A8N32 SLI te Warm

Pagina: 1
Acties:

• pbosscher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08-2022
Hallo, Mijn Spec's

A8N32 SLI Deluxe
Amd Athlon 64 3700+ SD
EVGA 7800 GT CO
2Gig corsair twinx 3200C2
2x Raptor 36GB Raid0
Zalman 9500 LED
2x Nexus 120mm fans
1x 80mm coolemarster fan
Sunbeamtech NUOO 550Watt SLI
Windows XP Professional SP2 + alle updates

Na een uurtje Battlefield word mijn mobo 55 graden.. is dit wel een normale temperatuur?..of ligt het aan een sensor?..Verder is mijn cooling wel goed d8 ik..Tips zijn welcome!

Mvg Patrick

Verwijderd

55 graden is prima hoor :)

• pbosscher
Okey dankje maakt mij al zorgen.

Verwijderd

pbosscher schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:44:
Okey dankje maakt mij al zorgen.
Als ie uitgaat, als er rook uit komt of als ie toch boven de 70 graden komt zou ik me zorgen gaan maken :+.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Ik zou me geen zorgen maken; de nForce4 is nou eenmaal een heethoofd en dan is een temperatuur van slechts ~18° C hoger dan jouw lichaamstemperatuur niet echt extreem :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• pbosscher
Óke bedankt ieder een!

• DarkJack
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-12-2022
ik wil niet zeuren, maar dit is 'worth mijn A8N32-SLI niet te warm' topic nummer 5 ofzo.

Algemene hints:

Zorg voor goede airflow in je case + over de heatspreader tussen je CPU en de achterkant van je case. Bij een stock AMD koeler is door de vorm van het koelblok en hoe de lucht erin wordt geblazen (van boven op het block waarnaa het zich zijwaarts beweegt en zo tevens over de heatspreader van de heatpipe blaast) dik in orde. Mobo wordt maar een 32-36° bij mij.

Ik heb al gemerkt dat vele die klagen een zalman koeler hebben, ik denk dat bij deze koelers de luchtstroom geoptimaliseerd is om over de koelvinnen van de koeler zelf ze blazen, maar dat hierdoor de 'zijwaartse' luchtstroom zeer gering is. Ik zou aanrade genoeg rear casefans te installeren zodat er toch nog redelijk lucht overheen getrokken wordt.
Pagina: 1