Toon posts:

A8N-SLI Stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag boot mijn pc niet meer tegoei, het is te zeggen dat hij xp nog probeert op te starten maar blijft hangen op het logo scherm (het balke blijft lopen maar er gebeurt niets)
Heeeeel af en toe raak ik met een schijf (heb op 2 stuks XP draaien) toch nog in windows maar dan herkent ie de cd-schrijver niet en zegt ie dat de dvd-schrijver geen geldige wind32 toepassing is...

Zeer sneu dus allemaal. Zeker ik over twee weken de deadline van mijn thesis heb en er op deze manier niet aan kan werken. :( :( :(

Indien jullie denken dat het het moederbord of iets anders is gaag reactie want dan haal ik morgen een nieuw... hoe kan zoiets trouwens stuk gaan?

Bedankt voor de reacties.... ;)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit klinkt eerder als een slechte Windows installatie. Mogelijk dat executabels niet meer uitgevoerd kunnen worden tenminste ik vermoed dat, dat bedoeld word met geen geldige win32 toepassing. Mogelijk ook een virus of adware/spyware. Ik zou in iedergeval niet direct aan defecte hardware denken. Zorg ervoor dat je alle belangrijke documenten veilig hebt en installeer Windows eerst eens opnieuw.

O en hoe iets stuk kan gaan? Wie zal het zeggen, het gebeurd nu eenmaal. Soms kun je de oorzaak vinden bijvoorbeeld oververhitting (b.v. bij overklokken) of kortsluiting, maar vaak is het ook niet duidelijk.

P.s. Kijk ook even naar je Nederlands, ik weet dat de mijne ook niet altijd even zuiver is, maar bij jou... "tegoei" :X

edit: Ik zie dat u een van onze zuider buren bent :) , dan kan ik er niet te veel van zeggen, omdat ik te weinig van het taalgebruik in België weet, maar zoals gezegd probeer eens een schone Windows installatie uit te voeren.

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 19-04-2006 22:21 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat had ik ook in gedacht maar heb windows op één schijf opnieuw geïnstalleerd en van hierop bolt het ook niet goed...

De schijf waar ik windows normaal van boot is nog geen half jaar oud... maar ik kan deze installatie niet updaten/vernieuwen.
Gisteren liep alles nog goed vandaar dat ik dacht aan defecte hardware.

Heb ondertussen ook gemerkt dat de pc zichzelf ophangt bij zoeken naar nieuwe hardware etc...

Waarschijnlijk toch dat moederbord dan?

Ps: sorry voor slechte taal was boven mijn teewater daarstraks... gebeurt als nieuwe PC het laat afweten he...

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Inderdaad ik kan mij goed voorstellen dat je flink pissig bent. :D Ik had overigens niet begrepen dat je al een schone installatie hebt uitgevoerd. Ik denk dat je dan eens moet beginnen alle overbodige componenten uit je Pc te halen dus alleen wat echt nodig is laten zitten.

Controleer ook je geheugen eens met bijvoorbeeld memtest86 : http://www.memtest86.com/#download0 en breng je BIOS terug naar zijn default settings of reset het BIOS eens met de jumper op het moederbord. Zo kun je geheel vanaf het begin gaan kijken wat er echt defect zal zijn.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/