[iPod] Alle muziek weg, maar toch nog vol

Pagina: 1
Acties:
  • 2.453 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:26
Vanavond was ik even wat nieuwe muziek op mijn iPod (20GB, 4th generation) aan het zetten en toen ik daar mee klaar was klikte ik in deze computer zoals gebruikelijk op Uitwerpen bij de iPod. Vanwege het feit dat dit erg lang duurde haalde ik gewoon de USB-kabel er uit (wel vaker gedaan, ging altijd goed), maar nu is alle muziek weg van de iPod.
Gek genoeg is nog wel bijna de hele iPod vol (Windows geeft aan nog maar 1,8GB vrij en dat was ook zo toen ik de laatste muziek had toegevoegd. Is er een manier om de muziek terug te krijgen of kan ik al m'n cd's op nieuw gaan rippen (want alles alleen op iPod)?

(Tis natuurlijk dom om 'm er met kabel en al uit te trekken maar het is vaker goed gegaan)

edit: ho dubbelpost, kan iemand even 1 topic weghalen?

[ Voor 6% gewijzigd door Wutroe op 20-04-2006 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je muziek staat er nog wel op alleen is er iets in de structuur niet goed. Je muziek kun je in het uiterste geval gewoon handmatig van je iPod halen door je mappenstructuur door te spitten. Wel even verborgen bestanden weer laten geven. En ook je iPod de mogelijkheid "als harde schijf gebruiken" geven denk ik.
Ik denk dat je gewoon kunt beginnen met het uitzetten van je iPod. Daarna kun je proberen om een reset te doen. Dan weer opnieuw aansluiten. Hopelijk wordt dan de database weer hersteld.
Zo niet dan kun je ook een programma proberen die je muziek van je iPod naar je computer kan kopiëren. Ik weet zo niet welke windows programma's daar geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 03:30:
Je muziek staat er nog wel op alleen is er iets in de structuur niet goed. Je muziek kun je in het uiterste geval gewoon handmatig van je iPod halen door je mappenstructuur door te spitten. Wel even verborgen bestanden weer laten geven. En ook je iPod de mogelijkheid "als harde schijf gebruiken" geven denk ik.
Ik denk dat je gewoon kunt beginnen met het uitzetten van je iPod. Daarna kun je proberen om een reset te doen. Dan weer opnieuw aansluiten. Hopelijk wordt dan de database weer hersteld.
Zo niet dan kun je ook een programma proberen die je muziek van je iPod naar je computer kan kopiëren. Ik weet zo niet welke windows programma's daar geschikt voor zijn.
Als ik 'm ga resetten, moet ik dan in de iPod naar Instellingen -> Reset All Settings gaan of dit via de computer doen? Wel fraai dat het nog terug te krijgen is waarschijnlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Poekoek schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:10:
[...]

Als ik 'm ga resetten, moet ik dan in de iPod naar Instellingen -> Reset All Settings gaan of dit via de computer doen? Wel fraai dat het nog terug te krijgen is waarschijnlijk :D
Reset all settings zijn je volume en weergave instellingen..

Op de frontpage staat een linkje naar meuktracker: YamiPod 0.97
Dat programma heet Yamipod en kan de interne database van je ipod herstellen, misschien dat je daar wat mee kunt.
Daarnaast kan het programma de database op de iPod repareren in het geval iTunes deze niet meer herkent of als de iPod opeens leeg lijkt te zijn. In deze release zijn de volgende drie bugfixes doorgevoerd:
http://www.yamipod.com/main/modules/docs/

[ Voor 72% gewijzigd door Alternativ op 20-04-2006 09:17 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 15:33
Je muziek bibliotheek is beschadigid, heb ik ook wel eens gehad ;( Je muziek is er gewoon nog alleen het bestand waar al je mummers staan en in welke lijst is weg/ dan wel beschadigd. Als je de bibliotheek kan repareren moet alles goed werken (ik weet alleen niet hoe) misschien via iTunes de lijsten opnieuw kopieren

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Alternativ schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:15:
[...]

Reset all settings zijn je volume en weergave instellingen..

Op de frontpage staat een linkje naar meuktracker: YamiPod 0.97
Dat programma heet Yamipod en kan de interne database van je ipod herstellen, misschien dat je daar wat mee kunt.

[...]

http://www.yamipod.com/main/modules/docs/
Dit programma lijkt goed te werken! Ik ben wel alle info kwijt zoals, aantal malen afgespeeld en afspeellijsten, maar ik ben al lang blij als ik al die muziek weer kan gaan rangschikken. Thanks :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Poekoek schreef op donderdag 20 april 2006 @ 09:54:
[...]

Dit programma lijkt goed te werken! Ik ben wel alle info kwijt zoals, aantal malen afgespeeld en afspeellijsten, maar ik ben al lang blij als ik al die muziek weer kan gaan rangschikken. Thanks :>
np m8 8)

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSaint77
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 13:30
Ik heb er ook last van nadat ik mn iPod even aan de PC op mn werk gekoppeld had m.b.v. Winamp i.p.v. iTunes. De database/bibliotheek zal dus wel in de vernieling liggen. Maar Yamipod zegt dat de firmware niet ondersteund wordt. (!??) Het is een iPod 3th generation (photo) met firmware versie 1.2.1 Hoe krijg ik de database terug? Ik ga eens bij Yamipod.com kijken alvast.
Pagina: 1