[XP] Zo min mogelijk processen onder 1 user account

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Topicstarter
Ik probeer op mijn laptop een user account te maken, onder windows xp pro waarbij het aantal processen zo min mogelijk is (virus scanner uit, wifi, toeters en bellen). Dit om 1:sneller op te starten. 2: om een langere batterij duur er uit te halen.De virus scanner (mcaffee virus,firewall, & antispyware) wil nog weleens tussen de 2 tot 20 % vragen. De vraag is alleen hoe dit aan te pakken.

De programma's onder start>programs>startup, zijn al verwijderd. In de regedit zijn al alle processen onder current hkey_user>software>microsoft>windows>current version>run and runonce al verwijdert.

Het probleem is nu hoe de andere processen uit te schakelen, terwijl ze wel aan te houden onder mijn default account. Een 2e partie met een andere windows xp installatie is geen optie :/ .

Het googlen, en op microsoft kijken heeft nog niks concreets opgeleverd. Wie wil of kan mij helpen _/-\o_ .

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-03 04:21

ThunderNet

Flits!

Je zou eens naar dit topic kunenn kijken: [rml][ XP] Windows lightweight maken[/rml]
misschien staan hier een paar bruikbare tips onder :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Verwijderd

Ik pas je titel nog een beetje aan met oa het OS erin, let hier voortaan ook nog even op :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zou bijvoorbeeld met hardwareprofielen en power options aparte settings kunnen maken voor battery en oplader?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Mr_Groovy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2021

Mr_Groovy

Designlapp

Topicstarter
Oeps was er van uit gegaan dat windows operating systems automatisch xp inhield :Y) .

Hardware profielen, en power options maken niet zo veel uit, want die staan al automatisch op max batterij dmv Power properties.

Door gebruik te maken van Rightmark Cpu Clock Utility is mijn Pentium M 1.86 ookal ge undervolt voor 10 minuten extra tijd :*) (Maar ook zodat de fan bijna altijd uit staat _/-\o_ ).

Ik denk dat Windows Xp light maken een stap in de goede richting is. Eigenlijk zou er een msconfig moeten zijn, die per user account ingesteld zou kunnen worden :X , of is dit al zo?

Wat ik wel me zelf bedacht: Is het mogelijk om een dual boot systeem te maken van 1 windows systeem door andere boot bestanden te gebruiken. Als je een goede configuratie van je systeem hebt, van dat systeem de boot bestanden gebruiken (Dan heb je een snapshot van het goede systeem, met alle programma's geinstalleerd) en dan dmv msconfig "vermageren". Alleen wanneer je wat nieuws installeerd, moet je een nieuwe snapshot maken :'( .

Macbook Pro 15" Late 2013, iPhone 7+ 128gb, iPad Pro, Canon M3, Tamron 18-200, Canon 22 @2.0, Canon 11 -22, Nintendo Switch