Procase IPC-C2S Risercard problemen

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:14
Hallo mensen,

Ik ben een servertje in elkaar aan het zetten en loop tegen een probleem aan waar ik het antwoord niet op kan vinden in de search. Ik heb een gewoon ATX mobo erin zitten, en even zonder riser de server geinstalleerd. Hierbij heb ik gebruik gemaakt van een PCI videokaart + PCI 3ware Raid controller. Allemaal prima.

Nu ben ik echter de risercard aan het monteren, (3xPCI), maar daarin krijg ik de combinatie van RAID en Video PCI absoluut niet aan de gang. Los van mekaar prima, maar tesamen meteen pieperdepiep... :?

De riser heeft van die extra voedingslinks en die zitten volgens mij (en verschillende bronnen op inet) allemaal goed. De 3 sloten werken namelijk wel, aangezien de videokaart of raid kaart los wel prima werkt...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? De risercard zit in het eerst PCI slot, en de voedings links in 3 en 5. Ook het in andere sloten stoppen van de PCI links heb ik al geprobeerd, maar mocht niet baten. Ook heb ik verschillende PCI videokaarten geprobeerd, en ook geen succes in de riser, ze werkten allemaal wel ZONDER der riser... Maargoed, dan kan de kast niet dicht ;)

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:14
Nou, net Procase aan de telefoon gehad. Blijkt dus een bekende 'probleem' te zijn, en er is niks aan te doen !!! Oplossing die ze aandragen is 3u kast, en dan geen riserkaart... like WTF, dit gaat toch nergens meer over, dit soort dingen moet met zo'n kast / riser toch gewoon mogelijk zijn...

Het enige wat ik nog kan proberen is een mobotje met onboard video proberen te scoren... ZONDER video start een mobo geloof ik niet op wel? Anders is dat misschien nog een optie, maarja, niet echt relax bij eventuele problemen met een server...