Alternatieve remote voor Nikon

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Ik vond op internet een alternatief voor de véél te dure remote control ML-L3 van Nikon. Die moet bij de goedkoopste zaken maar liefst 30 euro opbrengen...en dat voor een iR afstandsbediening met 1 knop.
De Pogo prc200 is volgens mij een goed alternatief. Klein, programmeerbaar, en je kunt hem ook nog programmeren om je TV mee te bedienen ;) . Kost 16 dollar en dan krijg je er twee. De andere kun je dus verkopen. Iemand ervaring met deze afstandsbediening? Hier de website van Pogo Products:
http://www.pogoproducts.com/prc200.html

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Ik vermoed dat alle universele AB's kunnen werken, kwestie van uitproberen.
De universele van de Blokker van ongeveer €4,95 werkt ook namelijk.
In het Nikon D70/D50 topic is dit reeds voorbij gekomen.

offtopic:
(ML-L3 is te vinden voor 25 euri ex verzendkosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Ja maar dat is zo'n bulky ding van 10 cm, dit is een heel klein ding vergelijkbaar met een auto-afstandsbediening. Lijkt me toch iets handiger in de broekzak of fototas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

questionmarc schreef op donderdag 20 april 2006 @ 07:51:
Ja maar dat is zo'n bulky ding van 10 cm, dit is een heel klein ding vergelijkbaar met een auto-afstandsbediening. Lijkt me toch iets handiger in de broekzak of fototas :)
Kleiner worden ze niet, dan moet je de Nikon remote kopen, voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is er niet zo snel bij in cameraland met a-merken ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
Volgens mij moet het kunnen met elke AB waarmee je een Sony TV kan bedienen, welke dan het kleinst is zul je zelf moeten uitzoeken. Ik heb inderdaad zo'n Blokker ding, hij is wat lomp, maar uitstekend om de functionaliteit mee uit te proberen. Superhandig trouwens.
Als er een kleiner alternatief is hoor ik het graag.

En wat betreft dat Nikon ding, het is inderdaad idioot dat je voor een dingetje dat misschien 1 euro aan productie kost 25 euro moet neertellen, dus het is ook een soort principe kwestie.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-12-2024
Voor €14,95 kun je ook bij de kijkshop terecht voor een Philips sbcru 151:
Afbeeldingslocatie: http://img.123shop.cz/gimg/Large250/sbcru151.jpg

ca. 10 cm. lang, dus past makkelijk in een fototas/ broekzak.

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Ik heb mijn ML-L3 gekocht bij Foto Boom in Almelo, die hadden een tijdje terug een aanbieding met een HB-33 (zonnekap voor D50 kitlens) en ML-L3, samen voor €35... Nu kost de ML-L3 daar €19. En zo'n Nikon remote ziet er gewoon veel mooier :9 uit dan zo'n lomp universeel ding... Bovendien is de ML-L3 heel klein, dus makkelijk mee te nemen :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Kijk 19 euro is nog veel geld ('t zijn wel euries he!) maar dat is acceptabel. Bij bijvoorbeeld cameranu.nl vragen ze er 35 euro voor! :X Ik ga dan maar voor de real thing bij Video Boom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen week de remote van 2,95 bij de Blokker gekocht.
Op eBay staan overigens een hoop Nikon-remote-cloons, zoek maar eens op 'D50 remote' en sorteer vervolgens op prijs. Hou wel rekening met de verzendkosten.
Zie bijvoorbeeld deze. Kan zelfs bevestigd worden aan je neck strap.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Mja, de remote van Nikon is dan een stuk duurder, maar ook een stuk stijlvoller :). Bovendien werkt deze gewoon met 1 knop, en drukken = sluiter bedienen... Geen gezeur met eerst codes instellen, bepaalde knoppen die wel en andere die niet werken, blabla...

Voor mij was het in verhouding een klein bedrag toen ik mn camera + gear aanschafte, dat ik gewoon direct voor de Nikon ben gegaan :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jdbruine/images/remote.jpg

Ik heb zo eentje, gekocht voor 15 euro ofzo via ebay. Maar gebruik hem eigenlijk bijna niet :|

Zie ook dit bericht:

urk_forever in "Nikon D70(s) deel 4"

[ Voor 24% gewijzigd door urk_forever op 20-04-2006 11:26 ]

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
ik snap niet dat iedereen wel rustig 150 euro voor een tas uitgeeft, 800 euro voor een lens, 200 voor een flitser, maar geen 20/30 euro voor een afstandsbediening... ik vind het niet duur maar dat kan aan mij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsja, het is maar net of het z'n geld waard is. Een dure lens produceerd vaak kwalitatief betere foto's, dan een goedkope lens, voor dure camera's geld hetzelfde.
Maar werkt een remote van 35 euro beter dan een blokkerexemplaar van 2,95 ???

Het is maar net wat je ervoor over hebt en hoe vaak je het gebruikt. Ik ben nog steeds gelukkig met m'n 2,95 remote die ik toch maar heel af en toe nodig heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
Helemaal mee eens. Het kost misschien 50 cent om zo'n remote te produceren, en ontwikkelingskosten zijn er ook al niet ingegaan. Het is echt zo'n accessoire waar men de hoofdprijs voor wil hebben. 19 euries vind ik nog wel gaan, maar eigenlijk zou ie gewoon voor 5 euro te koop moeten zijn. Nu is het natuurlijk wel zo dat de camerafabrikanten weinig verdienen op de bulk (cameras en kitlenzen enzo) en heel veel marge hebben op de randapparatuur. Neem nou een simpele flitskabel: 60 euries!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuk217
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 00:34
in een afstandsbediening zit nog hardware, een lcd-beschermkapje kost echt niets om te maken. maar als je zo gaat denken is alles te duur. de remote is een van de goedkoopste accesoires die nikon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

questionmarc schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:44:
Helemaal mee eens. Het kost misschien 50 cent om zo'n remote te produceren, en ontwikkelingskosten zijn er ook al niet ingegaan. Het is echt zo'n accessoire waar men de hoofdprijs voor wil hebben. 19 euries vind ik nog wel gaan, maar eigenlijk zou ie gewoon voor 5 euro te koop moeten zijn.
€3,62 ook goed? klik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 10:09
En 12 euro verzendkosten... LOL

Maar goed, het kan dus wel

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:36

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

The Cheese schreef op donderdag 20 april 2006 @ 20:33:
[...]

En 12 euro verzendkosten... LOL

Maar goed, het kan dus wel
Was maar een voorbeeldje, goed zoeken of eventueel meerdere bestellen (en op Marktplaats met vette winst verkopen). :) Ik wilde alleen even aangeven dat je via eBay in HongKong dat soort klein spul vaak erg goedkoop kunt krijgen.
Pagina: 1