Toon posts:

Probleem: Zoek info cl56 (Diabloo V3100)

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook het probleem dat mijn laptop niet meer boot (Alleen maar zwart beeld).
Heb geheugen gewisseld enzo maar werkt ook niet (Net als bij die andere).

Mijn probleem is iets groter denk want mijne is een cl56 (Diablo van Laptopper.nl die nu niet meer bestaat).
Nu was mijn vraag:

Is z'n moederbord zonder fatsoenlijk merk ? Of kan er vanalles in ?

De laptopper.nl bestaat niet meer dus ik moet opzoek naar de leverancier van het moederbord.

Het gaat over de Diabloo V3100 met de radeon 9700 128MB.

Kent iemand deze laptops ? Of merk moederbord in deze laptop ? (Weet het. Moet hem ff open maken. Maar ben ik niet zo huiverig op met een laptop)
Als niemand het kent. Kan dan iemand me vertellen waar ze laptops repareren/onderzoeken ? Of waar zo moederbordjes verkopen ?

Verwijderd

De cl56 diablo notebook is volgens mij dezelfde als de Jewel 8080 notebook en zijn beide de compal cl56. Het probleem wat jij er mee hebt komt vaker voor met dit model en is meestal op te lossen door een bios flash/reset, helaas is dit alleen niet zelf te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand een beetje verstand heeft van electronica. Laten we zeggen 25 jaar ervaring (op mijn werk). Dan zou het resetten wel kunnen of is daar aparte hardware voor nodig ?

Maaruh ik kan hem toch zelf anders ook opsturen voor reparatie (als garantie).

Kan iemand me vertellen waar ik met die compal dingen moet wezen ?

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Voor garantie moet je bij diablo zijn aangezien de laptopper niet meer bestaat.

Ik heb een micropoint m300 aka compal cl50. Het is een voorganger van die van jou. Er is niet echt veel veranderd dan behalve de kleuren. Deze ging ook kapot door eigen schuld terwijl micropoint net failliet gegaan is. Ik ben doorgestuurd naar paradigit, waar ik het heb laten maken.
Behalve paradigit kun je ook naar computerland gaan of opsturen naar jewel. Ik zou eerst naar paradigit gaan, want heb niet echt goede dingen gehoord over de reperaties van jewel.

• E-VecTz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-09-2022
dit is wel zelf op te lossen, ik heb ook een onervaren persoon precies uitgelegd dit te doen over email.

mocht je interesse hebben in het zelf te doen neem dan contact met me op dan stuur ik je instructies hoe je dit moet doen

• Rein_stein
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-12-2025
E-VecTz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 00:39:
dit is wel zelf op te lossen, ik heb ook een onervaren persoon precies uitgelegd dit te doen over email.

mocht je interesse hebben in het zelf te doen neem dan contact met me op dan stuur ik je instructies hoe je dit moet doen
Wat is je emailadres? Ik heb hetzelfde probleem maar je email adres staat niet (meer) in je profiel.
Mocht iemand anders nog een een oplossing hebben, graag posten :)

• georgekoeneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb nu ook hetzelfde probleem. Ik wil graag de oplossing te weten komen.
Rein_stein schreef op donderdag 30 november 2006 @ 18:24:
[...]

Wat is je emailadres? Ik heb hetzelfde probleem maar je email adres staat niet (meer) in je profiel.
Mocht iemand anders nog een een oplossing hebben, graag posten :)

• georgekoeneman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-12-2025
De volgende oplossing is erg handig om te weten.

Het is inderdaad vrij eenvoudig op te lossen (in mijn geval). Haal de accu uit je laptop en verwijder het klepje aan de onderkant, zodat je bij de memoryslots kan komen. Onder 1 van de geheugensloten zit op het moederbord een klein koperen plaatje van 2x3 mm, met j1 erboven. Als je goed kijkt zie je dat het plaatje uit 2 delen bestaat. Verbind die 2 delen met een schroevendraaier ofzo en hij zou het weer moeten doen. (Source Reinier)

In mijn geval kon ik weer in de bios komen, starte de laptop zelfs op, maar crashte uiteindelijk toch helemaal. Maar nu weet ik zeker dat de bios defect is en maakt een reparatie zonder vervanging van het MB mogenlijk waardoor de reparatie kosten onder controle blijven.

Met dank aan Reinier voor deze info en ondersteuning.

George
Pagina: 1