Toon posts:

Toegang in eigen werkgroep geweigerd???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Pc heeft al 2 dagen kuren en ik vind het maar niet.

Ik kan met mijn HP werkstation normaal gelijk welke pc thuis benaderen maar plots loopt het mank en lukt niets meer. Heb al heropgestart, opnieuw de wizard netwerk toegepast, poorten (137,138,445), de startwaardes van RPC op 2 gezet (regedit) hmmm statisch dynamisch IP, eens volledig andere naam en werkgroep gegeven en dan vervolgens de werkgroep weer op normaal gezet (christiaen in mijn geval).

Pc is een xp pro bak en gaat normaal gezien als een trein.

*edit:

Ik kan vanuit deze pc pingen naar elke computer en ik krijg geen verloren pakketten, iets met restricties dus?

/edit

Tim

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand die hier een antwoord of weet of bruikbare tips?

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16

dijkmane

biertje ?

wat voor meldig krijg je dan precies ?

specs : wil je niet weten

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:59

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Het is mij nou ook niet echt duidelijk wat er wel en niet lukt :?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Gebruik je Norton Internet Security? Zet dan ff een ip-range open voor je interne netwerk, dat zou al een hoop moeten verhelpen. Gebruik je dit niet tik dan in de explorer even \[ip andere pc]
Kom je er dan niet in kijk dan even in de settings van windows firewall, dit is meestal een firewall probleempje lijkt me.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal zelfs mijn probleem nog sterker verwoorden.

Plots doet heel het netwerk raar. Pc's lopen vast bij het opsporen naar pc's binnen eigen werkgroep, pc's hebben tot niets meer toegang. Alles mank met andere woorden.

Ik heb een linksys router met wireless lan, laatste firmware erop, alle toeters en bellen.
Pc's al gescand op virussen en bugs, router interne firewall staat af, net als die van de pc's om eens te proberen. Heb al eens gereset, zonder resultaat
Heb al eens nieuwe accounts gemaakt, statisch of dynamische IP, simple file sharing es geuninstalled en geïnstalled opnieuw,.... er staat op elke pc de usernaam "test" met wachtwoord.
Alle netwerklocaties zijn plots geëreased, diegene die er staan zijn niet of soms eens toegankelijk als de pc een kwartier zit te "ruttelen" (lawaai maken m.a.w. :P )

Wat een soep en wat een problemen hebben wij nu voor het moment pffff :'( .
En den dezen onder zijn voeten krijgen dat het mank loopt, ik versta er nu geen worst van.

Is mijn probleem al wat duidelijker?

Tim
Pagina: 1