[HD] LBA ineens LRG? wat is LRG?

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
Dit is geen probleem, omdat alles goed draait maar ik heb de volgende vraag.

Ik heb 2 identieke op het zelfde moment gekocht WD800 harddisk (IDE 7200RPM, 80GB, 74.5GiB)
nu heb ik de ene hd bij een vriend in de pc gehad, en daar geformatteerd, sinds ik de hd weer terug heb merkte ik in de boot, dat de eerste hardeschijf (niet uitgeleend) herkend wordt als LBA, en dat de tweede wel uitgeleende herkend wordt als LRG.

ik heb al even rond gezocht op GoT en het enige wat ik vond was dat je LBA niet in LRG kan veranderen in de bios zonder te formatteren.

Maar wat is nu eigenlijk LRG, als ik google naar LRG LBA vind ik iets over foto's en idd een paar problemen over niet bootende schijven. Maar weet iemand wat LRG is? Ik merk zelf helemaal geen verschil tussen de 2 hds op dit moment

:) niet echt een probleem dus maar ik ben benieuwd wat het is (had er zelf nog nooit van gehoord)

~ Mijn prog blog!

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
LRG staat voor Large; een alternatieve manier om harde schijven groter dan 512MB aan te spreken.

Zie ook: http://www.pcguide.com/ref/hdd/bios/modesLBA-c.html

[ Voor 3% gewijzigd door Chemist op 20-04-2006 11:05 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En de Large mode wordt hier uitgelegd ;) http://www.pcguide.com/ref/hdd/bios/modesECHS-c.html

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Staat toch in hetzelfde artikel ;)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Idd, maar wordt niet direct daarvanuit gelinkt, dus ik postte voor de volledigheid even een linkje :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
*buig* hardstikke bedankt, en DOH LRG staat voor large.. dat ik daar niet op ben gekomen 8)7

nogsteeds raar hoe het nu ineens LRG ipv LBA geworden is.. mja, zal wel iets te maken hebben met die gare compaq pc uit 2001 van mijn vriend.

~ Mijn prog blog!

Pagina: 1