Is het met Excel mogelijk om een werkblad te maken dat een soort forumulier is waarbij een ander werkblad ingevuld wordt met waarde uit dat werkblad?
Ik snap niet helemaal goed wat je bedoel, je topicstart is aardig mager. Toch zal ik proberen wat te beantwoorden.
Je kunt in Excel cellen naar elkaar laten verwijzen. Stel je hebt in A1 de waarde 100. Zet je nu in B1 de formule "=A1" neer dan zal B1 altijd dezelfde waarde hebben als A1.
Dit principe werkt niet alleen in een werkblad maar ook over werkbladen heen. Dus op het moment dat je een waarde in een cel invult en een verwijzing naar deze cel maakt op een andere werkblad kun je deze waarde gewoon gebruiken. Is dit wat je bedoeld?
Je kunt in Excel cellen naar elkaar laten verwijzen. Stel je hebt in A1 de waarde 100. Zet je nu in B1 de formule "=A1" neer dan zal B1 altijd dezelfde waarde hebben als A1.
Dit principe werkt niet alleen in een werkblad maar ook over werkbladen heen. Dus op het moment dat je een waarde in een cel invult en een verwijzing naar deze cel maakt op een andere werkblad kun je deze waarde gewoon gebruiken. Is dit wat je bedoeld?
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Bedoel je waardes van verschillende werkbladen in 1 bestand, of over meerdere bestanden ?
1e situatie kan iig wel ... 2e volgens mij niet.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ja, in vba maak je een nieuwe Workbook aan:
Dim wb as Workbook
Set wb = Workbooks.Add
en dan kan je via bijvoorbeeld zo'n loopje vanuit de ene sheet de andere vullen
While ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).value <> ""
wb.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).value = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).Value
iRijnummer = iRijnummer + 1
Wend
Zo stop je de waardes uit kolom A vanuit de ene sheet in de andere.
Dim wb as Workbook
Set wb = Workbooks.Add
en dan kan je via bijvoorbeeld zo'n loopje vanuit de ene sheet de andere vullen
While ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).value <> ""
wb.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).value = ActiveWorkbook.Sheets(1).Range("A" & iRijnummer).Value
iRijnummer = iRijnummer + 1
Wend
Zo stop je de waardes uit kolom A vanuit de ene sheet in de andere.
Hail to the king baby!
2e kan ook. Je kunt ook naar een cel op een werkblad in een ander bestand verwijzen.JaJoah schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:24:
Bedoel je waardes van verschillende werkbladen in 1 bestand, of over meerdere bestanden ?
@ urk_forever: waarom een VBA oplossing terwijl het met worksheetformules ook wil?
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Oke, dat wist ik dus nietSchonhose schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:26:
[...]
2e kan ook. Je kunt ook naar een cel op een werkblad in een ander bestand verwijzen.
Idd, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.@ urk_forever: waarom een VBA oplossing terwijl het met worksheetformules ook wil?
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - MacBook Air M4 13" 16GB/512GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
het makkelijkste is op = drukken en dan naar de cel gaan van welke je de waarde erin hebt, het maakt niet uit of die in een ander werkblad zit
als je bv cel B5 van Blad2 wilt wordt dat
=Blad2!B5
als je bv cel B5 van Blad2 wilt wordt dat
=Blad2!B5
Op deze manier is er weinig zinnigs over te zeggen. Ja, dat kan, van simpele verwijzingen, een apart formulier tot en met complete VBA applicaties. Je topicstart is zo mager dat met een simpel 'ja' de hele vraag beantwoord is.
Lees ajb Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door om te weten wat we van een topicstart verwachten en open eventueel gerust een nieuw topic, maar dan graag met wat meer informatie.
Lees ajb Algemene gedragsregels (Netiquette) nog eens door om te weten wat we van een topicstart verwachten en open eventueel gerust een nieuw topic, maar dan graag met wat meer informatie.
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()