Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-11 17:39

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van de Etrex Legend.

Vaak maak ik routes mbv Ozi of Mapsource. Alleen vraag ik mij af hoe ik in kan stellen wanneer mijn GPS naar de volgende waypoint moet.
Soms ben ik al dichtbij het waypoint en ben ik tevreden, hoef ik niet nog dichterbij. Dit ook aangezien er vaak 'fouten' zitten doordat ik niet nauwkeurig genoeg in Ozi geklikt heb.
Het is dus erg vervelend dat mijn Legend dus soms niet automatisch naar het volgende waypoint gaat en dichterbij wil komen. Wanneer gaat hij overigens naar het volgende waypoint? En kan ik instellen dat hij dat moet doen als ik binnen zoveel meter van mijn waypoint af ben? Zo ja hoe?

Verder nog een vraag of het de meest handige manier is om routes te maken mbv waypoints. Is het maken van tracks niet beter? Hoe doen jullie het?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij zit er een algoritme in die bekijkt waar je heen gaat en welk waypoint dan het meest logische is. Ik heb dat wel eens in de auto, dan heb ik een route geladen maar neem een andere route. De GPS blijft dan heel lang op het volgende waypoint in de route hangen (ook al kom ik niet binnen 5 km en rij er op gegeven moment zelfs van af) voordat hij naar het volgende "logische" waypoint gaat.
Daar is volgens mij ook niets aan in te stellen.
Wat je zou kunnen doen is met "find" je dichtsbijzijnde waypoints nemen en dan bij de volgende "GaNaar" doen. Maar dat is natuurlijk nogal bewerkelijk.

Ik maak mijn routes altijd met Mapsource. Ik heb de oude benelux map en Europe Basemap v6. Ik maak meestal een route met autoroute, dus niet door waypoints te plaatsen en daartussen een rechtstreekse route te plotten.
Maken van tracks: kun je dat zelf? Tracks zijn de punten die je afgelegd hebt met de GPS.

* Maasluip heeft ook een eTrex Legend

Signatures zijn voor boomers.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Volgens mij kan deze beter hierheen? PDA's, Smartphones, GSM's en GPS-navigatie

Elect a clown, expect a circus.

• Galois
  • Laatst online: 24-11 17:39

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik maak zelf nooit tracks met mapsource, dus ik weet niet hoe het werkt. Wat ik wel weet is dat het kan, want mapsource heeft die optie. Ik zal het eens uitzoeken.

Ja, jouw oplossing van 'find nearest' is de oplossing die ik ook steeds gebruik, maar dat is superirritant!
Ik gebruik mijn Legend vaak op de fiets en dan heb ik niet zo'n zin om steeds snelheid te minderen omdat dat stomme ding blijft hangen op een waypoint waarvan hij vindt dat hij 'm niet voldoende genaderd is...

Het zou toch mogelijk moeten zijn om het in te stellen. Want soms vind je het nl al best als je op 200 m van je waypoint bent, en soms wil je echt op 10 m naderen. Volgens mij heeft hij wel iets met de snelheid waarmee je 'm nadert, hoe sneller je de waypoint nadert, met hoe meer afstand tot de waypoint hij overgaat op de volgende.

Maar ik wil dat ZELF in de hand hebben... grrr.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• SmartDoDo
  • Laatst online: 08:54

SmartDoDo

Woeptiedoe