Sony Vaio brobleempje

Pagina: 1
Acties:

• Sebastiaan_2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-08-2021
Via marktplaats heb ik een laptop gekocht waarvan het moederbord waarschijnlijk brak is. De vorige eigenaar zei dat er waarschijnlijk iets met het geheugen is maar dat hij al heeft geprobeerd er ander geheugen in te stoppen.

Het gaat om het volgende type: Sony Vaio CPG-FX605

Ik heb al wat zitten googlen en kwam o.a op de volgende site uit http://www.myplc.com/sony/vaio_compare_eu.htm

Maar daar wordt ik ook niet echt veel wijzer van.

Het probleem is dat wanneer ik hem aan zet, hij wel gaat lopen maar ik alleen een zwart scherm zie, en ik hoor de laptop verder ook niet "denken" er blijft gewoon een rustig monotoom geluid uit komen terwijl het beeld zwart is. Ik heb hem al op mijn monitor aangesloten en daar gaf ie ook geen beeld.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn of hoe ik daar achter zou kunen komen?\

Alvast bedankt :9

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

behalve je voeding en je powertoets zou alles stuk kunnen zijn met zo'n omschrijving, dus daar kom je niet veel verder mee. Geeft de laptop wel een 'beep' wanneer je hem aanzet, of doet hij dat ook al niet?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

• Sebastiaan_2005
Hij geeft geen beep. Hij gaat wel gewoon "aan" ook al weet ik niet wat ik daaronder moet verstaan, omdat ik niks zie.
Er zit dus wel net nieuw geheugen in en ook een nieuw toetsenbord, dus daar zal het niet aan liggen.

[ Voor 34% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 20-04-2006 00:24 ]

Verwijderd

Haal je interne geheugen eruit en kijk of hij gaat piepen. Gaat ie piepen, dan weet ik het niet. Gaat ie niet piepen dan kun je hem weggooien. Dan is je mobo aan gort.

• Sebastiaan_2005
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 00:25:
Haal je interne geheugen eruit en kijk of hij gaat piepen. Gaat ie piepen, dan weet ik het niet. Gaat ie niet piepen dan kun je hem weggooien. Dan is je mobo aan gort.
Aan de onderkant zit een klepje, als je die open doet kun je er een geheugen plaatje bij zetten of uithalen (er zit er nu 1 in) Is dat gewoon het interne geheugen? Neem aan van wel...

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
yup

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• Sebastiaan_2005
Net het geheugen eruit gehaald en opgestart en hij begint meteen te piepen. Is er dan al iets te zeggen over de aard van het probleem? :)

Zou het kunnen zijn dat de videokaart stuk is...

[ Voor 16% gewijzigd door Sebastiaan_2005 op 20-04-2006 08:23 ]

Verwijderd

Dan zou je kunnen kijken of de harde schijf mischien dood is, heb het met Toshiba laptops ook wel eens gezien dat het daaraan lag.

Eerst het probleem wat jij omschrijft, vervolgens nieuwe disk erin en lopen...

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 09:37 ]

Pagina: 1