Logo zeer vergroten

Pagina: 1
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb laatst voor iemand een logo gemaakt. Nu vraagt diegene of ik het logo zeer groot kan vergroten om het op een t-shirt te drukken. Er is een probleem, als ik de .psd file open en hem sterk vergroot (met images -> image size) dan word de ring (die deel uitmaakt van het logo) hoekig. Nu is mijn vraag, is er een truckje om de ring een stuk minder hoekig te maken, zodat hij er weer goed uitziet?

Ik heb zelf al even aangekloot met wat Blurs, en Sharpen filters, maar helaas niet echt een daverend effect :(

hier is een img van de sterk vergrote ring:

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/6039/cblogogrootlelijk8yv.jpg

Alvast bedankt

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Anti-aliasing is het code woord: Ik heb even een handige tutorial voor je gevonden :)

http://powerretouche.com/Antialias_plugin_tutorial.htm
http://www.phong.com/tutorials/anti-alias/

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Zou je je misschien wat kunnen aantrekken van de waarschuwing die onder je afbeelding staat?

En dit logo had je veel beter eerst in Illustrator kunnen maken waardoor het vergroten een koekie was geweest (tip voor de volgende keer)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je hoeft helemaal niet andere software te gebruiken, met photoshop kan het ook. Voor T-Shirts bedrukken is het het handigst om vectors te gebruiken. Dat kan inderdaad met illustrator, maar ook PS is prima.
Het makkelijkste is om jouw shape te maken met de ellipse tool (onder de T van de text tool). En dan de rest toevoegen (gradients/inner glow(?)).
succes

• monnick
  • Niet online
oke, bedankt voor de reacties ik zal er eens mee aan de gang gaan.

ps. Ik zal voortaan mijn images thumbnailen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Welnee... Vectoriseren is de oplossing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Vectoriseren is zeker de oplossing, zowel voor nu als voor in je toekomstige logo's.
Persoonlijk vind ik dat een cirkeltje in perspectief met een gradient en een inner glow in Photoshop notabene zich geen logo mag noemen, ga je schamen! :P

Installeer Illustrator op dezelfde manier dat je aan Photoshop bent gekomen, plaats je psd plaatje op de achtergrond met 50% opacity en ga eens lekker aan het fröbelen met dit vectorprogramma. Elk ander vectorprogramma werkt ook wel :)
Dan heb je het ding scherp, van postzegel tot luchtballonformaat aan toe, en nooit meer problemen.

Op zich vind ik het ook vreemd dat je met deze vorm bij het uitrekken tot een pixelige bibberige cirkel bent gekomen; als je in Photoshop met een vectorvorm was begonnen en daar middels Layer effects die gradient en die inner glow op had gegooid, had je het ding alsnog tot in het oneindige kunnen vergroten. Kennelijk ben je aan de slag gegaan met cirkelselecties en vulgereedschap, wat niet echt de meest duurzame oplossing is.

Succes.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• moser
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

moser

And then there was silence

een gratis alternatief is inkscape: http://inkscape.org/

waarschijnlijk minder krachtig dan illustrator maar ik bereik hiermee sneller het gewenste resultaat

A busstation is where a bus stops,a trainstation is where train stops
On my desk, I have a workstation,
... No further comment.

• monnick
  • Niet online
ik heb de 'extended demo' van Illustrator CS2 al :9 Nog niet echt gebruikt. Ik heb heb gewoon het hele logo overnieuw gemaakt in Photoshop maar dan enorm groot. :P Niet de beste oplossing maar dat AA werkte niet echt zoals ik het wilde.

toch bedankt voor al jullie reactie's! _/-\o_

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Dark Blue schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 21:08:
Vectoriseren is zeker de oplossing, zowel voor nu als voor in je toekomstige logo's.
Persoonlijk vind ik dat een cirkeltje in perspectief met een gradient en een inner glow in Photoshop notabene zich geen logo mag noemen, ga je schamen! :P
Beetje onzin. De meest bekende logo's zijn heel simpel.

[ Voor 49% gewijzigd door 418O2 op 24-04-2006 22:01 ]

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

Tenesmia

First Sergeant

418O2 schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:01:
[...]
Beetje onzin. De meest bekende logo's zijn heel simpel.
daar komt nog bij dat hij duidelijk verteld dat de ring 'een deel' is van zijn logo ... lezen dus ;)

Ad Astra Per Aspera

Pagina: 1