Multimonitor, HDTV of SLI

Pagina: 1
Acties:

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Ik ben van plan om een HDTV te kopen en deze tevens aan te sluiten op de computer.
De huidig te kopen videokaarten (nog niet in mijn bezit, komt later wel) hebben 2x DVI en 1x component HDTV via de 9 polige verloopstekker.

- Nu vraag ik mij af, stel dat ik nog een monitor (of beamer of whatever) aan wil sluiten, kan dit dan alle 3 op dezelfde kaart, de TV dus via de component uitgang, liefst allemaal een clone van de primary monitor.

- Of kan ik mbv een sli opstelling (met 4 DVI uitgangen en dan sli uitgeschakeld) 3 apparaten clonen?

Samengevat: Hoe sluit je een monitor + HDTV + beamer aan, waarvan de laatste 2 een clone zijn van de primary monitor? Het liefst op snelle kaarten zodat er eventueel mee gegamed kan worden, dus ook op TV.

[ Voor 4% gewijzigd door Pino64 op 19-04-2006 22:20 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:32
Met SLI kun je niet eens dual screen. Slechts één scherm kan worden aangestuurd.
Los kan één NVidia videokaart kan niet meer dan 2 schermen tegelijk aansturen: dus óf 2x DVI óf DVI + component.
Haal je twee kaarten en stel je geen SLI in, dan worden de kaarten elk afzonderlijk aangestuurd en kun je wél tot 4 schermen aansluiten, precies wat je wilt dus. Dus haal een SLI bord, maar zet SLI (in de driver!) niet aan en je kan alles instellen zoals je wilt.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
volgensmij kan je dan niet clonen. van kaart naar kaart zegmaar...?

als je echt zoveel clonen wilt hebben zal je denk ik aan een matrox moeten gaan denken die zoveel schermen vanuit 1 kaart kan aanstuuren of een vga/dvi spliter kopen

zal vast ook wel ergens een dvi versie zijn dit is een vga die ik ff snel kon vinden
Newstar Video Splitter

[ Voor 73% gewijzigd door MokerHamer op 20-04-2006 22:24 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Ik heb pas ook al iemand op Ultramon gewezen. Mocht iemand denken dat ik daar aandelen heb, dat is niet zo ;) .
Het is alleen een erg handig programma om allelei multimonitor instellingen te doen.

Ik gebruik het met veel plezier en mischien doet het wat je zoekt.

• Pino64
Thanks voor de reacties.

Ultramon icm 2 videokaarten in sli (met sli uitgeschakeld dan) lijkt me een mooie oplossing!

Alleen nu vraag ik me af of een gemirrored beeld (door ultramon) ook versneld is, zodat je ook kunt gamen op de TV bijvoorbeeld.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Pino64 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 00:30:
Thanks voor de reacties.

Ultramon icm 2 videokaarten in sli (met sli uitgeschakeld dan) lijkt me een mooie oplossing!

Alleen nu vraag ik me af of een gemirrored beeld (door ultramon) ook versneld is, zodat je ook kunt gamen op de TV bijvoorbeeld.
Dit is gewoon weer een feature van je driver, als je je tv op dezelfde kaart als je beeldscherm aansluit, kun je 'm 9 van de 10 keer gewoon klonen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Waarom zou je hiervoor twee videokaarten nodig hebben? Er zijn toch zat kaarten waar drie uitgangen op zitten? Er zijn er heel weinig die dan drie aparte beelden weer kunnen geven (alleen Matrox denk ik?), maar jij vraagt drie keer hetzelfde beeld - da's geen probleem. Volgens mij heb je hier niks bijzonders voor nodig, of ik begrijp de vraag verkeerd.

• Pino64
De kaart moet ook snel zijn voor gamen al doe ik dat niet eens veel 8)
Voorlopig laat ik het toch nog even bij 2 uitgangen, maar het zou wel cool zijn, vandaar de vraag.

Bovendien ben ik zeer geinteresseerd in dit soort dingen, alleen al kijken of het mogelijk is :)

Indien ik een 3e nodig heb straks prik ik anders wel een pci erbij icm ultramon, alleen hoop ik dan dat via die pci het beeld nog een beetje snel is voor HDTV filmpjes etc.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:32
HDTV filmpjes met een PCI-kaart klinkt niet echt slim. Ten eerste omdat die totaal geen hardware versnelling daarvoor hebben en de verwerking dus totaal aan de CPU zal worden over gelaten. Ten tweede omdat je dan alsnog een goede PCI-kaart moet kopen (FX serie is de laatste), aangezien er anders te weinig geheugen is voor de hoge resolutie. Verder is de bandbreedte denk ik te beperkt om het volledig vloeiend te laten lopen. Maar laat het ons weten :Y)

Verwijderd

meerdere schermen op sli is wel mogelijk hoor las gister nog een review met een dual 7900gtx die 3 19" schermpjes aanstuurde. hiervoor moet je alleen een klein boxje kopen waar je meerdere vga stekkers in kunt drukken en de juiste software
Pagina: 1