Toon posts:

Muziek van PC naar stereo

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de eerste verdieping mijn pc staan en wil nu beneden mp3 van de pc afspelen op mijn stereo. Dit wil ik doen via een station met afstandbediening. Op dit station moet het mogelijk zijn niet alleen in een playlist te zoeken, maar ook in folders.

Ik heb inmiddels de Philips sla5500 gekocht, maar kreeg te horen dat hier een router voor nodig is. Ik dacht dat een wireless netwerkkaart voldoende zou zijn. Heeft iemand dit apparaat in gebruik en weet je of er inderdaad een router nodig is?

Zijn er naast de sla5500 nog andere (goedkope) oplossingen? Het hoeft wireless te zijn...

Groeten,
WWitter

Verwijderd

Ik snap niet goed wat je bedoeld met station in: "Dit wil ik doen via een station met afstandbediening"

Maar zag bij de Gamma een Wireless TV setje, deze had een composiet en een stereo in/uitgang,
Dit zou je natuurlijk kunnen gebruiken om alleen een stereo signaal over te brengen.

Tevens werd een infrarood signaal teruggegestuurd. Prijs was geloof ik 35 Eur

ps. Welkom op GOT en groeten hoef je niet te doen (we gaan er vanuit dat we elkaar altijd groeten)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 07:10 ]

Verwijderd

wwitter,

Volgens mij heb je geen router nodig om met een Philips sla5500 muziek af te spelen op de stereo.
Thuis heb ik een Noxon van Terratec, en die is te vergelijken met jouw Philips (scherpje ziet er exact hetzelfde uit...).
Het enige wat je nodig hebt is een muziekserver op je pc. Er zijn diverse paketten op de markt, ik gebruik zelf TwonkyVision (http://www.twonkyvision.com/). De server draait op de achtergrond en stelt je muziekcollectie beschikbaar voor de ontvangers via het UPnP protocol.

Verwijderd

Windows Media Connect 2.0 moet toch ok gewoon werken, in plaats van een third-party progje.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:41:
Het enige wat je nodig hebt is een muziekserver op je pc.
En een wireless netwerk ;) En daarvoor hebben de meeste mensen een wireless router, maar bij de SL400 bijvoorbeeld wordt standaard een USB wireless interface meegeleverd voor een ad-hoc netwerk dat zonder router kan draaien. Ik heb zelf de SLA5500 ook staan, maar dan wel met een router in het netwerk. Volgens mij kan ie echter WEL geconfigureerd worden met een ad-hoc netwerk, dus een router is dan niet noodzakelijk.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:37
Volgens de handleiding van de SLA5500 kan 'ie in ad-hoc mode werken - er staat zelfs specifiek genoemd dat er dan een directe verbinding van de SLA5500 naar de wireless adapter van de PC opgebouwd wordt. Moet dus gewoon werken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 10:46:
Windows Media Connect 2.0 moet toch ok gewoon werken, in plaats van een third-party progje.
Da's ook een optie _/-\o_ . Ik koos Twonky omdat ik in een later stadium mijn wireless HD ging gebruiken als muziekserver.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:13:
Ik koos Twonky omdat ik in een later stadium mijn wireless HD ging gebruiken als muziekserver.
Een betere server dan die van Twonkyvision ben ik ook nog niet tegengekomen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1