Ik heb het volgende probleem: ik draai Windows xp (met alle laatste updates) en heb een logitech mx500 muis met Mouseware 9.80. Ik heb in de mouseware drivers 'disable acceleration in games' aangevinkt, zodat ik in spellen geen mouse acceleration heb. In windows zelf heb ik dus wel mouse acceleration aan staan. Het vervelend is nu echter dat bij sommige programma's onder windows die geen spellen zijn soms ook mouse acceleration ineens uitgeschakeld wordt. Dit merk je doordat, wanneer het window van het desbetreffende programma actief is, de muis ineens veel trager beweegt. Klik je dan weer op een ander window (van een andere applicatie), dan beweegt de muis weer normaal. Het lijkt er dus op dat mouseware sommige programma's soms ineens ten onrechte als een game beschouwt en daarom de acceleratie uit zet. Het vage is, dat dit dus niet consequent met dezelfde programma's gebeurt en dat het soms ook ineens met een programma dat ik al open had staan kan gebeuren (bijv. mijn webbrowser).
Het probleem is te 'verhelpen' door het genoemde vinkje in de drivers uit te zetten of door het proces van mouseware (em_exec.exe) een keer handmatig in de taskmanager te killen en opnieuw te starten, maar dat zijn nu niet echt een fijne oplossingen.. Heeft iemand dit probleem ook wel eens ondervonden en er een goede oplossing voor gevonden?
Ik heb trouwens al op GoT gezocht en vele topics over mouse acceleration gevonden, maar dit specifieke probleem heb ik niet terug kunnen vinden. Ik was er ook niet helemaal zeker of deze vraag in wos thuishoort, maar aangezien ik hier wel soortgelijke topics gevonden heb, leek het me geen geheel verkeerde plek
Het probleem is te 'verhelpen' door het genoemde vinkje in de drivers uit te zetten of door het proces van mouseware (em_exec.exe) een keer handmatig in de taskmanager te killen en opnieuw te starten, maar dat zijn nu niet echt een fijne oplossingen.. Heeft iemand dit probleem ook wel eens ondervonden en er een goede oplossing voor gevonden?
Ik heb trouwens al op GoT gezocht en vele topics over mouse acceleration gevonden, maar dit specifieke probleem heb ik niet terug kunnen vinden. Ik was er ook niet helemaal zeker of deze vraag in wos thuishoort, maar aangezien ik hier wel soortgelijke topics gevonden heb, leek het me geen geheel verkeerde plek