Toon posts:

van optical naar scart/tulp/wat dan ook

Pagina: 1
Acties:
  • 1.021 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit dus met een probleempje mijn samsung heeft een optical uitgang helaas heeft mijn cinemaset die niet.Nu zoek ik dus een manier om hem toch op mijn dvd-cinema set aantesluiten.Iemand tips ideeen?
Alvast bedankt voor alle hulp

• IcE_364
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Je samsung? Wat voor apparaat / type?

Afgezien daarvan zijn er wel media convertors te vinden die je optical omzetten naar tulp. Maar zonder het apparaat is het maar gokken welke je zoekt.

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 15:30
Het zou denk ik een stuk helpen als je je vraag wat duidelijker zou stellen. Wat voor apparaat is "mijn samsung"? Laten we daar mee beginnen.

edit:
Hmm te laat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door EsCo op 19-04-2006 21:54 ]

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
tis een samsung DCB-9401R van tv-home.
Mijn cinemaset is een panasonic sa-ht75

De bedoeling is dus dat ik het geluid wat 5.1 is als dat uitgezonden wordt op mijn cinemaset kan afspelen.Dit is nieuw voor mij dus al ik ls een kompleete noob klink sorry daarvoor

• EsCo
De decoder stuurt het signaal digitaal uit in een bepaald formaat. Dit is niet zonder meer simpel om te zetten in analoog. Je receiver moet uitgerust zijn met een digital in, optisch danwel coaxiaal. Heeft je set dit niet, dan wordt het al lastig. Heeft je set uberhaupt andere ingangen dan analoog stereo?

Verwijderd

Topicstarter
scart en s-video

linkje naar handleiding http://service.us.panasonic.com/OPERMANPDF/SCHT95.PDF

handleiding samsung http://www.digitalekabelt...coder/samsung/index.shtml

dit zijn dus de twee dingen waarom het gaat :)

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 22:19 ]

• EsCo
Dan is het antwoord simpel. Het begint met een K en eindigt op ANNIET.

Ik vraag me sowieso af hoeveel zenders nu al een 5.1 signaal doorgeven. Dat daargelaten is de enige optie die je hebt een andere receiver aanschaffen die de benodigde functionaliteit wel heeft. Of ik moet ergens gruwelijk hard iets over het hoofd gezien hebben.

Daarnaast had je dit trouwens ook in de manual kunnen vinden, die ik, bij het zoeken op het typenummer van je hc-set op google, als tweede hit tegenkwam.

Verwijderd

Topicstarter
jammer had gehoopt dat het op een of ander manier kon met een weetik veel wat kastje.
Hartelijk dank voor je zeer vlotte hulp

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04-2025
Als je wel een coaxiale digitale ingang hebt (moet wel als je uberhaupt een digitaal signaal wil kunnen doorgeven) dan is dit misschien een oplossing

[ Voor 3% gewijzigd door Goat op 19-04-2006 22:28 ]

• EsCo
Heeft ie niet, helaas. Snap ook niet helemaal waarom dat er niet op zit trouwens. Natuurlijk is het in eerste instantie niet echt nodig, omdat er een dvd speler ingebouwd zit. Maar het lijkt mij een kleine moeite voor een fabrikant om er dan nog een coaxiale of optische ingang bij te vrotten.

Verwijderd

Topicstarter
helaas ze hebben het niet gedaan.Naja niks aan te doen als de set stuk i weet ik waar ik op moet letten

Verwijderd

Wat je kan doen maar erg jammer is omdat je dan geen 5.1 DD of DTS hebt bij je panasonic setje.
Je komt een Creative ddts-100, daarmee voeg je je optical van je decoder in. Vanaf de creative zet je dus een stereo tulp in je panasonic setje.
Als je dus nu tv binnen krijgt die dus dolby prologic signaal verstuurt erbij zet geef je dat gewoon aan om je decoder en je setje en voila van een stereo signaal word er een kunstmatige 5.1 gemaakt. Het klinkt never nooit zo goed als een echte 5.1 DD of DTS maar goed de dagen dat TV uitzendingen met echte 5.1DD en DTS dan heb jij allang een nieuw setje en dvd/decoder en dergelijk.

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 23:52 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Beter een losse Dvd,divx, spelert kopen, http://www.kieskeurig.nl/overview2/hiteker/dvd-home.htm
Deze heb ik zelf, kost via de link 59 euro en heeft digital in.
Pagina: 1