bijbehorende staaf in het diagram groen".
Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is, zoniet vraag maar!
Heb al gezocht in verschillende Access communities maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken, mede door mijn zeer beperkt VBA kennis
en basis access kennis moet ik zeggen… Weet overigens niet eens of dit uberhaupt mogelijk is, maar het is t proberen waard.
Bijvoorbaat dank!
Voor een Access project probeer ik het volgende te bereiken. Vereenvoudigd heb ik een tabel en een form met een staafdiagram.
De tabel bevat de volgende waardes:
| jaar | waarde | status |
| 2006 | 20 | NOK |
| 2007 | 30 | OK |
| 2008 | 15 | OK |
De staafdiagram gebruikt deze waardes als input: voor de x-as de jaartallen, voor de y-as de waardes.
Dit is uiteraard nog geen probleem. Echter wat ik wil is dat de kleur van de staaf in het diagram verschillend is voor status OK of NOK.
Dus iets als "als status = "OK" maak bijbehorende staaf in het diagram groen".
Ik hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is, zoniet vraag maar!
Heb al gezocht in verschillende Access communities maar ik weet gewoon niet hoe ik het aan moet pakken, mede door mijn zeer beperkt VBA kennis
Bijvoorbaat dank!